Mundlam !

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Fenja09

PsychedeliC skriver:

Så sent? 

Ja!  

MEN vi har haft noget der hed revselsret, som blev indført for omkring 100 år siden, den sagde at man måtte slå dem man havde myndighed over ( altså ikke naboens børn) og lærere måtte slå de børn de underviste, husbonden måtte slå sine tjenestefolk osv. Det den lov afskaffede var, at husbonden IKKE måtte slå sin kone.

Først i 1997 vedtog folketinget at man ikke må slå sine børn herhjemme. Mener ikke det er afskaffet i Grønland...men er lidt i tvivl om de har fået indført samme lov nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

mor til 2 skønne piger .

Anonym skriver:

Bare rolig jeg havde aldrig givet ham lov til at blive fadder hvis han har gjort det før min søn skulle døbes..

læste det som at han skulle stå fadder ( min fejl ) . 

forstår ikke barnets mor ikke gør noget ,jeg havde ærligt vappet ham sådan en ( beklager) og ud ad vagten havde slet ikke fundet mig i det stakkels lille barn altså :/ .

og self siger han det ikke var med vilje hvad skulle han ellers sige ..  

Anmeld

18. marts 2011

PsychedeliC

Fenja09 skriver:

Ja!  

MEN vi har haft noget der hed revselsret, som blev indført for omkring 100 år siden, den sagde at man måtte slå dem man havde myndighed over ( altså ikke naboens børn) og lærere måtte slå de børn de underviste, husbonden måtte slå sine tjenestefolk osv. Det den lov afskaffede var, at husbonden IKKE måtte slå sin kone.

Først i 1997 vedtog folketinget at man ikke må slå sine børn herhjemme. Mener ikke det er afskaffet i Grønland...men er lidt i tvivl om de har fået indført samme lov nu.

Det er sgu da lidt sindsygt alligevel når man tænker over det .

Det vidste jeg ikke 

Anmeld

19. marts 2011

<3

Anonym skriver:

Jeg tænkte nemlig osse det med at når han har gjort det engang, gør han det nok osse igen !

Faktisk er det under samme lov også ulovligt at true med at slå! Har du meldt ham endnu?

Anmeld

19. marts 2011

<3

wamse skriver:

Stakkels lille barn

Jeg ville melde dem for det, og vold mod et barn kan aldrig undskyldes, og intet barn er så provokerende, at det fortjener et par på hovedet

Smukt sagt!

Anmeld

19. marts 2011

Diana...

Ni-ko-li-ne skriver:

uanset omstændighederne havde jeg ikke fundet mig i det, eller accepteret det.....

men nu er jeg ikke barnets mor jo, og hun må jo finde det helt iorden

Anmeld

20. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej alle sammen ! Vi har fået snakket med ham om det & det der i virkeligheden er det er at hun har sagt tingene fordi at hun var sur på ham, det viser sig så osse at hun har løjet igennem længere tid, og må sige at barnet er mere glad for ham end for hende, det viste hun da virkelig i dag, så tror jeg må indrømme at der ikk ligger noget i det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.