Skal i aktivering fra på mandag.. Hvad er jeres erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Rose <3 skriver:

Nej hvor svært kan det være... Åbenbart meget svært.....

Jamen, når man har modtaget 10 håndskrevet krusse-dulle-ansøgninger der er umulige at læse, tænke man altså øøhhh og hvilke afd. søge du job i

Sagar: Hej ring lige til mig, jeg vil gerne havde job hos jer. hilsen XXX (og så er der ikke skrevet telefon nr. på)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Klumpe-dumpe

Ni-ko-li-ne skriver:

Havde faktisk overvejet at samle dem, og udgive bogen, sådan skal du IKKE skrive ansøgninger eller CVér.

Anmeld

18. marts 2011

Klumpe-dumpe

ønskebarn74 skriver:

jobsøgning kan desværre ikke vælges fra mere... Men mange af stederne hvor der er jobsøgning er der motionscenter... Så spørg... Så han sender dig til et hvor der er mulighed for det... Og motion og kostvejledningen foregår efter jobsøgningen...

Jamen det vil jeg da bestemt gøre.

Hvor længe skal du være afsted om dagen?

Anmeld

18. marts 2011

ønskebørn74

Rose <3 skriver:

Havde faktisk overvejet at samle dem, og udgive bogen, sådan skal du IKKE skrive ansøgninger eller CVér.

LOL... Det ville være god stil og en bestseller i humor afdelingen... Og en lærebog til jobcentrene... GGG..

Må indrømme at hjælp til jobsøgning heller ikke er mit behov... Søger med arme og ben... Men folk ansætter bare ikke en der er i fertilitetsbehandling, når der er så mange andre ansøgere...

Anmeld

18. marts 2011

ønskebørn74

Rose <3 skriver:

Jamen det vil jeg da bestemt gøre.

Hvor længe skal du være afsted om dagen?

Er fuldtids forsikret, så er det altid 37timer om ugen... Og så først fra kl. 9.00..

Anmeld

18. marts 2011

Klumpe-dumpe

ønskebarn74 skriver:

LOL... Det ville være god stil og en bestseller i humor afdelingen... Og en lærebog til jobcentrene... GGG..

Må indrømme at hjælp til jobsøgning heller ikke er mit behov... Søger med arme og ben... Men folk ansætter bare ikke en der er i fertilitetsbehandling, når der er så mange andre ansøgere...

Ja lige præcis... Kunne da så håbe den gav så godt i kassen, at jeg ikke behøver at være i systemet ;)

Nej og det synes jeg er noget fis. Havde selv 1 kollegae der var i behandling, og vi lagde aldrig mærket til, at hun var i behandling. Hun var ikke mere fraværende eller andet....

Men de ansætter så heller ikke enlig mødre... (som havde mindst barnets 1. sygedag på trods af min datters historie) og se det kan undre mig, hvordan det kan hænge sammen.

Anmeld

18. marts 2011

Klumpe-dumpe

ønskebarn74 skriver:

Er fuldtids forsikret, så er det altid 37timer om ugen... Og så først fra kl. 9.00..

Hold da op

Jeg var på et kursus, da jeg var i job, hvor der var normalt tilegnet arbejdsledige... Det var 2 gange om ugen fra 9 til 15...

Anmeld

20. marts 2011

Pige2009

Rose <3 skriver:

Var det noget de forslog eller du forslog?

Jeg spørge, hvordi jeg selv er blevet arb.løs og skal til samtale på jobcentret på torsdag, og frygter at de vil sende mig ud og feje gader...

Men kunne rigtig godt bruge sådan et forløb, som du er blevet tilbud.

Jeg faldt lige over dit indlæg og ville lige give dit et råd med på vejen, hvilket jeg håber er ok.

Det bedste du kan gøre er at have en plan klar, som du kan fremlægge fro sagsbehandleren. Gør dig nogle tanker om, hvad du gerne vil i form af aktivering - for en ting er sikkert - du skal ud i aktivering og jo mere ansvar og initiativ man selv viser, desto større er chancen for en relevant aktivering.

Du er meget velkommen til at skrive til mig privat, hvis du har lyst, for jeg har siddet på begge sider af bordet og kender en hel del til systemet både som ledig og i kraft af min HR-erfaring

Anmeld

20. marts 2011

Pige2009

Ni-ko-li-ne skriver:

ja det gør det for at få deres refusion, men man skal ikke kimse af at det kan betyde rigtig meget at blive "tvunget" til at komme lidt ud hvis man står foran en længere periode som ledig (og man ved jo sjældent hvor lang tid man kommer til at kukkelure)

Ja, de svageste ledighedsgrupper har i mange tilfælde godt af det, mens de stærkeste grupper står overfor nogle helt andre udfordringer

Anmeld

20. marts 2011

ønskebørn74

Jeg faldt lige over dit indlæg og ville lige give dit et råd med på vejen, hvilket jeg håber er ok.

Det bedste du kan gøre er at have en plan klar, som du kan fremlægge fro sagsbehandleren. Gør dig nogle tanker om, hvad du gerne vil i form af aktivering - for en ting er sikkert - du skal ud i aktivering og jo mere ansvar og initiativ man selv viser, desto større er chancen for en relevant aktivering.

Du er meget velkommen til at skrive til mig privat, hvis du har lyst, for jeg har siddet på begge sider af bordet og kender en hel del til systemet både som ledig og i kraft af min HR-erfaring

Ups så lige at inlæget ikke var til mig... GGG

Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.