At gå fra I et forhold til Singel på Facebook!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Lisbeth85

MajaPiraya skriver:

Hvad tænker I når en af jeres facebook venner går fra at være "I et forhold"/"gift" osv. til "singel"?

Jeg ser det ikke så tit, men en gang imellem kommer det og jeg kan ikke lade være med at synes at det er for opmærksomhedens skyld. Hvad synes i? 

På den anden side synes jeg det er dejligt når en af vennerne går fra "Singel" til "I et forhold" og jeg plejer at synes godt om dette...

Men hvorfor er det OK at reklamere for kærligheden og ikke når det går galt? Eller er jeg den eneste som har denne 'tankegang'? 

Jeg har intet imod sådanne opdateringer. Faktisk lægger jeg ikke det helt vilde i mine venners updates på det derinde... snakker meget hellere med dem IRL omkring deres nye / afsluttede forhold

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

matryoshka

kitty skriver:

Enig.

Jeg var på et tidspunkt i udlandet i 6 uger, og havde derfor ikke telefonkontakt med veninderne. Da jeg logger på ser jeg en af mine bedste veninder og hendes forlovedes forhold er afsluttet  Jeg var helt rundt på gulvet, og skyndte mig at låne kærestens mobil for at skrive til hende, at jeg tænkte på hende og ville ønske jeg kunne være der, fordi det måtte være rigtig hårdt. 2 min. senere kommer en meget undrende sms tilbage - hvad dælen jeg snakkede om??!

Det korte af det lange er:

Hun og hendes forlovede havde haft en diskussion aftenen før, men var IKKE gået fra hinanden. Han var "bare blevet træt af hende" og havde ændret relationen... Uden hun vidste det

Jeg var åbenbart den første der så det, men ikke den sidste.. Hun var ikke helt glad, kan man sige...

Jaa, har også tit tænkt tanken når et par pludselig ændrer civilstatus til singel, at det kun er den ene part som har lavet ændringen, og at det jo slet ikke er sikkert at den anden er helt klar til det, eller som i dit tilfæde overhoved klar over det! 

Jeg har også oplevet at en af mine venner blev singel, og hendes tætteste veninder skrev nogle kommentarer som "Godt for dig" og "Endelig!!" osv. Og et par måneder efter var de sammen igen. Så synes jeg man har annonceret lidt for meget, og synes egentlig det er synd for dem at de valgte at gøre det offentligt, da de alligevel kom sammen igen..

Anmeld

21. marts 2011

otlitrom

MajaPiraya skriver:

Jaa, har også tit tænkt tanken når et par pludselig ændrer civilstatus til singel, at det kun er den ene part som har lavet ændringen, og at det jo slet ikke er sikkert at den anden er helt klar til det, eller som i dit tilfæde overhoved klar over det! 

Jeg har også oplevet at en af mine venner blev singel, og hendes tætteste veninder skrev nogle kommentarer som "Godt for dig" og "Endelig!!" osv. Og et par måneder efter var de sammen igen. Så synes jeg man har annonceret lidt for meget, og synes egentlig det er synd for dem at de valgte at gøre det offentligt, da de alligevel kom sammen igen..

Det var også helt klart derfor jeg valgte at sms'e til hende Havde jeg været i DK havde jeg ringet. Det er SÅ farligt at "synes godt om" eller den salgs på FB.. Det kan gå grueligt galt!

De er stadig sammen den dag idag, og han har ikke gjort det siden

Anmeld

21. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg er kun venner med de venner jeg er interesseret i, at se hvad der sker i mit liv på fb. Derfor ser jeg det helt naturligt, at man ændre sin status, hvis man intet finder en kæreste eller går fra en

Anmeld

21. marts 2011

LauraLW

MajaPiraya skriver:

Hvad tænker I når en af jeres facebook venner går fra at være "I et forhold"/"gift" osv. til "singel"?

Jeg ser det ikke så tit, men en gang imellem kommer det og jeg kan ikke lade være med at synes at det er for opmærksomhedens skyld. Hvad synes i? 

På den anden side synes jeg det er dejligt når en af vennerne går fra "Singel" til "I et forhold" og jeg plejer at synes godt om dette...

Men hvorfor er det OK at reklamere for kærligheden og ikke når det går galt? Eller er jeg den eneste som har denne 'tankegang'? 

Jeg har prøvet det på egen krop... pludselig gik min kæreste fra "in a relationship" til "it´s complicated". Jeg blev rasende! For jo, vi var i den grad i krise, og han endte også med at skride, men jeg synes ikke der var nogen grund til at proklamere det for alle inden vi selv havde besluttet noget. Jeg godkendte det ikke (det skal man, ellers vises det ikke på begge profiler), men ændrede egen status til singel istedet.

Anmeld

21. marts 2011

Kamulla

altså.. opmærksomhed.. næh... når de er gået fra hinanden kan jeg da godt forstå de ikke gider stå i forhold med/eller gift med modparten...

men hvis det du spørg om er dem der gør det for sjov skyld.. som ikke har kæreste eller er gift eller gifter sig med vennerne (bare på FB) så er jeg ret træt af det... men ikke noget der kan sætte mit pis i kog... ignorerer det blot

Anmeld

21. marts 2011

matryoshka

LauraLW skriver:

Jeg har prøvet det på egen krop... pludselig gik min kæreste fra "in a relationship" til "it´s complicated". Jeg blev rasende! For jo, vi var i den grad i krise, og han endte også med at skride, men jeg synes ikke der var nogen grund til at proklamere det for alle inden vi selv havde besluttet noget. Jeg godkendte det ikke (det skal man, ellers vises det ikke på begge profiler), men ændrede egen status til singel istedet.

Åh neej, forstår godt du blev sur. Haha.. Men godt du så ændrede din statud tin singel istedet for. I bet he didn't see that one coming! :p

Anmeld

21. marts 2011

Clisolka

MajaPiraya skriver:

Jeg tænker ikke så meget over det, hvis de sætter sig som single - jeg har et ungt par på min venneliste som bliver ved med at sætte sig i forhold og single... Hver 2. uge  Så er det ved at være irreterende i længden. 

Hvis folk sætter sig i forhold plejer jeg også at synes godt om det 

Anmeld

21. marts 2011

LauraLW

MajaPiraya skriver:

Åh neej, forstår godt du blev sur. Haha.. Men godt du så ændrede din statud tin singel istedet for. I bet he didn't see that one coming! :p

Jo det gjorde han nu nok... men han havde ikke regnet med at jeg blev så sur over det "jamen er det ikke det man gør når man har problemer???" NEJ sgu da! Så snakker man om det og prøver at løse det! Hvad løser det at skrive det på facebook!? I hans tilfælde var det 100% for at få opmærksomhed fra omgangskredsen.

Anmeld

21. marts 2011

Dinna88

Altså, det er jo bare opdateringer?? Desuden, så kan man ændre det, så det ikke popper op ved alle andre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.