Babys vægt uge 37

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Chewy

Dorthe1986 skriver:

Igår var jeg ved jordemoder, hvor jeg var 36+5 og alt var sådan set som det skulle være så det er jo dejligt

Vores lille dreng blev skønnet til 33-3400 g, så det er jo en ordentlig basse  Symfysemålet blev sat til 38 cm, hvilket er helt udenfor gennemsnitskurven

Så jordemoderen var spændt på om jeg ville gå helt til terminen

Er der nogen af jer, der har haft store symfysemål og hvad har det betydet?

Hej Dorthe

Uh, hvor er det spændende. Nu begynder du at nærme dig Kan ikke lige give dig nogen råd, da både jeg selv og vores lillemand ikke er så store. Han blev skønnet til 1800 g ved sidste jordemoderbesøg i uge 34, og fik af vide, at han nok ville ende på 3100-3300 g. Det håber jeg holder

Hvordan har du det ellers? stadig godt og ingen skavanker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Dorthe1986

Chewy skriver:

Hej Dorthe

Uh, hvor er det spændende. Nu begynder du at nærme dig Kan ikke lige give dig nogen råd, da både jeg selv og vores lillemand ikke er så store. Han blev skønnet til 1800 g ved sidste jordemoderbesøg i uge 34, og fik af vide, at han nok ville ende på 3100-3300 g. Det håber jeg holder

Hvordan har du det ellers? stadig godt og ingen skavanker?

Ja det er virkelig spændende nu Men har hele tiden haft på fornemmelsen at jeg nok ville få en baby med en god vægt

Synes bare tiden går langsommere og langsommere - længe leve utålmodigheden

Men ja jeg har der stadig rigtig godt, dog får jeg flere og flere plukveer og er mere træt... men alt i alt har jeg det ganske godt Hvad med dig?

Anmeld

23. marts 2011

Dorthe1986

birthee skriver:

Det er da også rart at vide om han ligger rigtigt - jeg er spændt på hvor meget baby bliver skønnet til på tirsdag - og så håber jeg lidt at jeg er klar og baby er klar - så ville jm muligvis se om hun kunne løsne hinder på mig...

Krydser fingre for at du får løsnet hinder Så er der jo udsigt til at der sker noget

Anmeld

23. marts 2011

lykkekevin

husk de jm kan skøn meget forkert og det kan en vægt scanning også

med min datter sage min jm den gang i uger 30 hun ender med en vægt mellen 3100 og 3200 rigtig nok 3180 og 52 lang født 40+2. min søn sagde hun mellem 3800 og 3900 og igen rigtig 3850 og 54 lang født 41+2 og det var selv om jeg har en dejlig varm dyne til den lille som en læge sage for at sige jeg havde noget ekstre fedt

og ved ikke om man kan gå efter det med egen vægt og sådan både mig og fyren var meget små ved fødslen og ingen af min var så små 

Anmeld

23. marts 2011

Chewy

Dorthe1986 skriver:

Ja det er virkelig spændende nu Men har hele tiden haft på fornemmelsen at jeg nok ville få en baby med en god vægt

Synes bare tiden går langsommere og langsommere - længe leve utålmodigheden

Men ja jeg har der stadig rigtig godt, dog får jeg flere og flere plukveer og er mere træt... men alt i alt har jeg det ganske godt Hvad med dig?

Uha, jeg er jo "kun" 35+2 i dag så utålmodigheden har ikke meldt sig her endnu. Faktisk går jeg og frygter lidt, at jeg føder "for tidligt". Jeg ville enormt gerne gå til termin (d. 26. april) og også gerne et par dage over. Vi har en del ting i april måned for ikke at glemme 4 fødselsdage i familien også, så jeg ville egentlig være enormt glad for, hvis vi nåede ind lige i starten af maj (kan være jeg bliver klogere)

Måske er det også fordi, jeg stadig går på arbejde. Når barslen først er en realitet, så kan det være jeg bliver mere klar på at nu kan det ske når som helst, men lige nu er jeg ikke meget for det...

Jeg har det også rigtig godt faktisk. Er ikke træt som sådan, men kan godt mærke det i min krop om aftenen efter en lang arbejdsdag. Men det ændrer sig forhåbentligt når jeg kommer hjem og gå

Anmeld

23. marts 2011

Dorthe1986

Chewy skriver:

Uha, jeg er jo "kun" 35+2 i dag så utålmodigheden har ikke meldt sig her endnu. Faktisk går jeg og frygter lidt, at jeg føder "for tidligt". Jeg ville enormt gerne gå til termin (d. 26. april) og også gerne et par dage over. Vi har en del ting i april måned for ikke at glemme 4 fødselsdage i familien også, så jeg ville egentlig være enormt glad for, hvis vi nåede ind lige i starten af maj (kan være jeg bliver klogere)

Måske er det også fordi, jeg stadig går på arbejde. Når barslen først er en realitet, så kan det være jeg bliver mere klar på at nu kan det ske når som helst, men lige nu er jeg ikke meget for det...

Jeg har det også rigtig godt faktisk. Er ikke træt som sådan, men kan godt mærke det i min krop om aftenen efter en lang arbejdsdag. Men det ændrer sig forhåbentligt når jeg kommer hjem og gå

Ja så har i da lidt at se til Men ja du kan nemt nå at blive ret så utålmodig Jeg går jo også hjemme og har gjort det længe fordi jeg er studerende og ikke har mødepligt. Jeg har også temmelig langt til skolen, så tør heller ikke tage afsted mere nu - tænk at stå 100 km hjemmefra og så går vandet

Vi var til møde i banken her i sidste uge, og hun kom med kommentaren: "hvis du nu lige kan spytte ham ud inden 1. april, så kan i nå at få børnepengene med for april måned"

Og så har jeg tænkt, at hvis jeg fødte ham d. 1. april... så tror alle bare det er en aprilsnar når jeg ringer til dem

Anmeld

23. marts 2011

Rikke vuholm

Hun luftede tanken om at jeg måske er længere henne end, jeg egentlig var. Jeg måtte gerne føde nu efter den lilles størrelse. Jeg har måske en tidligere termin end først antaget

Anmeld

23. marts 2011

Dorthe1986

Rikke vuholm skriver:

Hun luftede tanken om at jeg måske er længere henne end, jeg egentlig var. Jeg måtte gerne føde nu efter den lilles størrelse. Jeg har måske en tidligere termin end først antaget

Åh, det gør da det hele lidt mere svært, når man ikke rigtig ved hvor langt man er henne....

Håber at de kan finde ud af det, så du ikke skal spekulere for meget i det

Anmeld

23. marts 2011

Rikke vuholm

Ja vi har da lige pludselig lidt mere travlt med at få børneværelset klar, og de sidste ting hentet

Anmeld

23. marts 2011

Valle81

Dorthe1986 skriver:

Igår var jeg ved jordemoder, hvor jeg var 36+5 og alt var sådan set som det skulle være så det er jo dejligt

Vores lille dreng blev skønnet til 33-3400 g, så det er jo en ordentlig basse  Symfysemålet blev sat til 38 cm, hvilket er helt udenfor gennemsnitskurven

Så jordemoderen var spændt på om jeg ville gå helt til terminen

Er der nogen af jer, der har haft store symfysemål og hvad har det betydet?

Jeg var til jordemoder i sidste uge hvor jeg var 35+2 og der sød hun baby til 3 kilo ca og symfyse mål var 32 - han står fast med hovedet:0)

Står din bette fis fast med hovedet??? For hvis ikke har det meget at sige - så an mlet godt være højt:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.