netdaddy skriver:
MorCamilla skriver:
netdaddy skriver:
Vi sparer ca. 5000 op hver måned og det er endda efter der er indbetalt på vores pensionsordninger.
Nu er jeg også rimeligt godt lønnet, så de hjælper på det og så købte vi heller ikke hus for så meget som vi kunne have råd til, da vi vægtede opsparing højere end et kanon dyrt hus.
Pensionerne bliver så investeret i aktier/obligationer m.m., men det styrer banken for det aner vi ikke en dyt om.
Holda op, det var meget I kan ligge til side hver måned.. Hvor må det være rart.. Hvis jeg må spørge, hvad arbejder du med?? I din profil her inden står der bare chef eller leder, (kan ikke lige huske det)
Jeg arbejder som uddannelsesansvarlig/underviser/studievejleder/projektleder/koordinator på en IT-uddannelse.
Men det er nok mere at vi købte hus for mere end 600.000 mindre end vi egentlig havde råd til, der gør udslaget idag. Vi valgte at have penge til fornøjelser og nyanskaffelser samt et fremtidigt barn istedet for at sætte os for dyrt i et hus.
Og så havde vi ingen gæld i forvejen da vi købte huset.
Okay, det var da også et intresant arbejde (hvis man er til IT self.)
Vi købte også hus for mindre end vi kunne låne, små 300.000 tror jeg nok det var.. Og havde heller ingen gæld inden vi købte hus, og har stadig kun vores huslån (som det eneste gæld) men der er self. også forskel på lønningerne.. Jeg er hjemmegående mor og min mand arbejder som tømre, det er nok ikke helt lige så godt betalt som dit job...
Men rigtig fedt for jer at I har den økonomiske firhed til at sætte så meget til side...
Anmeld