Social arv..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

quar20

Dinna88 skriver:

Enig. Der er mange hvorved den sociale arv har noget at skulle sige, men der er også mange hvor den IKKE har. 

Min søskende og jeg har haft en besværlig barndom, men vi er mønsterbrydere! 

- Jeg er den første i familien til at tage en studentereksamen og jeg har godt styr på min økonomi, samt jeg har et godt liv foran mig. Jeg har bestemte mål og vilkestyrken til at nå dem.

- Min bror er super højt uddannet og super rig på almen viden. Han er generelt bare godt begavet. Dette har han arbejdet hårdt for, og virkelig brudt den sociale arv.

- Min søster er en skide god mor, og har også opbygget et stabilt og godt liv

Jaaaaaaaaar

I ER FANTASTISKE

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Mira0911

Jeg har fået at vide gang på gang, at jeg bliver ligesom min far.. Alkoholiker og en der laver sex overgreb på børn.... 

Min barndom har bestemt heller ikke være god... 

Anmeld

22. marts 2011

quar20

MoarJ skriver:

Jeg har fået at vide gang på gang, at jeg bliver ligesom min far.. Alkoholiker og en der laver sex overgreb på børn.... 

Min barndom har bestemt heller ikke være god... 

Arrrrrhhh..

Det er bare SÅ hårdt at få at vide..!!

Jeg har ALTID fået at vide at jeg blev som min mor..

DOVEN - På kontanthjælp HELE LIVET - KUN fordi hun ikke GAD arbejde når hun kun FÅ penge, Få en masse "ligegyldige" børn fordi man ikke passede bedre på osv osv osv ja jeg ku blive ved..!!

Anmeld

22. marts 2011

Mira0911

quar20 skriver:

Arrrrrhhh..

Det er bare SÅ hårdt at få at vide..!!

Jeg har ALTID fået at vide at jeg blev som min mor..

DOVEN - På kontanthjælp HELE LIVET - KUN fordi hun ikke GAD arbejde når hun kun FÅ penge, Få en masse "ligegyldige" børn fordi man ikke passede bedre på osv osv osv ja jeg ku blive ved..!!

Virkelig hårdt at få at vide.... 

Jeg begyndte hvert fald også at få børn som 14 årige... 

Fik Julie da jeg var 24 og venter mit andet barn til September... 

Jeg går med en bekymring hele tiden - Er jeg nu også en god mor osv osv.... 

Har en plejesøster som virkelig bakker mig 100% op og fortæller mig hvor god jeg er som mor osv... 

Anmeld

22. marts 2011

mariamiss6

pussepige skriver:

Jeg blir ind imellem lidt irreteret når folk i forskellig debatter rundt omkring skriver det kan være den sociale arv der gør at det er sådan og sådan.. Feks når folk for fjernet deres børn eller har været på kontanthjælp mange år.. Og kommunen så siger jamen det er noget med den sociale arv og bla bla bla...

Bare lige et brokke indlæg herfra..

fra hende der overhovedet ikke kan have når folk begynder at snakke om den sociale arv..

Det forstår jeg ikke du bliver irriteret over????

Ofte ER det jo den sociale arv der er det virkeligt store problem for ALLE mennesker....

For eksempel var jeg jo nok ikke enormt depressiv nu, eller for den sags skyld tidligere i mit liv, hvis mine forældre havde været smarte nok til at hjælpe mig  da jeg var barn.

Det ER jo netop den social arv, som gør at jeg ikke har det så godt idag... Jeg havde egentlig et godt hjem, men der VAR behov for en eller anden form for støtte, til os børn, og det fik vi bare aldrig. 

Den sociale arv for mit eget vedkommende ender så ud i at livet kan være unægteligt svært at leve, og forbandet stressende, selv om jeg egentlig ikke har noget særligt at stresse over....

Den sociale arv er sådan set altoverskyggende, for den sociale arv er ALT hvad du har med hjemme fra jo....

Hvis du har haft en god barndom i et godt hjem, og du idag giver alt det gode videre til dine børn, så er det jo også den sociale arv, det er så bare den positive sociale arv, og ikke den negative....¨

Anmeld

22. marts 2011

SSL

pussepige skriver:

Jeg blir ind imellem lidt irreteret når folk i forskellig debatter rundt omkring skriver det kan være den sociale arv der gør at det er sådan og sådan.. Feks når folk for fjernet deres børn eller har været på kontanthjælp mange år.. Og kommunen så siger jamen det er noget med den sociale arv og bla bla bla...

fra hende der overhovedet ikke kan have når folk begynder at snakke om den sociale arv..

Nu har jeg slet ikke læst tråden, fordi jeg bare tænker, "hvorfooor???" hehe.. Så, hvorfor??  

Jeg tænker det bare er realitet at socail arv findes og det kan da bestemt være positivt såvel som negativt - mange betegner det som noget negativt.. Men social arv kan jo være rigtig positivt hvis det er i henhold til udd. og job, som eksempel?

Og der er jo mange der bryder den negative sociale arv og det er vel bare fint??

Anmeld

22. marts 2011

Dinna88

quar20 skriver:

Jaaaaaaaaar

I ER FANTASTISKE

Det kan du og dine drenge selv være 

Anmeld

22. marts 2011

ivfmarie

pussepige skriver:

den sociale arv behøver vel ikke udelukkende omfatte noget negativt??

Anmeld

22. marts 2011

pussepige

mariamiss6 skriver:

Det forstår jeg ikke du bliver irriteret over????

Ofte ER det jo den sociale arv der er det virkeligt store problem for ALLE mennesker....

For eksempel var jeg jo nok ikke enormt depressiv nu, eller for den sags skyld tidligere i mit liv, hvis mine forældre havde været smarte nok til at hjælpe mig  da jeg var barn.

Det ER jo netop den social arv, som gør at jeg ikke har det så godt idag... Jeg havde egentlig et godt hjem, men der VAR behov for en eller anden form for støtte, til os børn, og det fik vi bare aldrig. 

Den sociale arv for mit eget vedkommende ender så ud i at livet kan være unægteligt svært at leve, og forbandet stressende, selv om jeg egentlig ikke har noget særligt at stresse over....

Den sociale arv er sådan set altoverskyggende, for den sociale arv er ALT hvad du har med hjemme fra jo....

Hvis du har haft en god barndom i et godt hjem, og du idag giver alt det gode videre til dine børn, så er det jo også den sociale arv, det er så bare den positive sociale arv, og ikke den negative....¨

For i de sager jeg har hørt folk bruge ordet den sociale arv.. Er når de ikke lige kan finde på andet.. Og mener det/de ord blir brugt alt for tit..

Anmeld

22. marts 2011

Fenja09

Secrets skriver:

Men hvorfor mener du det er forkert? Ganske vidst er der heldigvis MANGE, der går imod den sociale arv, men man kan altså ikke afvise, at den sociale arv i mange tilfælde spiller en rolle. Det giver jo et eller andet sted sig selv, for er du opdraget på en bestemt måde og har haft bestemte forbilleder og oplevelser, så vil de fleste jo adaptere de værdier og tanker, og det vil påvirke dem senere hen. Det betyder ikke, at alle påvirkes af den sociale arv, men man kan ikke afvise, at rigtig mange gør

Lige mine ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.