pussepige skriver:
Jeg blir ind imellem lidt irreteret når folk i forskellig debatter rundt omkring skriver det kan være den sociale arv der gør at det er sådan og sådan.. Feks når folk for fjernet deres børn eller har været på kontanthjælp mange år.. Og kommunen så siger jamen det er noget med den sociale arv og bla bla bla...
Bare lige et brokke indlæg herfra..
fra hende der overhovedet ikke kan have når folk begynder at snakke om den sociale arv..
Det forstår jeg ikke du bliver irriteret over????
Ofte ER det jo den sociale arv der er det virkeligt store problem for ALLE mennesker....
For eksempel var jeg jo nok ikke enormt depressiv nu, eller for den sags skyld tidligere i mit liv, hvis mine forældre havde været smarte nok til at hjælpe mig da jeg var barn.
Det ER jo netop den social arv, som gør at jeg ikke har det så godt idag... Jeg havde egentlig et godt hjem, men der VAR behov for en eller anden form for støtte, til os børn, og det fik vi bare aldrig.
Den sociale arv for mit eget vedkommende ender så ud i at livet kan være unægteligt svært at leve, og forbandet stressende, selv om jeg egentlig ikke har noget særligt at stresse over....
Den sociale arv er sådan set altoverskyggende, for den sociale arv er ALT hvad du har med hjemme fra jo....
Hvis du har haft en god barndom i et godt hjem, og du idag giver alt det gode videre til dine børn, så er det jo også den sociale arv, det er så bare den positive sociale arv, og ikke den negative....¨
Anmeld