Dem der aldrig har været gravide vs.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.640 visninger
23 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

AnneBJ

Dem der er FÆRDIGE med at være det... 

Jeg ved snart ikke hvem der er mest trælse når man går her, og er over tid, tyk, tung og træt!

Mødre, svigermødre osv., kigger bedrevidende på mig, og forklarer at jeg skal nyyyde det, gøre liiiige som jeg vil, lægge mærke til babyens bevægelse for jeg vil saaavne dem osv.

De veninder der aldrig har været gravide er søde til at sende en sms og spørge "sker der noget" eller "hvordan har du sovet i nat". Når jeg så svarer at jeg har sovet elendigt i nat, svarer veninden at det har hun også, for hun har de ondeste menstruationssmerter, og jeg kan slet ikke forestille mig, hvor ondt det faktisk gør!?

Jo! Det kan jeg faktisk godt - jeg havde jo også mens.smerter inden jeg blev gravid, og nu, 40+5 har jeg dem i døgndrift, sammen med plukveer, kramper i benene, vand i hænder og fødder en mave der er så stor, at uanset hvordan jeg ligger så er den i vejen, øm, eller anledning til ondt i ryggen!

Det siger jeg selvfølgelig ikke til veninden - jeg sender en opmuntrende sms til hende, og foreslår lindring af smerterne, men jeg er træt af både "de kloge og de uerfarne" som da helt sikkert ved hvordan det er at være mig!

Jeg ved godt, det er de "gængse" råd; og selvfølgelig skal jeg nyde osv., men når man er 5 dage over tid, er det også ok at stampe i jorden og være utålmodig efter at møde sin baby?

Undskyld det blev langt, jeg fik bare lige brug for at "rase" lidt ud, over al den velmenthed jeg bliver mødt med! Det er ikke et ondt ord om dem der kommer rådene (hverken dem jeg kender eller ikke kender) - bare lige en slags ventil... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Anitta Kristiansen

AnneBJ skriver:

Jeg ved snart ikke hvem der er mest trælse når man går her, og er over tid, tyk, tung og træt!

Mødre, svigermødre osv., kigger bedrevidende på mig, og forklarer at jeg skal nyyyde det, gøre liiiige som jeg vil, lægge mærke til babyens bevægelse for jeg vil saaavne dem osv.

De veninder der aldrig har været gravide er søde til at sende en sms og spørge "sker der noget" eller "hvordan har du sovet i nat". Når jeg så svarer at jeg har sovet elendigt i nat, svarer veninden at det har hun også, for hun har de ondeste menstruationssmerter, og jeg kan slet ikke forestille mig, hvor ondt det faktisk gør!?

Jo! Det kan jeg faktisk godt - jeg havde jo også mens.smerter inden jeg blev gravid, og nu, 40+5 har jeg dem i døgndrift, sammen med plukveer, kramper i benene, vand i hænder og fødder en mave der er så stor, at uanset hvordan jeg ligger så er den i vejen, øm, eller anledning til ondt i ryggen!

Det siger jeg selvfølgelig ikke til veninden - jeg sender en opmuntrende sms til hende, og foreslår lindring af smerterne, men jeg er træt af både "de kloge og de uerfarne" som da helt sikkert ved hvordan det er at være mig!

Jeg ved godt, det er de "gængse" råd; og selvfølgelig skal jeg nyde osv., men når man er 5 dage over tid, er det også ok at stampe i jorden og være utålmodig efter at møde sin baby?

Undskyld det blev langt, jeg fik bare lige brug for at "rase" lidt ud, over al den velmenthed jeg bliver mødt med! Det er ikke et ondt ord om dem der kommer rådene (hverken dem jeg kender eller ikke kender) - bare lige en slags ventil... 

det er vist også på tide den kommer. håber det hjalp at skrive. så sender noget vestøv hen til dig og håber der snart sker noget. klart du er ved at være utålmodig, men den skal nok komme snart.  

Anmeld

25. marts 2011

celkt

jeg syntes du beskriver det herligt... - og selvfølgeligt skal du da have lov til at komme af med dine frustrationer...

herfra...

Anmeld

25. marts 2011

AnneBJ

Tak begge to; det hjalp faktisk lidt at få lov at rase lidt

Anmeld

25. marts 2011

Holbæktrunten

Hvor er du sød  Ved godt at det ikke er meningen med indlægget, men kunne ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet...

FORDI: Jeg er sikker på at jeg selv får det sådan, når jeg er ved at være så langt i min graviditet, og fordi at det bare er så typisk at man bliver ked/irriteret når andre prøver at "overgå" én når man har det skidt.

OG fodi at du, trods du synes det er hårdt og uretfærdigt at være dig, stadig har overskud til at være sød ved dine uforstående veninder. Håber at jeg bliver ligeså "large" 

Tilsidst et stort  og håber virkelig at baby snart kommer ud til dig

Anmeld

25. marts 2011

AnneBJ

Holbæktrunten skriver:

Hvor er du sød  Ved godt at det ikke er meningen med indlægget, men kunne ikke lade være med at trække lidt på smilebåndet...

FORDI: Jeg er sikker på at jeg selv får det sådan, når jeg er ved at være så langt i min graviditet, og fordi at det bare er så typisk at man bliver ked/irriteret når andre prøver at "overgå" én når man har det skidt.

OG fodi at du, trods du synes det er hårdt og uretfærdigt at være dig, stadig har overskud til at være sød ved dine uforstående veninder. Håber at jeg bliver ligeså "large" 

Tilsidst et stort  og håber virkelig at baby snart kommer ud til dig

Der må gerne trækkes på smilebåndet!  

Tak for at du synes jeg er overskudsagtigt, det er faktisk en stor ting at få at vide som højgravid!

Anmeld

25. marts 2011

SussieThyssen

Jeg nøjes så bare med et trøsteknus, og ved hvor træls det er at gå der og ligne en elefant, vente og vente, ikke kunne sove ordentligt..osv.
Eller som min ældste sagde sidste gang hun ventede sig:
- I guder hvor jeg glæder mig til at få min krop igen for mig selv!

Kærligst
Sussie

Anmeld

25. marts 2011

Anitta Kristiansen

AnneBJ skriver:

Tak begge to; det hjalp faktisk lidt at få lov at rase lidt

må bare sige det utroligt du har klaret den. sidder her og tænker der er 100 år endu. så flot du ikke har kunne ligge andres 'dumhed' til side og tænkt på andre.  håber den snart kommer. 

Anmeld

25. marts 2011

bøgelund

AnneBJ skriver:

jeg har så ondt af dig. d. 3. januar blev al min tålmodighed revet ud af mig. på absolut ingen tid. jeg gik kun 4 dage over, men alligevel havde jeg følelsen af, at jeg ikke skulle se vores pige før om min. 14 år. (realistisk? nej.) 

min mor havde taget ferie, og deres tlf regning må ha været meget høj. 

men der er ikke andet at gøre, end fylde dig med tålmodighed. når det først går i gang, går tiden aaaalt for stærkt.

håber snart i skal se jeres lille vidunder. 

sender en masse ve-støv i din retning. 

Anmeld

25. marts 2011

Cris

AnneBJ skriver:

Så skal man holde ting til sig selv og ikke fortælle noget, så er der ikke nogle som kommer med kloge eller dumme kommentar...

Undskyld, men det tænker jeg tit. Nogle skriver at de ikke kan lide, når folk kommer med råd til dem, så tænker jeg: så lad det være, med at snakke om dine forfættelige smertter, din tung mave, dine ben og den ene eller den anden... Hvis man vil opmærksomhed, så skal man tåle opmærksomheden både den positiv og den negativ. Hvis man vil holde en lav profil, så holder man en lav profil.

Jeg har ingen god råd til dig, men jeg kender ingen baby, som er blevet derinde, så mon ikke, at du senest om 10 dag møder du din baby?     Og held og lykke med fødsel, jeg håber, at alt går godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.