Secrets skriver:
Men hvorfor mener du det er forkert? Ganske vidst er der heldigvis MANGE, der går imod den sociale arv, men man kan altså ikke afvise, at den sociale arv i mange tilfælde spiller en rolle. Det giver jo et eller andet sted sig selv, for er du opdraget på en bestemt måde og har haft bestemte forbilleder og oplevelser, så vil de fleste jo adaptere de værdier og tanker, og det vil påvirke dem senere hen. Det betyder ikke, at alle påvirkes af den sociale arv, men man kan ikke afvise, at rigtig mange gør 
Må altså give dig ret her.
Kan virkelig godt forstå at hvis man har oplevet det i skriver at man ikke vil sammenlignes med det og hænge fast i fortiden på den måde, og hvor er det sejt af jer at i kan bryde den cirkel

Desværre er der bare mange der ikke kan. Social arv behøver jo heller ikke at være skidt. Fx kan jeg alt for tit høre min mor når jeg siger noget til Phillip. Eller når vi er på vej ud af døren og jeg stresser rundt og pakker ting, og prøver at holde ungerne rene og nåh ja lige skal tømme skraldespanden, og lægge karkluden til vask

Og når jeg vrisser mens jeg støvsuger

Jeg har arvet min mors ordensmenneske og det er nok heller ikke altid det bedste, men for mig er den den 'rigtige' måde at være mor og den eneste jeg kender.
Men igen hvor er det bare flot, sejt og helt igennem beundringværdigt at i har brudt mønstret

Anmeld