Talepædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. marts 2011

TbCp

nutche skriver:

er vildt imponeret over at de allerede er opmærksomme på det nu min søn på 6 har også haft (og har stadig) talepædagog. der blev først gjort noget da han var 5.

Jeg er også glad nok for at vi er opmærksomme og vil selvfølgelig gerne have at de griber ind hvis der er et problem. Vi blev bare så overraskede over at de kom til os og sagde det, fordi vi ikke selv har overvejet det kunne være et problem og tænkt at hun kun er 3 1/2, så det kan vel ændre sig...
Men helt sikkert, det er godt de er opmærksomme!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

lene

kan da godt forstå i blev lidt forskrækket, vi fik at vide at det ikke var noget stort problem og at det kun hvis det ikke havde forbedret sig at dder skulle gøres noget

Anmeld

22. marts 2011

Lone Jakobsen

TbCp skriver:

Jeg er også glad nok for at vi er opmærksomme og vil selvfølgelig gerne have at de griber ind hvis der er et problem. Vi blev bare så overraskede over at de kom til os og sagde det, fordi vi ikke selv har overvejet det kunne være et problem og tænkt at hun kun er 3 1/2, så det kan vel ændre sig...
Men helt sikkert, det er godt de er opmærksomme!

her var det et problem længe. men vi havde det på samme måde som dig... det skal nok komme. så kan godt forstå hvordan du har det. men ville nu (i bagklogskabens klare lys) have ønsket at de havde grebet ind noget før.

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

lene skriver:

kan da godt forstå i blev lidt forskrækket, vi fik at vide at det ikke var noget stort problem og at det kun hvis det ikke havde forbedret sig at dder skulle gøres noget

Håber de siger det samme her.

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

nutche skriver:

her var det et problem længe. men vi havde det på samme måde som dig... det skal nok komme. så kan godt forstå hvordan du har det. men ville nu (i bagklogskabens klare lys) have ønsket at de havde grebet ind noget før.

Jeg tror også bare jeg vil se positivt på det, at de er obs på hende og griber ind hvis de mener at der skal hjælp til. Så må jeg bare vente og se hvad talepædagogen siger.

Anmeld

22. marts 2011

Bshizzle

Jeg vil sige det er det helt rigtige de gør.. de gør dig opmærksom på hun har lidt svært ved at udtale nogle ord, som faktisk er vigtig i hendes liv.. og fremtid til at komme i skole f.eks.

Min dreng har gået i Sproggruppe, og det har hjulpen ham rigtig meget..

Dog har han stadig svært ved at komme ud med de rigtige udtalelser samt nogle andre ting, så han desværre må udsætte hans skolestart. - Men hellere det.. end at smide ham i skole og ikke være klar.

.. En helt anden ting.. 
Hvis i får en telepædagog til at hjælpe, så er i osse mere OBS på hvilke ord og ting i kan øve med.  

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

Bshizzle skriver:

Jeg vil sige det er det helt rigtige de gør.. de gør dig opmærksom på hun har lidt svært ved at udtale nogle ord, som faktisk er vigtig i hendes liv.. og fremtid til at komme i skole f.eks.

Min dreng har gået i Sproggruppe, og det har hjulpen ham rigtig meget..

Dog har han stadig svært ved at komme ud med de rigtige udtalelser samt nogle andre ting, så han desværre må udsætte hans skolestart. - Men hellere det.. end at smide ham i skole og ikke være klar.

.. En helt anden ting.. 
Hvis i får en telepædagog til at hjælpe, så er i osse mere OBS på hvilke ord og ting i kan øve med.  

Ja, jeg forsøger også at se det som noget positivt Vi blev bare så overraskede over at de mente der kunne være et problem, når hun kun er 3 1/2 år... men ja det er godt de er OBS, vi har jo heller ikke lyst til at vores datter får problemer, med det ene eller det andet, så hellere gribe ind hurtigst muligt!

Anmeld

22. marts 2011

Ciss

Min datter er også næsten 3 1/2 og hun snakker heller ikke helt "rent". Jeg har da nogen gange tænkt på, om hun er meget sent ude eller om det er noget, som kan give hende problemer senere, men jeg ved ligsom ikke, hvad man kan forvente af dem på den alder heller. Hvad er egentlig det normale?

Anmeld

22. marts 2011

<3

Jeg tror at der er en talepæd. tilknyttet huset som så vil give nogle pointers til personalet. Når det er så tidligt så er der ingen grund til at arbejde direkte og som du siger snarere mulighed for at Liva lukker i.

Det er ikke så længe siden at Tjalfe også fik en talepæd. over og vores tanker var ligeså! Er det ikke ret tidligt?! (Tjalfe havde svært med at sige nørrePort men ikke Postmand Per osv...) Og jo i forhold til vores barndom men ikke i forhold til regeringens sprogpolitik hvor alle børn skal have en sprogtest inden skolealderen og ved faktisk ikke om det er noget før ?? Jeg kan ikke lige huske alderen præcist. Men tidligt er det i hvertfald.

Jeg synes ikke du skal arbejde med hende medmindre hun spørger dig. Lad pæd. om det. Det er bedre at holde det adskilt.

Anmeld

22. marts 2011

TbCp

Ciss skriver:

Min datter er også næsten 3 1/2 og hun snakker heller ikke helt "rent". Jeg har da nogen gange tænkt på, om hun er meget sent ude eller om det er noget, som kan give hende problemer senere, men jeg ved ligsom ikke, hvad man kan forvente af dem på den alder heller. Hvad er egentlig det normale?

Næ det er også det jeg ikke helt ved... men håber da på de snart har fat i talepædagogen så jeg kan få lidt mere at vide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.