Søskende.... En svag - en stærk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

maria_wlt

Loa skriver:

Nu syntes jeg efterhånden jeg er stødt på en del søskende par, hvor den ene har været meget selvstændig og udadvendt, og den anden meget usikker på sig selv og uselvstændig (groft stillet op)

Er der nogen der ved om dette er typisk? Eller oplever i det selv på jeres børn? Altså at søskende ofte er modsætninger.....?

Dette er blot en undring......

Der er jeg en af dem

Jeg er en sikre med arbejde og styr på tingene og min søster er den usikre uden arbejde, gider ikke, doven, nasser på samfundet, har endda lavet social bedrageri...osv..

Det er bare noget der kan skille søskende...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Loa

tazz skriver:

Uadtil ja. Hun kan ikke snuppe hvis jeg får opmærksomhed, så maser hun sig frem og tager opmærksomheden. Det har medvirket til, at jeg automatisk (og ubevidst) trækker mig, når hun træder ind i et rum. Og har også medført, at jeg ikke har kontakt med min familie udover mine forældre og søskende.

Indadtil, så er jeg nok alligevel den der er stærkest. Hun kan slet ikke fungere socialt, da hun ALTID har ret - lige meget hvor uret hun så i grunden har. Og hun lægger ikke skjul på, at alle andre i verdenen, uden undtagelse, er direkte dumme. Jeg har så lært at lytte til folks argumenter og danne mig en mening derfra, og lært at se det gode og smukke i andre folk. Så i den sidste ende er jeg kommet stærkest ud af det forhold.

Øv lyder skidt.....

Men heldigvis da for at du er så stærk at du kan "klare" dig på trods af hendes opførsel...... det er da en super god ting.....

Anmeld

23. marts 2011

Loa

maria_wt skriver:

Der er jeg en af dem

Jeg er en sikre med arbejde og styr på tingene og min søster er den usikre uden arbejde, gider ikke, doven, nasser på samfundet, har endda lavet social bedrageri...osv..

Det er bare noget der kan skille søskende...

Årh ja rigtig meget.... det er utrolig svært når man ser så forskelligt på tingene.... Sådan er det også med mig og min søster....

Er du så den ældste eller yngste....?

Anmeld

23. marts 2011

maria_wlt

Loa skriver:

Årh ja rigtig meget.... det er utrolig svært når man ser så forskelligt på tingene.... Sådan er det også med mig og min søster....

Er du så den ældste eller yngste....?

Jeg er 2.5 år yngre..

Vi gik godt nok på efterskole sammen og havde det super godt der, men men.. Min søster har altid haft et underligt jalousi halløj til mig, af en grund jeg ikke ved..

Så tingene er gået i stykke derefter..

Anmeld

23. marts 2011

Loa

maria_wt skriver:

Jeg er 2.5 år yngre..

Vi gik godt nok på efterskole sammen og havde det super godt der, men men.. Min søster har altid haft et underligt jalousi halløj til mig, af en grund jeg ikke ved..

Så tingene er gået i stykke derefter..

Øv hvor surt

Ja af underlige grunde, ønsker man ikke altid sine søskende, ubegrænset det bedste......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.