Hej fra mig og et par spørgsmål (Lidt langt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.368 visninger
39 svar
0 synes godt om
25. marts 2011

MissMaria

Hej Alle

Er godt nok ikke helt ny her inde, med har endnu ikke fået præsenteret mig selv.

Jeg hedder Maria, bor sammen med min kæreste og vi venter vores første barn til Maj.

Nu synes jeg det er ved at være tæt på og selvom jeg har flittigt har læst med, synes jeg alligevel der begynder at melde sig nogle spørgsmål.

• Jeg er begyndt at tænke mig over hvad vi skal have med på sygehuset, skal føde i Odense, og skal på Vuggen bagefter. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre om nogle af Jer har erfaringer med hvad man skal have med, både til mor, far og barn?
  • Vi er så heldige at skulle lidt over 3 mdr. til Madrid i efteråret, i forbindelse med min kærestes PhD. Så kunne godt tænke mig at høre fra Jer, hvis nogen af Jer har været ude at flyve med små babyer, vores vil på det tidspunkt være omkring 3 mdr. Tænker meget over hvad der er vigtigt at overveje op til sådanne en rejse?

Tilsidst vil jeg lige sige at jeg er meget glad for at have ”fundet” denne side, jeg kigger meget her inde, og fortæller gladelig min kæreste om alle de ting jeg læser og alt det nye som går op for mig. Har endnu desværre bare ikke været god til at melde noget tilbage, med det vil jeg helt sikkert selv forsøge at gøre.

Der kommer helt sikkert flere spørgsmål senere, så håber jeg at kunne benytte mig af dette dejlige forum.

Undskyld det blev lidt langt. Men i hvert fald, rigtig gid weekend til Jer alle.

Knus Maria

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

Anitta Kristiansen

ville bare lige sige velkommen til.

Anmeld

25. marts 2011

MissMaria

Anitta Kristiansen skriver:

ville bare lige sige velkommen til.

Takker

Anmeld

25. marts 2011

Anitta Kristiansen

https://www.baby.dk/videnom/5p423/foedsel-hvad-skal-man-have-med-paa-foedegangen.aspx

måske dette kan hjælpe lidt siden her har jo også artikler  

Anmeld

25. marts 2011

MissMaria

https://www.baby.dk/videnom/5p423/foedsel-hvad-skal-man-have-med-paa-foedegangen.aspx

måske dette kan hjælpe lidt siden her har jo også artikler  

Har været inde og kigge, med kan ikke rigtig finde ud af om det er muligt at låne tøj på Vuggen eller om man skal medbringe sit eget.. (Både til mor og barn)

Men ellers mange tak for linket

Anmeld

25. marts 2011

Anitta Kristiansen

MissMaria skriver:

Har været inde og kigge, med kan ikke rigtig finde ud af om det er muligt at låne tøj på Vuggen eller om man skal medbringe sit eget.. (Både til mor og barn)

Men ellers mange tak for linket

du kan se det på deres hjemme side.  

Før indlæggelse – Hvad skal jeg medbringe?

Til opholdet på Vuggen beder vi dig medbringe følgende:

• behageligt tøj til dig selv
  • toiletsager (inkl. store hygiejnebind/fødebind/bleer)
  • tøj til barnet (inkl. bleer til nyfødte og vatpinde til navlen)
  • vaskeklude og stofbleer

håber det kan bruges.  

Anmeld

25. marts 2011

MissMaria

du kan se det på deres hjemme side.  

Før indlæggelse – Hvad skal jeg medbringe?

Til opholdet på Vuggen beder vi dig medbringe følgende:

• behageligt tøj til dig selv
  • toiletsager (inkl. store hygiejnebind/fødebind/bleer)
  • tøj til barnet (inkl. bleer til nyfødte og vatpinde til navlen)
  • vaskeklude og stofbleer

håber det kan bruges.  

Tak, det kunne det i hvert fald...

Ved du om man regner med, et sæt tøj til barnet pr. dag eller hvordan ??

Anmeld

25. marts 2011

Anitta Kristiansen

MissMaria skriver:

Tak, det kunne det i hvert fald...

Ved du om man regner med, et sæt tøj til barnet pr. dag eller hvordan ??

jeg har ikke selv barn, venter kun selv, men regn med det som minumum ville jeg sige. hellere have ekstra tøj end for lidt, ellers ligger der jo nok butikker i nærheden det er jo odense, så kan manden jo tage et smut. men jeg tænker hellere for meget end for lidt bare man ikke tager hele hjemmet med af babyting  

Anmeld

25. marts 2011

MissMaria

jeg har ikke selv barn, venter kun selv, men regn med det som minumum ville jeg sige. hellere have ekstra tøj end for lidt, ellers ligger der jo nok butikker i nærheden det er jo odense, så kan manden jo tage et smut. men jeg tænker hellere for meget end for lidt bare man ikke tager hele hjemmet med af babyting  

Hehe Ja må nok heller lade være med at tage hele hjemmet med, vil jo helst bare ikke mangle noget... Men ellers må min kæreste tage hjem efter det (Også må jeg jo for han finder de "rigtige" ting)

Men i hvert fald rigtig mange tak for hjælpen og mange gange tillykke til dig med graviditeten

Anmeld

25. marts 2011

Anitta Kristiansen

MissMaria skriver:

Hehe Ja må nok heller lade være med at tage hele hjemmet med, vil jo helst bare ikke mangle noget... Men ellers må min kæreste tage hjem efter det (Også må jeg jo for han finder de "rigtige" ting)

Men i hvert fald rigtig mange tak for hjælpen og mange gange tillykke til dig med graviditeten

så lidt og selv tillykke. er det en dreng eller pige? eller venter i med at få en overraskelse?

og det med at flyve har lige læst at der intet skulle være i vejen med det. de kan døje med propper i øerne, men hav sut med og ja trøste hvis der skulle være noget, og de fleste steder kan man oplyse at man har lille barn med så gør de plads til at man kan have spændt lift og det hele. så god tur.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.