Når graviditeten ikke altid er lige sjov... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

MigSS

Nogen har kvamle helt til 4 måned, og selvfølgelig nogen hele graviditeten.. Lad os håbe den 'kun' er der til max 4 måned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Fenja09

Ihh hvor jeg føler med dig! Jeg havde det også ekstremt skidt med kvalme, hovedpine osv de første 13 uger. Det er slet ikke nær så slemt nu ( er i uge 18), men jeg må spiser flere gange dagligt, fordi jeg får kvalme af at spise et almindeligt måltid, som aftensmad...kan spise en hvis portion og så siger kvalmen STOP!  Hader det, for er virkelig sulten somme tider ...

Jeg har tabt 5,5 kg men har heldigvis noget at tærer af, så det er ikke kritisk for mig, medmindre det selvfølgelig fortsætter!

Ps. prøv at drikke noget ananasjuice, ved godt at der er mange "rygter" om, hvad der virker, men ananas havde jeg aldrig selv hørt om før en veninde købte en lt til mig og det hjalp mig nogle gange. Derudover spiste jeg masser af frugt - gør jeg stadig, bare man får lidt ned.

Ønsker dig rigtig god bedring og håber det langsomt går væk når du har nået de 3 mdr !

/Fenja

Anmeld

21. marts 2011

Mor Christa

Ihh, søde ven da Det må ikke være skægt! Føler sgu med dig. Jeg havde også lidt kvalme de tre første måneder, men det var da til at leve med - og jeg tabte mig bestemt ikke! Håber det bliver MEGET bedre for dig lige om lidt. Mon ikke det bliver skønt når du træder ind i 2. trimester? Dér havde jeg det hvert fald SUPER! Den bedste "del" i graviditeten for mig hvert fald
God bedring

Anmeld

21. marts 2011

Trine89

årrh søde da :s Det lyder sku heller ikke til at være ret sjov.. :s 

Ville bare lige sende dig et  og sige at det nok skal gå selvom det selvføgelig ikke er sjovt at skulle igennem.. 

Kan slet ikke forestille mig hvor hårdt det må være.. jeg har haft det nemt indtil videre :s det eneste jeg døjer med er ikke pga gravidteten..

Op med humøret smukke, det skal nok blive bedre  

Anmeld

21. marts 2011

SussieThyssen

Lille stakkel.
Det minder mig i den grad om min veninde. Hun havde det nøjagtig ligesom du, men dengang gjorde man bare ingen ting.
Så i samfulde 9 mdr. med begge sine, var hun totalt lig pga kvalme og bræk.
Ikke noget at sige til, at hun kun fik 2.
Håber, at du snart får det bedre.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. marts 2011

babyMark

Pyha. Kan sagtens forstå at det tærer på kræfterne fysisk og psykisk. Godt at du bliver ved med at kæmpe og får lidt ned engang imellem! Pøj pøj med det hele!

Anmeld

21. marts 2011

MetteMe

BigBabyWish skriver:

Jeg er så smadret på alle tænkelige måder, er brugt op både fysisk og psykisk og min energi er helt i bund..

Misforstå mig ikke, jeg ELSKER vores dejlige lille Blyp i maven, men hold k*** hvor har det været hårdt indtil nu..

Min kvalme startede i uge 5 og siden da har den været der hver dag, døgnet rundt, ikke bare lidt, men voldsomt meget!

Startede med at få stikpiller som skulle hjælpe mod kvalmen, tog dem en uge uden nogen form for virkning..

Derefter blev jeg fluks sendt afsted til akupunktur, vi prøvede det 3 gange men også uden nogen form for virkning, andet end jeg kunne ligge oppe på sygehuset og kaste op..

Prøvede Seaband armbånd, også uden effekt..

Har tabt mig 6 kg og føler mig som skind og ben..  ryger ind og ud af sygehuset for at få ekstra væske via drop, mine hænder og mine arme er fuldkommen smadret af alle de nåle som er røget ind og ud af mig.

Nu er jeg så kommet på kraftig kvalmestillende medicin, håber virkelig snart på bedring !

Jeg ved ikke hvad jeg ville med dette indlæg, andet end at beskrive hvor ked af det jeg er..  er der andre som har stået i samme situation? jeg er brugt op og har virkelig svært ved at se glæden, selvom jeg uden tvivl elsker og ønsker mig dette her ønskebarn..

men hold kæft, hvor er det hårdt..

Har selv været der... Dog ikke med indlæggelse men ret så stort vægttab på kort tid, manglende energi og i en tilstand af modløshed. Det er SÅ hårdt det du gennemgår lige nu. Men vil da lige sige at det kan vende lige så hurtigt som det er begyndt!!!!

Jeg er idag 20+4 og har det fantastisk Derudover er min vægt steget og jeg  elsker mad nu

Håber for dig at du også får det bedre snart. Skriv endelig hvis der er noget du vil vide.... Og god bedring!!!!

Anmeld

23. marts 2011

Filippa & Liva

*Sabine* skriver:

det lyder fuldstændig som mit forløb mit stoppede da jeg gik ind i uge 17.. øv det var nogle meget hårde uger. men er nu i uge 23 og nyder det virkligt.... så jeg håber meget snart det vender for dig, så du kan nyde den dejlige tid

Ja, det er rigtig hårdt med al den kvalme..

Dejligt at høre du endelig nu kan nyde din graviditet !

Anmeld

23. marts 2011

Filippa & Liva

MigSS skriver:

Nogen har kvamle helt til 4 måned, og selvfølgelig nogen hele graviditeten.. Lad os håbe den 'kun' er der til max 4 måned

Ja, det krydser vi fingre for !

Anmeld

23. marts 2011

Filippa & Liva

Fenja09 skriver:

Ihh hvor jeg føler med dig! Jeg havde det også ekstremt skidt med kvalme, hovedpine osv de første 13 uger. Det er slet ikke nær så slemt nu ( er i uge 18), men jeg må spiser flere gange dagligt, fordi jeg får kvalme af at spise et almindeligt måltid, som aftensmad...kan spise en hvis portion og så siger kvalmen STOP!  Hader det, for er virkelig sulten somme tider ...

Jeg har tabt 5,5 kg men har heldigvis noget at tærer af, så det er ikke kritisk for mig, medmindre det selvfølgelig fortsætter!

Ps. prøv at drikke noget ananasjuice, ved godt at der er mange "rygter" om, hvad der virker, men ananas havde jeg aldrig selv hørt om før en veninde købte en lt til mig og det hjalp mig nogle gange. Derudover spiste jeg masser af frugt - gør jeg stadig, bare man får lidt ned.

Ønsker dig rigtig god bedring og håber det langsomt går væk når du har nået de 3 mdr !

/Fenja

Stakkels dig, sådan en kvalme kan bare være hård og strid.

Dejligt at høre du har det bedre nu, jeg prøver også så godt jeg nu kan at småspise lidt hist og her og ellers drikke en masse..

Jeg synes aftensmaden er det værste, der kan jeg stort set aldrig klemme noget ned og bliver meget dårlig.

Håber meget på bedring snart !

Tak for råddet, det skader ikke at prøve og se om ananas juice evt. har en positiv effekt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.