flødekartofler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.087 visninger
49 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2011

Kay

nogle der har en god opskrift??? ja er lidt sent ude

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Mira0911

Jeg laver det med fløde og mornay sauce, så er det ikke sådan noget tyndt sjap.... 

Anmeld

22. marts 2011

Kamulla

årh.. kartofler (frys i skriver eller "rå" friske kartofler (plejer forkoge dem i 5 min) så noget salt pebber, forårsløg, cremefine fløde og money sovs (halvt af hver) 

Anmeld

22. marts 2011

Majeha

Skal det gå hurtigt, så læg en pose frosne kartoffelskiver (alm kartofler kan selvfølgelig også bruges) i et ildfast fad. Drys med lidt forårsløg/porrer og hæld mornaysauce over og drys med ost. Bag i ovn indtil kartoflerne er bløde og osten gyldenbrun.

Skal den være lidt let, kan mild ostesauce med mindre % fedt bruges, og evt.blandes medlidt mælk eller cremefine.

Anmeld

22. marts 2011

Majeha

upsi dupsi. Der var jeg liiige lidt for langsom 

Anmeld

22. marts 2011

Kay

MoarJ skriver:

Jeg laver det med fløde og mornay sauce, så er det ikke sådan noget tyndt sjap.... 

øv ar ik lige noget morney sovs hjemme.... det er fordi vi har en fløde der snart bliver for gammel... men vi har revet ost...

Anmeld

22. marts 2011

Kay

Sallisørøver skriver:

årh.. kartofler (frys i skriver eller "rå" friske kartofler (plejer forkoge dem i 5 min) så noget salt pebber, forårsløg, cremefine fløde og money sovs (halvt af hver) 

forårs løg... hmm ja det prøver jeg næste gang

Anmeld

22. marts 2011

Kay

Majeha skriver:

Skal det gå hurtigt, så læg en pose frosne kartoffelskiver (alm kartofler kan selvfølgelig også bruges) i et ildfast fad. Drys med lidt forårsløg/porrer og hæld mornaysauce over og drys med ost. Bag i ovn indtil kartoflerne er bløde og osten gyldenbrun.

Skal den være lidt let, kan mild ostesauce med mindre % fedt bruges, og evt.blandes medlidt mælk eller cremefine.

tak for hjælpen... det blev en blanding af jer alle sammens

Anmeld

22. marts 2011

Mira0911

Kay skriver:

øv ar ik lige noget morney sovs hjemme.... det er fordi vi har en fløde der snart bliver for gammel... men vi har revet ost...

Okey.. Prøv næste gang med mornay sauce... Mmm.... 

Ja kom noget ost i... Jeg synes det smager godt... 

Anmeld

22. marts 2011

Anitta Kristiansen

den meget simple kartofler i skiver friske i fad, med fløde over godt med salt og peber og lidt muskatnød(pulver) bare lade det stå til det er dejligt evt. ost ovenpå. og gerne dæbbe kartoflerne( synes jeg) og har aldrig problem med de er smattet de er dejlige cremet og smager som flødekartofler skal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.