Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Nu er jeg godt nok på dagpenge, men var selv lige igennem en øjenåbner i går mht. feriepenge.
Hvis man er ferieforhindret i hovedparten af ferieåret (mener det er frem til 30. september), kan man få feriepenge udbetalt, svarende til op til 15 feriedage - ikke ferieDAGpenge, men feriepenge optjent via job. Jeg optjente 14,10 feriedage i job med løntilskud inden barsel, og de penge er nu på vej til mig, uden modregning i mine dagpenge. De 14,10 dage fratrækkes selvfølgelig de 25 feriedage jeg har optjent, men det er også ok nu der kun er en måneds tid tilbage af indeværende ferieår.
Ferieforhindring er f.eks. barsel, sygemelding etc. Jeg har været på barsel fra slut marts 2010 til 17. marts 2011.
Når man er på dagpenge - også barselsdagpenge - optjener man ferieDAGpenge svarende til 25 feriedage om året.
Om de samme regler gælder for kontanthjælp ved jeg ikke, men tænker at så længe man ikke ender med en formue over 10.000 kunne det vel være muligt? Jeg ville ringe til en sagsbehandler eller ydelseskontoret i kommunen.
Anmeld