Min veninde og hendes børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du er bestemt ikke sart. Det lyder jo helt hen i vejret.

For mig og se er det nærmest nok til at hvis hun ikke ændre det, at der skal nogle sociale myndigheder ind og se den familie an. Specielt det der med at de er alene så længe. Altså normalt lader man da ikke så små børn være alene så meget som 5 min. og så lader hun dem være alene i op til halvanden time.

Hvis børnene ikke får den søvn de har behov for og ikke får den mad de har brug for, og hvis hun til sidesætter alt fornuft, så er det jo ungerne der lider skade. Og så gør det da slet ikke bedre at der åbenbart også er en far som har præcis samme holdning til de fejl der bliver begået.

Synes måske ikke det er så slemt. Altså ingen tvivl om at hun elsker sine børn - det er bare lidt som om hun ikke rigtig ved hvad der er "rigtigt". Og nu er det altså ikke for at lyde hellig - for jeg laver da absolut også mine fejl i hverdagen. Og der er jo ikke sket børnene noget og vil ikke mene at de lider overlast.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Vil lige tilføje at du skriver at børnene er fejlernæret og får noget andet end du mener er acceptabel, altså er du derhjemme hver dag/aften, du ved vel kun de ting du ved fordi du har oplevet enkelte episoder/hørt at hun omtaler det, og måske hun netop påpeger de ting som frustere hende (at pigen er kræsen osv.) og så hiver eksempler frem som med danon, nu er købegrød heller ikke det bedste, men det har jeg da indimellem givet min datter da hun var lille, jeg begyndte også med mad 2 uger før man må, gør det mig til en dårlig mor?? 

Og hvordan ved du at børnene rent faktisk er alene og hvad de laver, er det i sovetiden at de begge er ude og evt. har en alarm med??

Det jeg mener er at sandheden ikke er så ligetil som det måske virker som, jeg syntes måske heller ikke at det er særlig smart at lade en 3 årig være alene, men er du sikker på at det er hele sandheden??

Nej, du er ikke en dårlig mor. Og det er jeg heller ikke. Mine børn har da også fået købegrød og spinat inden de var et år o. lign. Mener heller ikke at min veninde er en dårlig mor - synes bare hun gør nogle ret dumme ting. Hun ser det ikke som et problem at pigen er kræsen, men synes det er sejt, at hun spiser stort set alt hos os.

Jeg er hjemme ved dem 2-4 gange om ugen (nogle gange mere) og snakker i tlf. med hende mindst 1 gang daglig. Flere af tingene fortæller hun mig jo også i tlf. Fx. at det er træls at pigen er umulig kl.21.30. Når jeg så spørger hvorfor hun ikke bare smider hende i seng, er der ingen respons.  

Anmeld

18. marts 2011

Anonym

Synes måske ikke det er så slemt. Altså ingen tvivl om at hun elsker sine børn - det er bare lidt som om hun ikke rigtig ved hvad der er "rigtigt". Og nu er det altså ikke for at lyde hellig - for jeg laver da absolut også mine fejl i hverdagen. Og der er jo ikke sket børnene noget og vil ikke mene at de lider overlast.

Nej de har måske ikke lidt overlast endnu, men det er jo mor og far der skal passe på sine børn. Ved at sætte dem i risiko når man kører i bil, ved at lade små børn være alene som ikke ville vide hvad de overhoved skulle gøre hvis det f.eks brændte eller lign.

Du har da sikke ret i, at det er for meget at blande de sociale myndighederne ind i. Men jeg forstår bare ikke, at man som forældre kan have samvittighed til ikke at passe bedre på sine børn.

Anmeld

18. marts 2011

Anonym

i mine øjne er det en mild form for omsorgssvigt!

ikke at spænde dem korrekt i bilen og ikke slå airbaggen fra, det er direkte uforsvarligt! (for ikke at nævne ulovligt!)

ikke at give dem korrekt kost, er meget meget uansvarligt! Man må under ingen omstændigheder behandle MME på den måde!

og man lader ikke en 3 årig alene med et barn på 6 mdr i 1½-2 timer!

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nej de har måske ikke lidt overlast endnu, men det er jo mor og far der skal passe på sine børn. Ved at sætte dem i risiko når man kører i bil, ved at lade små børn være alene som ikke ville vide hvad de overhoved skulle gøre hvis det f.eks brændte eller lign.

Du har måske ret i, at det er for meget at blande de sociale myndighederne ind i. Men jeg forstår bare ikke, at man som forældre kan have samvittighed til ikke at passe bedre på sine børn.

Og lade sine børn komme i seng omkring kl 23 synes jeg også bare virker helt vild.

Nemlig. Jeg vil da også forsøge at gøre alt det bedste for mine unger (at filmen så knækker fra tid til anden er jo en anden sag). Men tror helt ærligt ikke hun/de ved bedre. Det eneste hun har at sammenligne med er fra da hun var barn (hun er i midten af 30'erne).

Og jeg har altså ikke lyst til at være den der irriterende bedrevidende veninde. Mht. til sengetid, så er det jo ikke et problem for min veninde at pigen kommer sent i seng. Jeg vil dog have mine aftener i fred! Kan dog sige, at hvis min venindes datter sover hos os, går hun max kold kl. 19.30 og sover til mindst kl. 7.

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

i mine øjen er det en ild form for omsorgssvigt!

ikke at spænde dem korrekt i bilen og ikke slå airbaggen fra, det er direkte uforsvarligt!

ikke at give dem korrekt kost, er meget meget uansvarligt! Man må under ingen omstændigheder behandle MME på den måde!

og man lader ikke en 3 årig alene med et barn på 6 mdr i 1½-2 timer!

Det er det måske, men når børnene nu ikke virker "svigtet". ??! Jeg ved heller ikke om det virker mere slemt når det sådan bliver sagt på én gang.

Anmeld

18. marts 2011

Anonym

Anonym skriver:

Det er det måske, men når børnene nu ikke virker "svigtet". ??! Jeg ved heller ikke om det virker mere slemt når det sådan bliver sagt på én gang.

de ved jo ikke selv at de bliver svigtet, hvis ikke de har oplevet andet...

jeg skal være ærlig, jeg havde ikke kunnet holde min mund...

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

de ved jo ikke selv at de bliver svigtet, hvis ikke de har oplevet andet...

jeg skal være ærlig, jeg havde ikke kunnet holde min mund...

Næh, men når de nu udvikler sig som de skal og virker glade. Tænker lidt at for 30-40 år siden, sad børnene jo bare i bilen og det var ikke lovpligtigt at have seler bagi. Og selvom man er født dengang er man jo ganske normal. Bare som et eksempel.

Anmeld

18. marts 2011

Anonym

Anonym skriver:

Næh, men når de nu udvikler sig som de skal og virker glade. Tænker lidt at for 30-40 år siden, sad børnene jo bare i bilen og det var ikke lovpligtigt at have seler bagi. Og selvom man er født dengang er man jo ganske normal. Bare som et eksempel.

jamen det er da sandt, men vi er blevet klogere og ved nu hvordan man idag bør beskytte sig i eks.vis en bil...

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

jamen det er da sandt, men vi er blevet klogere og ved nu hvordan man idag bør beskytte sig i eks.vis en bil...

Nemlig - og det er også derfor jeg synes det er dumt, ikke at gøre "som de kloge siger". Eller i hvert fald prøve på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.