At gå fra I et forhold til Singel på Facebook!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.931 visninger
25 svar
0 synes godt om
21. marts 2011

matryoshka

Hvad tænker I når en af jeres facebook venner går fra at være "I et forhold"/"gift" osv. til "singel"?

Jeg ser det ikke så tit, men en gang imellem kommer det og jeg kan ikke lade være med at synes at det er for opmærksomhedens skyld. Hvad synes i? 

På den anden side synes jeg det er dejligt når en af vennerne går fra "Singel" til "I et forhold" og jeg plejer at synes godt om dette...

Men hvorfor er det OK at reklamere for kærligheden og ikke når det går galt? Eller er jeg den eneste som har denne 'tankegang'? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Nenus

MajaPiraya skriver:

Hvad tænker I når en af jeres facebook venner går fra at være "I et forhold"/"gift" osv. til "singel"?

Jeg ser det ikke så tit, men en gang imellem kommer det og jeg kan ikke lade være med at synes at det er for opmærksomhedens skyld. Hvad synes i? 

På den anden side synes jeg det er dejligt når en af vennerne går fra "Singel" til "I et forhold" og jeg plejer at synes godt om dette...

Men hvorfor er det OK at reklamere for kærligheden og ikke når det går galt? Eller er jeg den eneste som har denne 'tankegang'? 

Jeg synes ikke at de reklamere. De opdatere da bare deres liv?

Anmeld

21. marts 2011

Frøken J.

MajaPiraya skriver:

Jeg tænker ikke som dig. Man kan jo blive nødt til at ændre det hvis man bliver single, og jeg tænker egentlig: "So what hvis man hasr brug for opmærksomhed?" hvis det er der den ligger Hvis man er rigtig ked af det endte forhold, synes jeg egentlig det er meget logisk man kan have brug for at vise det på den måde, så folk kan komme med trøst, hvis man ikke er god til direkte at bede om det.

Anmeld

21. marts 2011

Hasselnødden

Secrets skriver:

Jeg tænker ikke som dig. Man kan jo blive nødt til at ændre det hvis man bliver single, og jeg tænker egentlig: "So what hvis man hasr brug for opmærksomhed?" hvis det er der den ligger Hvis man er rigtig ked af det endte forhold, synes jeg egentlig det er meget logisk man kan have brug for at vise det på den måde, så folk kan komme med trøst, hvis man ikke er god til direkte at bede om det.

Anmeld

21. marts 2011

Hasselnødden

Nenus skriver:

Jeg synes ikke at de reklamere. De opdatere da bare deres liv?

Anmeld

21. marts 2011

Bshizzle

Secrets skriver:

Enig..  

Anmeld

21. marts 2011

matryoshka

Secrets skriver:

Ja, sådan har jeg det egentlig også. Altså, at personen nok har brug for upmærksomhed i form af trøst. Og det er jo til at forstå! 

Jeg tror det kommer an på hvem det er som lige pludselig er blevet singel, og om det er sket før. Altså om forholdet tit går i stykker og de flere gange har annonceret det på facebook. 

Anmeld

21. marts 2011

Holbæktrunten

Jeg tænker at det er for at vise sin partner respekt at man sætter status på FB som "i et forhold". Og for at dele sin glæde med andre.

Og hvis ikke man er i et forhold længere, skal man jo ikke stå som værende i et... Så kommer man jo aldrig videre 

Anmeld

21. marts 2011

otlitrom

Secrets skriver:

Enig.

Jeg var på et tidspunkt i udlandet i 6 uger, og havde derfor ikke telefonkontakt med veninderne. Da jeg logger på ser jeg en af mine bedste veninder og hendes forlovedes forhold er afsluttet  Jeg var helt rundt på gulvet, og skyndte mig at låne kærestens mobil for at skrive til hende, at jeg tænkte på hende og ville ønske jeg kunne være der, fordi det måtte være rigtig hårdt. 2 min. senere kommer en meget undrende sms tilbage - hvad dælen jeg snakkede om??!

Det korte af det lange er:

Hun og hendes forlovede havde haft en diskussion aftenen før, men var IKKE gået fra hinanden. Han var "bare blevet træt af hende" og havde ændret relationen... Uden hun vidste det

Jeg var åbenbart den første der så det, men ikke den sidste.. Hun var ikke helt glad, kan man sige...

Anmeld

21. marts 2011

matryoshka

Holbæktrunten skriver:

Jeg tænker at det er for at vise sin partner respekt at man sætter status på FB som "i et forhold". Og for at dele sin glæde med andre.

Og hvis ikke man er i et forhold længere, skal man jo ikke stå som værende i et... Så kommer man jo aldrig videre 

Nemlig.. Når man kommer i et forhold er det jo en hyldest og en glæde, og alle er glade på en vegne. 

Og så skal man jo også kunne blive singel igen, hvis det er tilfældet.. Det er jo forskelligt hvordan man vælger at annoncere det. Nogle skjuler bare civilstatusen, når det bliver singel og så bliver det hivet frem igen når de kommer i et forhold. 

Jeg tror jeg hører til en af de seneste, som ikke rigtig vil annoncere et brud, fordi det ikke er "acceptabelt", selv om jeg synes at det egentlig burde være. Det er vel noget jeg har fået prentet ind i mit hoved. Jeg ved faktisk ikke hvorfor jeg har denne tankegang. Er jeg virkelig den eneste?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.