Anonym skriver:
Altså - jeg har den her veninde. Jeg er meget glad for hende og vi hygger os altid rigtig godt. Problemet er bare at hun gør rigtig rigtig mange dumme ting mht. hendes børn. Hun har en pige på 3 år og en dreng på 6 mdr. Jeg prøver at komme med nogle små hentydninger til at det måske ikke er så smart, men hun slår det gerne hen og har lidt den atitude, at "det går nok" eller "jaja, det siger man jo". Jeg siger ikke at ALT skal gå efter bogen, men bedøm selv. Har prøvet at liste de ting op jeg synes er helt godnat:
I bilen spændes den lilles autostol forkert fast og sættes på forsædet med airbag'en slået til (hun mener at den da alt andet lige må beskytte noget). Hendes pige spændes så løst at hun selv kan kravle ud af stolen.
Den store er altid kommet meget meget sent i seng (mellem kl. 21 og 23). Selvom det er tydeligt at pigen er træt, siger min veninde bare: "du er godt nok træt hva" og putter hende ikke i seng. Hvorfor?? Hendes pige har altid vågnet kl. 5-6 stykker og så engang imellem sover hun 15-16 timer i træk. Det er da klart hun er flad.
Hun lader hver dag børnene være indenfor mens hende og manden er i stalden (de har køer og får på hobbybasis). Det kan snildt tage 1-1,5 time og i det tidsrum er børnene altså uden opsyn. Hun beder hendes store pige (kun 3 år!) og at komme ud til dem hvis der er noget.
Mht. mad, så spiser de ret usundt derhjemme og den store pige er VILDT kræsen. Da hun var ca. 10 mdr fik hun Petit Danone til morgenmad og kunne snildt spise 6-8 bæger på en dag. Aftensmad spiser de først ved 19-20 tiden, og det er sjældent den mest nærende mad. Drengen er jo begyndt at få lidt mad her de sidste par måneder og hun har ligeså svært ved, at få ham til at spise som med pigen dengang. Hun starter så også med kartoffel/gulerodsmos og andre ting der smager MARKANT anderledes end MME. Burde man ikke starte med lidt risgrød e.lign.?? Derudover har han fået rugbrød/boller at gnave af siden han var 4,5 måned.
Så er der flasken. Han er flaskebarn og min veninde genvarmer MME. Hun laver en hel flaske ad gangen og hendes dreng spiser meget lidt ad gangen. Så står flasken på bordet og når han så er sulten igen går hun ud og varmer den igen. Det har hun gjort siden han begyndte at få flaske som 3 uger gammel. Hun ved godt man ikke må, men hun mener ikke at han "dør af det".
Uh, altså. Det blev langt, men det har bare naget mig så længe! Og der er mange flere episoder, men her er det jeg sådan lige synes er for dårligt.
Tak fordi i læste med og hvad synes i? Er jeg bare lidt sart? 
Jeg holder virkelig meget af min veninde og ikke mindst hendes børn, så det er bare ikke rart at være vidne til.
Altså jeg ville aldrig selv drømme om at gøre sådan som du skriver din veninde gør.
Men jeg har det sådan at medmindre DU synes at det er omsorgssvigt (hvilket jeg ikke synes det er) synes jeg du skal blande dig uden om....