Barsel, feriepenge, kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Hvis det er UNDER 10.000 rør de dem ikke : )

TS : Har lige et spørgsmål som handler lidt om det samme, håber det er iorden ?

Hvis nu man er på KH, g skal have ferie penge tilbage, så siger i godt nok man bliver trukket, MEN, kan man ikke bare vente med at få dem udbetalt til man (forhåbentlig snart!) har fundet arbejde ? Hvornår udløber tidsfristen for at pengene går tabt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Mira0911

MetteDN skriver:

Hej de damer..

Jeg har brug for lidt hjælp.. Jeg går på barsel her den 31. april.

Jeg er på kontanthjælp og skal både have penge tilbage i skat og så har jeg fået feriekort. Når nu jeg ikke kan holde ferie pga. barsel modregner de så mine feriepenge i min kontanthjælp?

Og modregner de den skat jeg skal have tilbage i min kontanthjælp?

Håber der er nogle der kan hjælpe, har ikke så meget forstand på det selv, og synes ikke at jobcenteret giver et klart svar på hvordan og hvorledes..

Da jeg var på barsel, og ville have mine feriepenge midt i barslen, sagde de på kommunen at stoppede min barsel der og så var den ikke længere! Jeg kunne ikke både holde barsel og ferie... Sådan var det i min kommune... 

Så feriepengene jeg kunne have fået dengang, røg videre til en fond... 

Skat må du gerne modtage - dog ikke over 10000,- 

Ring til hende som står for din kontanthjælps udbetaling og få et svar fra hende i stedet... 

Det gjorde jeg, og hun var rigtig sød... 

Anmeld

22. marts 2011

birthee

Nu ved jeg ikke hvordan det hænger sammen, men du kan ikke få overflyttet din ferie til næste ferieår??? Hvis du er på kontanthjælp, optjener du så feriedage til næste ferieår???

Anmeld

22. marts 2011

MetteDN

K&S skriver:

Hvis du er på kontanthjælp, skal kommunen skrive under på dit feriekort....!

Nix, jeg skal bare gå ind på feriekonto.dk og skrive mine oplysninger. Det står der på kortet .

Anmeld

22. marts 2011

MetteDN

birthee skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan det hænger sammen, men du kan ikke få overflyttet din ferie til næste ferieår??? Hvis du er på kontanthjælp, optjener du så feriedage til næste ferieår???

Så vidt jeg har fået læst mig frem til, så optjener man intet når man er på kontanthjælp

Anmeld

22. marts 2011

birthee

MetteDN skriver:

Så vidt jeg har fået læst mig frem til, så optjener man intet når man er på kontanthjælp

Men det kunne være du skulle undersøge muligheden for at få overflyttet feriepengene til næste ferieår så???

Anmeld

22. marts 2011

MetteDN

Gittemor09 skriver:

vil prøve at forklare det så godt jeg kan uden misforståelser...

har selv lige fået reglerne afvide...

du må gerne få udbetalt feriepengene MEN de bliver desværre modregnet din kontanthjælp, og jo, de kan finde ud af det ved at de tjekker den enkeltes konto rimelig tit om der går for mange penge ind til at få KH....

skattepengene modregner de ikke... men hvis du får så mange tilbage så det overstiger de 10.000 skal du lige vende det med din sagsbehandler og forklare at det er dine skattepenge... hvis du ikke vender den med sagsbehandleren må de gerne modregne i din KH...

okaym, så tror jeg at jeg forstår det Synes godt nok reglerne er noget indviklet..

Anmeld

22. marts 2011

MetteDN

birthee skriver:

Men det kunne være du skulle undersøge muligheden for at få overflyttet feriepengene til næste ferieår så???

Ja det tror jeg at jeg vil prøve, for det er da surt hvis de bare skal gå til spilde..

Anmeld

22. marts 2011

birthee

Lige nøjagtig... Det ville da bare være mega træls at de skulle ende i en eller anden fond...

Anmeld

22. marts 2011

malenes

MoarJ skriver:

Da jeg var på barsel, og ville have mine feriepenge midt i barslen, sagde de på kommunen at stoppede min barsel der og så var den ikke længere! Jeg kunne ikke både holde barsel og ferie... Sådan var det i min kommune... 

Så feriepengene jeg kunne have fået dengang, røg videre til en fond... 

Skat må du gerne modtage - dog ikke over 10000,- 

Ring til hende som står for din kontanthjælps udbetaling og få et svar fra hende i stedet... 

Det gjorde jeg, og hun var rigtig sød... 

så længe man er på barsel kan man få udbetalt alle sin feriepenge vis man ikke kan nå og holde ferie

de siger feriepengeloven

det har jeg fået alle 3 gange jeg har været på barsel og ikke kunne afholde min ferie

og var for alle 5 uger jeg fik udbetalt

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.