Kan du lide at flyve

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2008

Mimic

Husk nu piger det er bevist at det er mere sikkert at flyve som det er at køre bil ved godt det er en ringe trøst, men synes bare det er værd t tænke over...

fra Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2008

MorCamilla

Jeg ved det ikke, jeg har aldrig prøvet det...

Anmeld

15. oktober 2008

Becks

Jeg har stemt nej, men gør det alligevel...
Bare i år, har jeg fløjet 2 gange (Gran canaria og Tyrkiet) Og den 13/11 gør jeg det igen til USA... Men skal flyve alene og det huer mig ikke, gjorde jeg også sidste år og det var en MEGET skræmmende følelse, følte mig magtesløs og var bange i alle 12 ½ time...

Da jeg var 8 måtte vi nødlande, min mor og jeg var på vej hjem fra Spanien, piloten måtte smide benzin ud, af frygt for eksplosion når vi landede, ilt masker kom ned, vi skulle tage redningsveste på og hovedet mellem benene... Det er det mest forfærdelige jeg har prøvet... Jeg spørger mig selv tit, hvorfor jeg bliver ved med og flyve, for har nok fløjet 30 gange siden, men jeg er af den opfattelse at jeg ikke vil sætte en stopper for mig selv, jeg vil opleve verden og have det sjovt...

Jeg rejser mig aldrig fra sædet, løsner ikke bæltet, så det kan til tider være hårdt på de flyveture der varer 8-16 timer...

Men jeg er et rystende espeløv hver gang jeg nærmer mig lufthavnen, når jeg nærmer mig flyet hyperventilere jeg, når jeg sidder i flyet tuder jeg og må bruge min astma spray flere gange... Når jeg er landet, ja så er jeg stolt over mig selv, lykkelig for jeg er landet i god behold og ser frem til en god ferie...

Knus

Anmeld

15. oktober 2008

fam.4xc

Jeg har som sådan ik noget imod det, men jeg går ALDRIG på toilettet, så en flyve tid på max 6 timer til mig

Anmeld

15. oktober 2008

Skovurt

Ej, jeg var heller ikke på toilettet da jeg fløj... kunne jeg bare heller ikke lige forestille mig var fedt. - omend sex derude jo skulle være så fantastisk (så, endnu en ting jeg helt bevidst snyder mig selv for)

Min kæreste - og hans familie iøvrigt - forsøger at overbevise mig om at turen til Thailand er ihh så fantastisk fordi det er nogle store lækre luksus fly som bare er "lige som at sidde i en stue" - ja da ummm... lidt ligesom når man sidder og spiser riskager mens man overbeviser sig selvom at det da næsten smager som chips - men det er jo en and... det er bare ikke det samme - og jeg ville være stiv af skræk hele vejen - og muligvis både tude og ligge i fosterstilling - med både ilt maske og redningsvest på

Anette
- hvis puls stiger bare af at læse i den her debat...

Anmeld

15. oktober 2008

Pia.

- Nej, jeg er så bange for at flyve ... er i det hele taget meget bange for ting jeg ikke selv har kontrol over... det lyder nok lidt tosset... men er heller ikke glad for at køre i tog eller bus...

Hvis jeg skal transpoteres skal det være af mennesker jeg stoler på og kender....

Og sådan en ting som at flyve gør mig så bange... alle de ulykker der kan ske (det kan også ske på vejene, det ved jeg) gør mig så
BANGE

Jeg har prøvet det to gange og kan jeg slippe så sætter jeg aldrig mine ben i sådan en fætter igen....

Knus Pia

Anmeld

16. oktober 2008

Heidi.

Jeg kan ikke lide det.. Jeg har prøvet det. Ligenu kan tanken om de give mig en angstligende tilstand... desværre!!!

Anmeld

16. oktober 2008

3rollinger

Jeg flyver af gode grunde jo relativt tit. Og hvor jeg foerhen var fuldkommen kold naar jeg floej, har alderen vist indhentet mig, og nu er jeg en smule utryg ved det. Dog ikke noget af betydning.

Tror bare jeg har faaet saa meget som jeg noedig vil miste

Knus
Trine

Anmeld

16. oktober 2008

Heidi.

PiaR skriver:

- Nej, jeg er så bange for at flyve ... er i det hele taget meget bange for ting jeg ikke selv har kontrol over... det lyder nok lidt tosset... men er heller ikke glad for at køre i tog eller bus...

Hvis jeg skal transpoteres skal det være af mennesker jeg stoler på og kender....

Og sådan en ting som at flyve gør mig så bange... alle de ulykker der kan ske (det kan også ske på vejene, det ved jeg) gør mig så
BANGE

Jeg har prøvet det to gange og kan jeg slippe så sætter jeg aldrig mine ben i sådan en fætter igen....

Knus Pia

NEJ!! det lyder overhovedet ikke tosset. Jeg har det præcist som dig

KH Heidi

Anmeld

16. oktober 2008

netdaddy

Elsker at flyve.

Er ellers enormt højdeskræk, men når vi rejser er det primært langt væk (Gambia, Senegal, New York, Rusland, Mongoliet, Kina, Sydkorea m.fl.) og så skal jeg altså alligevel sidde ude ved vinduet og kigge ud/ned selv om vi altså er 10 km oppe i luften.

Det fedeste er starten synes jeg - når man sidder i en stor lækker Boeing 747 fra Beijing mod Seoul og dens 4 enorme motorer bare fyrer helt op og piloten slipper bremserne, så er det en fed fornemmelse at mærke accellerationen og blive presset tilbage i sædet.

Resten af tiden synes jeg det er meget behageligt, men ellers ikke andet.

Det værste er dog de lange ture (12 timer fra Seoul til Frankfurt), da jeg altid skal på toilettet konstant når vi flyver, samt at der ikke er så meget benplads i de europæiske fly som i de asiatiske (de har forstået begrebet service og komfort må man sige).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.