Min veninde og hendes børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Josesmor

Anonym skriver:

Ja, det skulle man tro. Men mon SP ved det? At jeg siger, jeg ville gøre anderledes er, fra hendes synspunkt ,jo ikke det samme som, at det er det rigtige. Hvis du forstår?

Nej men hvis min gode veninde sagde noget ville jeg da nok også lige tænke lidt over det...

Men ja.. jeg forstår

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar alle sammen. Har virkelig tumlet med det længe. Ved ikke hvad jeg skal gøre ved situationen, men det har hjulpet lidt at se jeres meninger. Og så bare det at få det ud.

fra TS.

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Josesmor skriver:

Nej men hvis min gode veninde sagde noget ville jeg da nok også lige tænke lidt over det...

Men ja.. jeg forstår

Det ville jeg nemlig også.

Anmeld

18. marts 2011

TinaPina

Jeg er simpelthen helt mundlam, og der skal satme ellers meget til.

Én ting er, at man har en anden holdning til opdragelse og kost. Men at man direkte undlader at tage åbenlyse sikkerhedforanstaltninger for sine børn det fatter jeg simpelthen IKKE!

Som josesmor skriver, så vil man da aldrig tilgive sig selv hvis der sker noget med ens børn, som man selv kunne have været med til at forhindre.

Men jeg ville have ligeså dårlig en smag i munden hvis der skete andres børn noget, hvor JEG kunne have gjort noget.

Hvis hun er din veninde kan du sagtens sige din mening til hende. Og hvis hun ikke tager den til sig, Så har du efter min mening ikke nogen anden mulighed end at gå videre med det.

Jeg krydser fingre for, at der ikke sker de små noget inden der bliver rettet op på problemerne.

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

TinaPina skriver:

Jeg er simpelthen helt mundlam, og der skal satme ellers meget til.

Én ting er, at man har en anden holdning til opdragelse og kost. Men at man direkte undlader at tage åbenlyse sikkerhedforanstaltninger for sine børn det fatter jeg simpelthen IKKE!

Som josesmor skriver, så vil man da aldrig tilgive sig selv hvis der sker noget med ens børn, som man selv kunne have været med til at forhindre.

Men jeg ville have ligeså dårlig en smag i munden hvis der skete andres børn noget, hvor JEG kunne have gjort noget.

Hvis hun er din veninde kan du sagtens sige din mening til hende. Og hvis hun ikke tager den til sig, Så har du efter min mening ikke nogen anden mulighed end at gå videre med det.

Jeg krydser fingre for, at der ikke sker de små noget inden der bliver rettet op på problemerne.

At gå videre med det, er for mit vedkomne fuldstændig udelukket. Har sagt noget om det i bilen, men må nok prøve at påvirke hende mht. at ungerne er uden opsyn. Tror bare ikke der er noget at gøre, for ifølge hende går det jo fint nok.

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg hopper i seng - igen tak for svar.

TS.

Anmeld

19. marts 2011

Anonym

Anonym skriver:

Altså ved hvordan du har det (mig der er TS). Det er bare så forfærdeligt at se til fra sidelinien og jeg synes også det er ALT for drastisk at blande de sociale myndigheder ind i det. Men stakkels unger altså. Hvad gør du med din dårlige samvitighed over for din venindes barn? 

jeg ved det. det er fanme hårdt.. måske gør min venninde sit bedste. men jeg syntes jo bare ikke det er godt nok.. 

ja hvad gær jeg ved min dårlige samvittighed.. det har jeg ikke et svar på for det er ikke noget jeg gør noget ved andet end at gå og tænke over hvordan jeg skal tage den med hende. for jeg har tænkt mig sammen med min anden venninde at tage den med hende..

Anmeld

19. marts 2011

Anonym

pussepige skriver:

Tænker lidt er der ingen sp på?

jo det er der.. og der har også været fys på. men det er jo ikke alt som sp' ligger mærke til.. men jeg forstår det heller ikke.. jeg troede at en sundhedsplejerske lagde mærke til et underudviklet barn. og måske har hun også lagt mærke til det og sagt det til min venninde, men det har min venninde jo så selvfølgelig ikke fortalt mig. 

Anmeld

19. marts 2011

N&J

Anonym skriver:

Nej, du er ikke en dårlig mor. Og det er jeg heller ikke. Mine børn har da også fået købegrød og spinat inden de var et år o. lign. Mener heller ikke at min veninde er en dårlig mor - synes bare hun gør nogle ret dumme ting. Hun ser det ikke som et problem at pigen er kræsen, men synes det er sejt, at hun spiser stort set alt hos os.

Jeg er hjemme ved dem 2-4 gange om ugen (nogle gange mere) og snakker i tlf. med hende mindst 1 gang daglig. Flere af tingene fortæller hun mig jo også i tlf. Fx. at det er træls at pigen er umulig kl.21.30. Når jeg så spørger hvorfor hun ikke bare smider hende i seng, er der ingen respons.  

Det var også mere for at eksempleficere det.. 

Anmeld

19. marts 2011

pussepige

Anonym skriver:

jo det er der.. og der har også været fys på. men det er jo ikke alt som sp' ligger mærke til.. men jeg forstår det heller ikke.. jeg troede at en sundhedsplejerske lagde mærke til et underudviklet barn. og måske har hun også lagt mærke til det og sagt det til min venninde, men det har min venninde jo så selvfølgelig ikke fortalt mig. 

Ja hun burde da ligge mærke til det vil jeg mene.. Min sp kigger ihverfald meget efter sådan noget.. Og hvis en sundhedsplejeske er bekymret laver de jo en underretning..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.