Jeg er bange.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Mi

Det skal du overhovedet ikke bekymre dig om. For at kommunen griber ind, skal der typisk være lavet en eller flere underretninger. Altså skal læge, jm, sp, familie, pædagoger, lærer eller lign underrette kommunen om at de er bekymret for dit barns trivsel og udvikling. Der skal altså meget til, og jeg har aldrig mødt en kollega eller samarbejdspartner som vurderede en forældre på kh eller ej. Man tager udgangspunkt i barnets trivsel eller mangel på samme, og ikke forældrenes baggrund eller indtægtskilde.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Anonym trådstarter

MarianneSonne skriver:

Det skal du overhovedet ikke bekymre dig om. For at kommunen griber ind, skal der typisk være lavet en eller flere underretninger. Altså skal læge, jm, sp, familie, pædagoger, lærer eller lign underrette kommunen om at de er bekymret for dit barns trivsel og udvikling. Der skal altså meget til, og jeg har aldrig mødt en kollega eller samarbejdspartner som vurderede en forældre på kh eller ej. Man tager udgangspunkt i barnets trivsel eller mangel på samme, og ikke forældrenes baggrund eller indtægtskilde.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Okay, mange tak... det lettede mit hjerte lidt..... så vil jeg gå i seng og sove godt... Jeg har ligget søvnløs over det, de sidste par nætter.

Anmeld

21. marts 2011

Mi

Anonym skriver:

Okay, mange tak... det lettede mit hjerte lidt..... så vil jeg gå i seng og sove godt... Jeg har ligget søvnløs over det, de sidste par nætter.

Det behøver du ikke ligge søvnløs over. Jeg har gennem arbejdet som pædagog mødt rigtig mange familier og også underrette om en håndfuld. De ting du nævner har ALDRIG været diskuteret i forbindelse med beslutningen omkring underretninger. Det vi har snakket om, er når vi ser en familie som ikke har de bedste vilkår, men alligevel klare sig. Det har jeg kun oplevet enorm respekt for blandt mine kollegaer og samarbejdspartnere.

Sov godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.