Hej
Vil bare sige at jeg er i den overbevisning at venner er den familie man selv vælger og familie er noget påtvunget noget. Man skal jo ikke nødvendigvis elske alle bare fordi man er i familie. Hvis du føler dig trådt på og udnyttet og du tilmed ikke kan få en forklaring, så kan jeg da ikke se nogen problemer i at vælge kusinen fra? Jeg har selv valgt min farbror fra, da han gennem hele min barndom har gjort kæmpe forskel på min kusine og jeg (jævnaldrene) bl.a ved at inviterer hende med til Kreta mens jeg sad lige ved siden af osv, samtidig med at han altid skal komme med spydige kommentar osv. Jeg har længe bare set igennem fingre med det, fordi det jo var familie og det var ikke normalt at man ikke kunne med den osv, lige indtil den dag han ikek ville komme til min datters fødselsdag fordi min mor kom. Der sagde jeg til ham at de fremover ikke ville blive inviteret til noget som helst for selvf kom min mor det er da klart. De har så efterfølgende valgt at slette mig på FB osv. (barnligt I know, men nu er de også kun et par og 50
)
En anden ting er en historie med min kusine: Jeg snakkede med hende dagligt og besøgte hende flittigt da hun var gift med sin x mand, da de blev skilt blev det kun til endnu flere besøg, byture mv. Hun finder en ny mand og flytter langt væk efter kun 14 dages bekendtskab med denne mand. Det er nu 2 år siden og jeg har snakket med hende sammenlagt 5 gange hvor af den ene gang var til deres bryllup. Jeg inviterede dem til barnedåb, men de kom ikke. Fremover bliver de kun inviteret af pligt, jeg ønsker egentlig ikke at tilbringe tid med dem, når de tilsyneladende har så travlt med deres nye liv at hun ikke engang har tid til et tlf opkald.
Jeg kan kun sætte mig ind i hvor frustrende det er at sidde tilbage med en følelse af udnyttelse og frustrationer hvor hvordan andre handler. Men det er livet efter min mening for kort til. Jeg vælger hellere min familie fra i sådanne henseender frem for mine venner. Håber du finder ud af hvorfor hun er sådan og om ikke andet så håber jeg mine erfaringer kan give dig mod på at vælge fra i stedet for at gå og have det skidt 
Anmeld