Barsel, feriepenge, kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

MetteDN

lollandpigen skriver:

Man må ikke få ferie penge og holde barsel.... Selvom komunen ikke skal skrive under ville jeg aldrig snyde med det og få dem udbetalt uden at fortælle kommunen om det, det er snyd og koster dyrt hvis man bliver opdaget. Komunen må gå ind og tjekke engang imellem om man har modtaget penge diverse steder fra.

Du skriver under på at du er indforstået med at kommer der ændringe ri din indtægt skal du underrette komunen om dette, og får du ferie penge er det en ændring i din indtægt.

Mener bare ikke det er i orden at de kan tage min feriepenge..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

MetteDN

K&S skriver:

Er det ikke kun, hvis du er i arbejde? Jeg har ikke selv fået de "nye" feriekort, hvor man skal gøre det online...

Nej jeg kan også gøre det selv jeg om jeg er på Kh, så vidt jeg har forstået

Anmeld

23. marts 2011

K&S

MetteDN skriver:

Nej jeg kan også gøre det selv jeg om jeg er på Kh, så vidt jeg har forstået

Super

Anmeld

23. marts 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Nu er jeg godt nok på dagpenge, men var selv lige igennem en øjenåbner i går mht. feriepenge.

Hvis man er ferieforhindret i hovedparten af ferieåret (mener det er frem til 30. september), kan man få feriepenge udbetalt, svarende til op til 15 feriedage - ikke ferieDAGpenge, men feriepenge optjent via job. Jeg optjente 14,10 feriedage i job med løntilskud inden barsel, og de penge er nu på vej til mig, uden modregning i mine dagpenge. De 14,10 dage fratrækkes selvfølgelig de 25 feriedage jeg har optjent, men det er også ok nu der kun er en måneds tid tilbage af indeværende ferieår.

Ferieforhindring er f.eks. barsel, sygemelding etc. Jeg har været på barsel fra slut marts 2010 til 17. marts 2011.

Når man er på dagpenge - også barselsdagpenge - optjener man ferieDAGpenge svarende til 25 feriedage om året.

Om de samme regler gælder for kontanthjælp ved jeg ikke, men tænker at så længe man ikke ender med en formue over 10.000 kunne det vel være muligt? Jeg ville ringe til en sagsbehandler eller ydelseskontoret i kommunen.

Anmeld

23. marts 2011

<3mineguldklumper<3

for at undgå at de trækker i din kontanthjælp, så skal du afbryder din barsel og så holde ferie og når den så er slut så genoptager du din barsel igen, det vil så sige at den periode du har holdt ferie i bliver din barsel forlænget med. stod selv i samme problem men så kontaktede jeg min fagforening og de har hjulpet mig med denne løsning. håber du forstod det for det er lidt indviklet ellers så smid en pb

Anmeld

23. marts 2011

lollandpigen

MetteDN skriver:

Mener bare ikke det er i orden at de kan tage min feriepenge..

De tager heller ikke dine ferie penge men trækker dig i KH den periode hvor du har feriepenge til.

Havde feriepenge sidste sommer og gik på barsel så træk de mig i KH, kunne også vælge at lade mine ferie penge gå tabt og holde min KH men havde det bedst ved at bruge de penge jeg selv havde tjent end a modtage KH...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.