Søger god opskrift med hakket oksekød

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Mamalou

Turtles skriver:

Du kan sagtens lave pasta til..
Eller kartoffler og rodfruger i ovnen med en sovs til eller bare en dressing til at dyppe i..?
Det er lidt smag og behag.
Første gang jeg fik det serveret fik vi ris til og en lækker salat med grøntsager og bare dressing til..

Der er mange muligheder! Vi har faktisk både rødbeder og kartofler, så det bliver den jeg springer på.

Tak for hjælpen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

bøgelund

Mamalou skriver:

Lyder uden tvivl lækkert! Er det noget du har en opskrift på?

del auberginen i 2. (på langs så du har 2 dele der er lige store)

brun oksekødet i en gryde og tilsæt de krydderier og ting du kan li. evt løg, peberfrugter, majs eller hvad man er til. 

udhul auberginerne med en ske, så der kun er en tynd skal rundt. den skal være meget tynd.  

man kan evt tilsætte det du har taget ud af auberginerne. jeg plejer ikke at gøre det. 

så hælder du fyldet i auberginerne og sætter i ovnen i ca 20 min.

et par min før kan du hælde lidt revet ost over. 

kan serveres med alt hvad hjertet begærer..  

Anmeld

21. marts 2011

Mamalou

Mussen2 skriver:

Pizzabøffer

Karolinebøffer

oksekød i karry og kokusmælk

Meksikanske pandekager og ex. tacotærte mums!

Uhh lyder godt... Nu bliver jeg krævende

Hvad er karolinebøffer? 

Og har du en opskift på oksekød med karry og kokosmælk? Eller ved hvor jeg selv kan finde den?

Anmeld

21. marts 2011

Mamalou

bøgelund1 skriver:

del auberginen i 2. (på langs så du har 2 dele der er lige store)

brun oksekødet i en gryde og tilsæt de krydderier og ting du kan li. evt løg, peberfrugter, majs eller hvad man er til. 

udhul auberginerne med en ske, så der kun er en tynd skal rundt. den skal være meget tynd.  

man kan evt tilsætte det du har taget ud af auberginerne. jeg plejer ikke at gøre det. 

så hælder du fyldet i auberginerne og sætter i ovnen i ca 20 min.

et par min før kan du hælde lidt revet ost over. 

kan serveres med alt hvad hjertet begærer..  

Det skal prøves!

Tak for hjælpen

Anmeld

21. marts 2011

bøgelund

Mamalou skriver:

Det skal prøves!

Tak for hjælpen

så lidt..

Anmeld

21. marts 2011

quar20

hvad med kødbombe..

Du laver et "net" af bacon..!! Du fletter det ind i hinanden..!! Så smider du oksekød ind i midten, lige lægger lidt feta ind i oksekødet..!!

Så ruller du det hele sammen, sådan at baconnettet er rundt om oksekødet med feta, sådan du danner en "kødrolade"...!! Så nogle stegepinde i, også ind i ovnen..!!

Det fylder godt - man tager kun 1 enkelt stykker og mænderne tager nok 2-3 stykker..

Så serverer du krydder kartofler og en let oliedressing til med en masse lækre krydderier

MUMS

Anmeld

21. marts 2011

Mamalou

quar20 skriver:

hvad med kødbombe..

Du laver et "net" af bacon..!! Du fletter det ind i hinanden..!! Så smider du oksekød ind i midten, lige lægger lidt feta ind i oksekødet..!!

Så ruller du det hele sammen, sådan at baconnettet er rundt om oksekødet med feta, sådan du danner en "kødrolade"...!! Så nogle stegepinde i, også ind i ovnen..!!

Det fylder godt - man tager kun 1 enkelt stykker og mænderne tager nok 2-3 stykker..

Så serverer du krydder kartofler og en let oliedressing til med en masse lækre krydderier

MUMS

Det er i hvert fald en rigtig herre ret, men lækkert lyder det 

Anmeld

21. marts 2011

quar20

Mamalou skriver:

Det er i hvert fald en rigtig herre ret, men lækkert lyder det 

Ja lige præcis...!!

Jeg lavede den til en HERRE middag :O) haha..

Og til os tøser var der kyllingespyd med salat og vildmosekartofler

Anmeld

21. marts 2011

Dontkno

Uha jeg har en masse dejlige opskrifter..

Kan komme med nogen foreslag også kunne du fortælle hvilken der lyder nam nam i dine øre ..

1, Det hedder ( Dolme,) meget kendt ret, i tyrkiet, bulgarien, grækenland osv. Hvor man fylder peberfrugter op med oksekød, blandet med lidt grød ris, og dejlige friske urter i. som dampes i ovnen, med sølvpapir, og de sidste 5-10, så fuld skrue uden søvpapir, så de bliver lidt sprøde. Og til kan det anbefales en god kold yougurt klat ved siden af.

2, Kan man lave kebab i ovnen? Med ris ved siden af, og evt. en god ris, humus eller tzasiki.?

3, så ku man lave nogen kødboller, i en eksotisk god gryderet, med masser af gode og stærke krydd. i .. 

Var det noget i den retning, eller var det noget andet du ville var ude efter? sig endelig til

Anmeld

22. marts 2011

Mussen2

Mamalou skriver:

Uhh lyder godt... Nu bliver jeg krævende

Hvad er karolinebøffer? 

Og har du en opskift på oksekød med karry og kokosmælk? Eller ved hvor jeg selv kan finde den?

Jeg smider lige opskrifterne ind i aften :-) Det er MUMS!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.