Talepædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

TbCp

Kirle skriver:

Jeg tror at der er en talepæd. tilknyttet huset som så vil give nogle pointers til personalet. Når det er så tidligt så er der ingen grund til at arbejde direkte og som du siger snarere mulighed for at Liva lukker i.

Det er ikke så længe siden at Tjalfe også fik en talepæd. over og vores tanker var ligeså! Er det ikke ret tidligt?! (Tjalfe havde svært med at sige nørrePort men ikke Postmand Per osv...) Og jo i forhold til vores barndom men ikke i forhold til regeringens sprogpolitik hvor alle børn skal have en sprogtest inden skolealderen og ved faktisk ikke om det er noget før ?? Jeg kan ikke lige huske alderen præcist. Men tidligt er det i hvertfald.

Jeg synes ikke du skal arbejde med hende medmindre hun spørger dig. Lad pæd. om det. Det er bedre at holde det adskilt.

Pædagogen snakkede noget om nogle sprog-spil vi evt. skulle låne med hjem, men at de selvfølgelig lige ville høre hvad talepædagogen havde at sige først og indtil da lader vi hende bare være Liva med og uden s'er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

<3

TbCp skriver:

Pædagogen snakkede noget om nogle sprog-spil vi evt. skulle låne med hjem, men at de selvfølgelig lige ville høre hvad talepædagogen havde at sige først og indtil da lader vi hende bare være Liva med og uden s'er

Det overrasker mig lidt. Fordi nogle forældre kan have svært ved at arbejde med deres børn på den måde uanset hvor overskudsagtig forælder man ellers er. Mere at talelære ikke skal blive til en trods-situation som at tage flyverdragt på eller spise sine grøntsager. Men hvis i mener i kan gøre det så go for it

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

Kirle skriver:

Det overrasker mig lidt. Fordi nogle forældre kan have svært ved at arbejde med deres børn på den måde uanset hvor overskudsagtig forælder man ellers er. Mere at talelære ikke skal blive til en trods-situation som at tage flyverdragt på eller spise sine grøntsager. Men hvis i mener i kan gøre det så go for it

Jeg ved slet ikke havd de sprogspil går ud på endnu, så ved ikke hvordan det vil fungere... men det er helt sikkert at hvis det er noget vi skal "presse" hende til så siger vi nej, det skal kun være hvis hun selv synes det er sjovt.

Anmeld

22. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Luka var 3 år, da børnehaven gjorde os opmærksomme på, at han talte dårligt. Vi havde ikke spekuleret så meget over det, da han har været meget langt fremme motorisk.

Der kom også en talepædagog og hun sagde, at de ikke ville gøre noget, da han ikke var ældre og ellers begik så rigtig godt.

Jeg blev selv noget overrasket over, at bh så det som et problem og heldigvis viste det sig, at det var bh som havde "overreageret".

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

MoarHvidovre skriver:

Luka var 3 år, da børnehaven gjorde os opmærksomme på, at han talte dårligt. Vi havde ikke spekuleret så meget over det, da han har været meget langt fremme motorisk.

Der kom også en talepædagog og hun sagde, at de ikke ville gøre noget, da han ikke var ældre og ellers begik så rigtig godt.

Jeg blev selv noget overrasket over, at bh så det som et problem og heldigvis viste det sig, at det var bh som havde "overreageret".

Jeg håber altså lidt det er det samme her!!!

Anmeld

22. marts 2011

<3

TbCp skriver:

Jeg ved slet ikke havd de sprogspil går ud på endnu, så ved ikke hvordan det vil fungere... men det er helt sikkert at hvis det er noget vi skal "presse" hende til så siger vi nej, det skal kun være hvis hun selv synes det er sjovt.

Ja nemlig! Men det kan bare være så svært i situationen. Det følte vi i hvertfald med Tjalfe. At det blev lidt en ting. Og der var med alle vores gode intentioner men ligeså snart det var blevet sagt og sat igang så var der et element af pres og præstation. Forfærdeligt at sige men sandt Det gik heldigvis godt og der er kun noget i dag når han er meget træt eller han snakker "babysprog"

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

Kirle skriver:

Ja nemlig! Men det kan bare være så svært i situationen. Det følte vi i hvertfald med Tjalfe. At det blev lidt en ting. Og der var med alle vores gode intentioner men ligeså snart det var blevet sagt og sat igang så var der et element af pres og præstation. Forfærdeligt at sige men sandt Det gik heldigvis godt og der er kun noget i dag når han er meget træt eller han snakker "babysprog"

Jeg tror bare vi er nødt til allerførst, at vente og se hvad de siger i børnehaven, når talepædagogen har været der.... så må vi tage den derfra..

Jeg håber dog stadig at det ingenting er og at hun bare skal blive lidt ældre

Anmeld

22. marts 2011

LISBETH:-)

følger lige med da min Amalie på samme alder gør nøjagtig det samme. Men vi har da aldrig set det som et problem. Og børnehaven har heller ikke nævnt det.

Anmeld

22. marts 2011

<3

TbCp skriver:

Jeg tror bare vi er nødt til allerførst, at vente og se hvad de siger i børnehaven, når talepædagogen har været der.... så må vi tage den derfra..

Jeg håber dog stadig at det ingenting er og at hun bare skal blive lidt ældre

Det er det jo altid Og ja det bliver spændende!

Anmeld

22. marts 2011

AWO

Altså, hvis det er det eneste, Liva har svært ved, ville jeg ikke umiddelbart se det som et problem (er selv talepædagog). Dobbeltkonsonanter er noget af det sidste, der kommer på plads, og især dobbeltkonsonanter med /s/ er svære.

Men det er da rigtig fint, at børnehaven er obs på det! På den måde kan de/ i gribe hurtigt ind, hvis det viser sig at blive et problem.

Det, talepædagogen nok gør, er at observere Liva i børnehaven, mens hun leger med pædagogerne eller de andre børn. Evt. sætter hun sig ned og læser en bog med hende.

Ved du, om hun selv kan høre forskel? HVis du f.eks kalder en sky for /gy/, lægger hun så mærke til det? Hvis hun gør, er det et rigtig godt tegn, for så er hun på rette vej, og skal bare lige have det sidste på plads.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.