Babys vægt uge 37

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.983 visninger
32 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Dorthe1986

Igår var jeg ved jordemoder, hvor jeg var 36+5 og alt var sådan set som det skulle være så det er jo dejligt

Vores lille dreng blev skønnet til 33-3400 g, så det er jo en ordentlig basse  Symfysemålet blev sat til 38 cm, hvilket er helt udenfor gennemsnitskurven

Så jordemoderen var spændt på om jeg ville gå helt til terminen

Er der nogen af jer, der har haft store symfysemål og hvad har det betydet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

AnneBJ

"desværre" Mit symfysemål lå i mandags (40+1) på 35, og baby blev skudt til 3300-3400...

Anmeld

23. marts 2011

Dorthe1986

AnneBJ skriver:

"desværre" Mit symfysemål lå i mandags (40+1) på 35, og baby blev skudt til 3300-3400...

Ja så er dit jo ikke så "slemt" som mit Men har måske en ide om at det store symfysemål, kan være fordi han er meget lang... Jeg har også været så smart lige at pakke lidt større tøj med til ham i sygehustasken

Anmeld

23. marts 2011

AnneBJ

Dorthe1986 skriver:

Ja så er dit jo ikke så "slemt" som mit Men har måske en ide om at det store symfysemål, kan være fordi han er meget lang... Jeg har også været så smart lige at pakke lidt større tøj med til ham i sygehustasken

Det var nok en god ide Og så kan det jo også have vildt meget at gøre med hvordan han ligger inde i hulen!

Jeg var til JDM 3 gange på 4 uger, altså 1. uge, så gik der 2 uger, og så 1 uge (gav det mon mening?) og målet var 34, 33 og 35. Simpelthen fordi han til besøget "i midten" havde skruet sig langt ned i bækkenet... 

Under alle omstændigheder er det jo egentlig lige meget, så længe han (og moren) har det godt 

Anmeld

23. marts 2011

Aves.

Dorthe1986 skriver:

Igår var jeg ved jordemoder, hvor jeg var 36+5 og alt var sådan set som det skulle være så det er jo dejligt

Vores lille dreng blev skønnet til 33-3400 g, så det er jo en ordentlig basse  Symfysemålet blev sat til 38 cm, hvilket er helt udenfor gennemsnitskurven

Så jordemoderen var spændt på om jeg ville gå helt til terminen

Er der nogen af jer, der har haft store symfysemål og hvad har det betydet?

Jeg var ret stor da jeg ventede mig...især den mellemste, han vejede 4500g da jeg var 38+0 og fik ham ved ks. Så jeg synes jo det er et lille pus du venter...og tja, jeg fødte en på 4800g, og gik 16 dage over med ham, så er glad for jeg ikke skulle gå 4 uger mere med den anden.

Men jeg tænker at man vel ikke helt kan regne med det mål..altså hvis man har lidt mere fedt på kroppen så er målet vel større....?

Anmeld

23. marts 2011

Dorthe1986

AnneBJ skriver:

Det var nok en god ide Og så kan det jo også have vildt meget at gøre med hvordan han ligger inde i hulen!

Jeg var til JDM 3 gange på 4 uger, altså 1. uge, så gik der 2 uger, og så 1 uge (gav det mon mening?) og målet var 34, 33 og 35. Simpelthen fordi han til besøget "i midten" havde skruet sig langt ned i bækkenet... 

Under alle omstændigheder er det jo egentlig lige meget, så længe han (og moren) har det godt 

Ja det kan jo også have betydning

Og ja vi har det godt begge to, men må da indrømme at jeg satser på at føde før termin nu  Men det skal ikke undrer mig jeg går over og så bliver jeg bare vanvittig utålmodig

Anmeld

23. marts 2011

Dorthe1986

Eva. skriver:

Jeg var ret stor da jeg ventede mig...især den mellemste, han vejede 4500g da jeg var 38+0 og fik ham ved ks. Så jeg synes jo det er et lille pus du venter...og tja, jeg fødte en på 4800g, og gik 16 dage over med ham, så er glad for jeg ikke skulle gå 4 uger mere med den anden.

Men jeg tænker at man vel ikke helt kan regne med det mål..altså hvis man har lidt mere fedt på kroppen så er målet vel større....?

Det er også nogle gode basser du har fået dig

Ja det har helt klart også en betydning. Men hun nævnte intet om at det havde nogen sammenhæng, lige i mit tilfælde. Hun lagde mere op til at jeg nok fødte før terminen Men ja han kan jo også bare være en lang dreng og ligge sjovt derinde i maven

Anmeld

23. marts 2011

Aves.

Dorthe1986 skriver:

Det er også nogle gode basser du har fået dig

Ja det har helt klart også en betydning. Men hun nævnte intet om at det havde nogen sammenhæng, lige i mit tilfælde. Hun lagde mere op til at jeg nok fødte før terminen Men ja han kan jo også bare være en lang dreng og ligge sjovt derinde i maven

Ok...det fik jeg af vide...og egentlig er det vel logisk, jo tykkere man er jo større er maven og så kan der være meget fostervand osv...

Men du må jo se hvad der sker...du føder nok inden for de næste 5 uger...

Jeps, jeg har fået store dejlige basser...nummer tre vejede dog kun 3800g da han blev født i 38+0.

Anmeld

23. marts 2011

Rikke vuholm

Jeg er også rigtig spændt, jeg var ved lægen igår og hun målte mig til 37 og jeg er kun 33+1 idag. Er meget spændt på hvad der kommer til at ske her

Anmeld

23. marts 2011

birthee

Mit SF-mål blev målt til cm., da jeg var 36+6... Så det var ikke så stort... Jeg er spændt på hvad det siger på tirsdag, når jeg skal til jordemoder... der er jeg 38+6 - selv om jeg lidt håber jeg har født før den dag...

Kender godt til det med at være utålmodig - på søndag er jeg så langt henne som da jeg fødte min søn for snart 4 år siden - så tror det bliver en svær dag at komme over, hvis der ikke er sket noget der - ikke at babyen ikke har godt af at blive derinde længere, men tror moderens tålmodighed er ved at ramme en kant så...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.