Dem der er FÆRDIGE med at være det...
Jeg ved snart ikke hvem der er mest trælse når man går her, og er over tid, tyk, tung og træt! 
Mødre, svigermødre osv., kigger bedrevidende på mig, og forklarer at jeg skal nyyyde det, gøre liiiige som jeg vil, lægge mærke til babyens bevægelse for jeg vil saaavne dem osv.
De veninder der aldrig har været gravide er søde til at sende en sms og spørge "sker der noget" eller "hvordan har du sovet i nat". Når jeg så svarer at jeg har sovet elendigt i nat, svarer veninden at det har hun også, for hun har de ondeste menstruationssmerter, og jeg kan slet ikke forestille mig, hvor ondt det faktisk gør!?
Jo! Det kan jeg faktisk godt - jeg havde jo også mens.smerter inden jeg blev gravid, og nu, 40+5 har jeg dem i døgndrift, sammen med plukveer, kramper i benene, vand i hænder og fødder en mave der er så stor, at uanset hvordan jeg ligger så er den i vejen, øm, eller anledning til ondt i ryggen!
Det siger jeg selvfølgelig ikke til veninden - jeg sender en opmuntrende sms til hende, og foreslår lindring af smerterne, men jeg er træt af både "de kloge og de uerfarne" som da helt sikkert ved hvordan det er at være mig!
Jeg ved godt, det er de "gængse" råd; og selvfølgelig skal jeg nyde osv., men når man er 5 dage over tid, er det også ok at stampe i jorden og være utålmodig efter at møde sin baby?
Undskyld det blev langt, jeg fik bare lige brug for at "rase" lidt ud, over al den velmenthed jeg bliver mødt med! Det er ikke et ondt ord om dem der kommer rådene (hverken dem jeg kender eller ikke kender) - bare lige en slags ventil...
Kære søde Anne...
Du er en sej kvinde og der er INGEN der ikke har været i samme båd, der vil kunne forstå hvad du går igennem... Og det vel at mærke dem der har været gravide og især dem der er gået over tid i DETTE årti!! Kvinder har det med at blive lidt gammelkloge at høre på hvis det er for mange år siden de selv har været gravide... "Husk nu og nyde tiden hvor du bare er dig selv", "Når h*n først kommer, så vil du længes efter den søde ventetid" osv osv....
Nej gu vil man ej længes... og nej, der er ingen mulighed for at nyde bare at være sig selv - for man er jo ikke sig selv... Man har INGEN kontrol over sin egen krop, der indtaget af et lille væsen der nok skal sørge for at finde sig til rette derinde i hulen....
Når man ligesom har været alle graviditetens faser igennem og den eneste nye udvikling der sker er længden og antallet af smilerynker, de ekstra kg der sætter sig i kroppen som vand eller ekstra fedtdepoter, nattesøvnen bliver minimeret for hver dag der går og kroppen bare bliver mere og mere øm for hver dag der går... JA, SÅ ER DET VEL IKKE UNDERLIGT AT MAN BARE VIL FØDE!! At man vil have sin krop tilbage og det lille vidunder i armene... Se herefter er der en grund til at være vågen om natten - at være mor og være der for den lille... Ikke bare at ligge og kæmpe for at finde hvile i sin store krop!!
Nå puha... jeg har vist også den der ventil - og jeg er endda kun i uge 37 
Ville bare sige at jeg føler med dig, forstår dig og tænker på dig...
Jeg synes du er sej at du trods alt holder ud og endda har overskud til at svare folk pænt når de spørger om der ikke snart sker noget!!
Håber der snart kommer skub i sagerne hos dig og at du inden weekenden er omme, har dit lille vidunder i armene 
Line