Talepædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.903 visninger
31 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

TbCp

En af pædagogerne i børnehaven trak mig til side idag da vi kom og hentede Liva. De ville høre om vi havde tænkt over at Liva har svært ved at sige S... især sk- og sg-lyde. Måtte indrømme at jeg ikke havde tænkt så meget over det... hun er 3 1/2år!!!

Nå men de ville høre om de måtte få en talepædagog til at "kigge" på hende... og ja ja, det må de selvfølgelig gerne.... men altså, er det nødvendigt at være så OBS på det nu hun ikke er ældre?
Og en anden ting er at jeg bare kender Liva godt nok til, at hvis der kommer en eller anden fremmed dame og vil snakke med hende, så lukker hun helt af og vil slet ikke deltage, så tror ikke de får det vilde ud af det...

Jeg har prøvet at sidde og "øve" lidt ord med hende her til aften og jeg kan da godt høre at hun f.eks. siger "gy" når hun skal sige "sky" og "gæg" i stedet for "skæg".

Men skal vi selv være mere OBS? Vi har bare taget de små "talefejl" meget roligt og forsøger at bruge de rigtige ord så hun kan høre hvordan de udtales, men skulle vi selv have været mere opmærksomme eller?

Er der nogen af jer der ved noget om dette?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

AnneBJ

TbCp skriver:

Men skal vi selv være mere OBS? Vi har bare taget de små "talefejl" meget roligt og forsøger at bruge de rigtige ord så hun kan høre hvordan de udtales, men skulle vi selv have været mere opmærksomme eller?

Jeg vil mene I gør det helt rigtige... Synes det er fint nok de er opmærksomme, og måske skal talepæd. alligevel komme i huset den dag? Jeg er ret sikker på, at der ikke vil blive "sat ind" over for så lille en talefejl, og slet ikke så tidligt....!

Anmeld

21. marts 2011

TbCp

AnneBJ skriver:

Jeg vil mene I gør det helt rigtige... Synes det er fint nok de er opmærksomme, og måske skal talepæd. alligevel komme i huset den dag? Jeg er ret sikker på, at der ikke vil blive "sat ind" over for så lille en talefejl, og slet ikke så tidligt....!

Ja jeg er egentlig også glad for at de er opmærksomme på det, blev bare meget overrasket da de sagde det, for vi har slet ikke set det som et problem....

Troede faktisk de ville snakke med os om noget med at hun stadig bruger ble.... det er det der fylder mest herhjemme nemlig

Anmeld

21. marts 2011

AnneBJ

TbCp skriver:

Ja jeg er egentlig også glad for at de er opmærksomme på det, blev bare meget overrasket da de sagde det, for vi har slet ikke set det som et problem....

Troede faktisk de ville snakke med os om noget med at hun stadig bruger ble.... det er det der fylder mest herhjemme nemlig

Hehe, det er sjovt som man har forskelligt fokus nogle gange...! 

Anmeld

21. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Det eneste jeg kender til det er fra min nevø...og der kan jeg kun sige at jo før de er opmærksomme, jo bedre...

Anmeld

22. marts 2011

lene

Clara på 3½ har svært ved r og l lyde, så når hun siger rød lyder det jød i stedet, men hun hun blev sprogtestet i december månede, hvor hun fik top score i alt andet end lige det, her fik at fik at vide at der først ville blive gjort noget når hun bliver 4 år, men de er selvfølgelig klar over at hun har problemer med at udtale disse bogstaver, men fordi hun har et meget stort ordforåd, hjælper det når man skal forstå hende

Anmeld

22. marts 2011

Lone Jakobsen

er vildt imponeret over at de allerede er opmærksomme på det nu min søn på 6 har også haft (og har stadig) talepædagog. der blev først gjort noget da han var 5.

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

Ni-ko-li-ne skriver:

Det eneste jeg kender til det er fra min nevø...og der kan jeg kun sige at jo før de er opmærksomme, jo bedre...

Jeg er også glad for at de er opmærksomme, jeg blev bare overrasket over at de mente det var et problem, eller et muligt problem, da vi aldrig selv har overvejet det...

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

lene skriver:

Clara på 3½ har svært ved r og l lyde, så når hun siger rød lyder det jød i stedet, men hun hun blev sprogtestet i december månede, hvor hun fik top score i alt andet end lige det, her fik at fik at vide at der først ville blive gjort noget når hun bliver 4 år, men de er selvfølgelig klar over at hun har problemer med at udtale disse bogstaver, men fordi hun har et meget stort ordforåd, hjælper det når man skal forstå hende

Liva var også igennem en sprogtest for 1/2 års tid siden, og der fik hun topscore i det meste... på det tidspunkt snakkede de intet om at det kunne være et problem med de s- lyde så vi er bare lidt overraskede.

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

lene skriver:

Liva var også igennem en sprogtest for 1/2 års tid siden, og der fik hun topscore i det meste... på det tidspunkt snakkede de intet om at det kunne være et problem med de s- lyde så vi er bare lidt overraskede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.