Barsel, feriepenge, kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

DLM

lige en afviger

hva så hvis man er på dagpenge får man så heller ikke feriepenge?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Mira0911

malenes skriver:

så længe man er på barsel kan man få udbetalt alle sin feriepenge vis man ikke kan nå og holde ferie

de siger feriepengeloven

det har jeg fået alle 3 gange jeg har været på barsel og ikke kunne afholde min ferie

og var for alle 5 uger jeg fik udbetalt

knus

Hvorfor siger det sådan til mig? Det forstår jeg slet ikke...

Anmeld

22. marts 2011

malenes

MoarJ skriver:

Hvorfor siger det sådan til mig? Det forstår jeg slet ikke...

det er fordi det ikke er alle kommuner der overholder ferieloven vis du går ind og læser på feriepenge hjemme side kan du læse om det

og den seddel tog jeg bare med til kommune og så var der ingen problemer af få dem udbetale

for når du er på barsel lkan du jo ikke holde ferie og derfor kan du få dem udbetalt

men hvilken kommune bor du i

knus

Anmeld

22. marts 2011

Gittemor09

MetteDN skriver:

okaym, så tror jeg at jeg forstår det Synes godt nok reglerne er noget indviklet..

det er de også... og så laver de jo individuelle aftaler med borgerne også jo...

Anmeld

22. marts 2011

lollandpigen

MetteDN skriver:

Nix, jeg skal bare gå ind på feriekonto.dk og skrive mine oplysninger. Det står der på kortet .

Man må ikke få ferie penge og holde barsel.... Selvom komunen ikke skal skrive under ville jeg aldrig snyde med det og få dem udbetalt uden at fortælle kommunen om det, det er snyd og koster dyrt hvis man bliver opdaget. Komunen må gå ind og tjekke engang imellem om man har modtaget penge diverse steder fra.

Du skriver under på at du er indforstået med at kommer der ændringe ri din indtægt skal du underrette komunen om dette, og får du ferie penge er det en ændring i din indtægt.

Anmeld

22. marts 2011

Mira0911

malenes skriver:

det er fordi det ikke er alle kommuner der overholder ferieloven vis du går ind og læser på feriepenge hjemme side kan du læse om det

og den seddel tog jeg bare med til kommune og så var der ingen problemer af få dem udbetale

for når du er på barsel lkan du jo ikke holde ferie og derfor kan du få dem udbetalt

men hvilken kommune bor du i

knus

Bor i Silkeborg Kommune.... 

Anmeld

22. marts 2011

malenes

MoarJ skriver:

Bor i Silkeborg Kommune.... 

oki jeg bor i varde kommune

bare mærklig at der er sådan en forskel på kommuner

Anmeld

22. marts 2011

Mira0911

malenes skriver:

oki jeg bor i varde kommune

bare mærklig at der er sådan en forskel på kommuner

Ja det er noget mystisk... 

Anmeld

22. marts 2011

kamillapetersen91

MetteDN skriver:

Hej de damer..

Jeg har brug for lidt hjælp.. Jeg går på barsel her den 31. april.

Jeg er på kontanthjælp og skal både have penge tilbage i skat og så har jeg fået feriekort. Når nu jeg ikke kan holde ferie pga. barsel modregner de så mine feriepenge i min kontanthjælp?

Og modregner de den skat jeg skal have tilbage i min kontanthjælp?

Håber der er nogle der kan hjælpe, har ikke så meget forstand på det selv, og synes ikke at jobcenteret giver et klart svar på hvordan og hvorledes..

Sidste år da jeg var på kontanthjælp der fik jeg altså både feriepenge og skat tilbage og det kunne jeg sagtens bare det ikke var over 10000

Anmeld

22. marts 2011

K&S

MetteDN skriver:

Nix, jeg skal bare gå ind på feriekonto.dk og skrive mine oplysninger. Det står der på kortet .

Er det ikke kun, hvis du er i arbejde? Jeg har ikke selv fået de "nye" feriekort, hvor man skal gøre det online...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.