Hvad ligner det? (udslæt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. marts 2011

Kamulla

M&F skriver:

Første billede tænkte jeg: det er der IKKE skoldkopper! Min datter har dem nu ... og det liger jo slet ikke, der skal ikke være de der plamager i huden.. og skoldkopperne er jo sjældent større end hullet på en 1 krone ... det fik jeg afvide da jeg blev nødt til at spørge, hvordan og hvorledes, når min datter har tendens til børnesår ... det skulle nødigt udvikle sig i den retning jo....

De nye billeder du har lagt ind, tænker jeg: ALLERGI! Måske for hans pencilin? Om ikke andet, så afsted til lægen ... det må da gøre så ondt på den lille mand!

Min søns startede som det hun viser billede af. hvor efter kom blære på.. og Noahs er mange af dem større end hullet på en 1kr.

bare lige for at sige det ikke kan udelukkes sådan

det nye billede.. årh nej.. en allergisk reaktion... godt du fik ringet til VL.. god bedring med ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2011

Kamulla

M&F skriver:

Første billede tænkte jeg: det er der IKKE skoldkopper! Min datter har dem nu ... og det liger jo slet ikke, der skal ikke være de der plamager i huden.. og skoldkopperne er jo sjældent større end hullet på en 1 krone ... det fik jeg afvide da jeg blev nødt til at spørge, hvordan og hvorledes, når min datter har tendens til børnesår ... det skulle nødigt udvikle sig i den retning jo....

De nye billeder du har lagt ind, tænker jeg: ALLERGI! Måske for hans pencilin? Om ikke andet, så afsted til lægen ... det må da gøre så ondt på den lille mand!

Min søns startede som det hun viser billede af. hvor efter kom blære på.. og Noahs er mange af dem større end hullet på en 1kr.

det nye billede.. årh nej.. en allergisk reaktion... godt du fik ringet til VL.. god bedring med ham

Anmeld

19. marts 2011

anna-jonas

Henri84 skriver:

Nældefeber tænkte jeg også på, men han klør bare ikke umiddelbart i dem (endnu), ville han ikke gøre det hvis det var nældefeber eller skoldkopper? Nåh, må se hvordan og om det udvikler sig.. Han har lige haft/er stadig i behandling for lungebetændelse, så sys ikke liiige jeg orker hvis han er ved at blive syg eller noget

Ahhhhhhaa..............der gav du mig svaret.............det er den antibiotika han får, som han slår ud af...............Altså nældefeber. Lægen skal bare have det at vide, at dette stof har givet ham udslet, så vil/skal han undgå dette stof i fremtiden.

GOd bedring med ham.

Anmeld

19. marts 2011

Henri84

Så har vi været ved vagtlæge, og ganske rigtigt var det nældefeber Vi skulle stoppe med flemoxinen øjeblikkeligt og kontakte egen læge på mandag så han kan blive udredt for penicilinallergi IGEN! Det er så 2. gang på 8 mdr. han får udslæt i forbindelse med flemoxinkur og 2. gang han skal udredes for penicilin allergi... Øv hvor er vi trætte af det! Som om han ikke er nok igennem og får taget nok blodprøver i forvejen
Nu har han fået antihistamin og så skulle det jo i det mindste gerne stoppe snarest

Anmeld

19. marts 2011

SussieThyssen

Henri84 skriver:

Så har vi været ved vagtlæge, og ganske rigtigt var det nældefeber Vi skulle stoppe med flemoxinen øjeblikkeligt og kontakte egen læge på mandag så han kan blive udredt for penicilinallergi IGEN! Det er så 2. gang på 8 mdr. han får udslæt i forbindelse med flemoxinkur og 2. gang han skal udredes for penicilin allergi... Øv hvor er vi trætte af det! Som om han ikke er nok igennem og får taget nok blodprøver i forvejen
Nu har han fået antihistamin og så skulle det jo i det mindste gerne stoppe snarest

Men øv for den lille fyr.
hvor er det bare synd for ham.

Anmeld

19. marts 2011

<3

Henri84 skriver:

Han får flemoxin.. I juli var han indlagt med et voldsomt udslæt i forbindelse med en flemoxinkur også, og da er han efterfølgende udredt for penicilin allergi uden der var noget!?

Det er ikke usædvanligt at hvis man ligger på kanten af allergi og intolenrance at man reagerer når man er syg = nedsat immunforsvar og ikke reagerer når man er rask = fint immunforsvar. Desværre

Og ja nr. 2 billeder - ingen tvivl allergisk reaktion!

Anmeld

19. marts 2011

Lene27

Henri84 skriver:

Nældefeber tænkte jeg også på, men han klør bare ikke umiddelbart i dem (endnu), ville han ikke gøre det hvis det var nældefeber eller skoldkopper? Nåh, må se hvordan og om det udvikler sig.. Han har lige haft/er stadig i behandling for lungebetændelse, så sys ikke liiige jeg orker hvis han er ved at blive syg eller noget

hvad med scarlansfeber det kommer i forbindelse med halsbetændelse min den store har lige haft det...

Anmeld

19. marts 2011

Caroline86

Henri84 skriver:

årh, stakkels lille pus!!!!

Vi er også i udredning lige nu og ved hvor hårdt det er! Og så to gange på så kort tid!? nej nej nej, hvor er det uretfærdigt

Stakkels Jer!

Godt du fik ham afsted til vagtlægen for den slags allergi er jo virkelig ikke at spøge med!

God bedring og masser af tanker til Jer!

Knus

Anmeld

19. marts 2011

Maise

Henri84 skriver:

åh nej puha en omgang, men godt i fandt ud af det. Hvad antibiotika er han så kommet på i stedet for penicillinen??

Anmeld

19. marts 2011

M&F&C

Sallisørøver skriver:

Det er helt fjong

Jeg er heller ikke læge, jeg synes bare ikke det ligner starten på de skoldkopper min datter (og hendes fætter og kusine) lige har haft Men lige så forskellig børn er, ligeså forskellig er deres hud ... så godt med flere øjne på sagen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.