Skal i aktivering fra på mandag.. Hvad er jeres erfaringer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.482 visninger
48 svar
0 synes godt om
18. marts 2011

ønskebørn74

Jeg var til møde i tirsdags hvor vi aftalte at jeg skulle starte på fredag.. Så fik jeg et brev og der stod mandag... Så nu skal jeg afsted fra på mandag og de næste 4uger frem.. Jobsøgning, motion og kostvejledning... Er spændt på hvordan det bliver..

Hvad har i andre af erfaringer med aktivering??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

JJH

Jeg var for et år siden i aktivering med jobsøgning, pga. en rygskade. jeg er kommet videre i revalidering, og er super glad for resultatet, selve processen kan virke meningsløs i perioder, men når jeg ser tilbage kan jeg se den var nødvendig for at komme hertil hvor jeg er idag.

En positiv indstilling og et smil på læben, så når man langt. god fornøjelse.

Anmeld

18. marts 2011

Ni-ko-li-ne

det er ikke meget jeg har stiftet bekendtskab med dette, men en smule og det kan klart anbefales at se positivt på tingene:0)

tilbuddene er til stede også for at man ikke gror fast der hjemme...

Anmeld

18. marts 2011

Klumpe-dumpe

ønskebarn74 skriver:

Jeg var til møde i tirsdags hvor vi aftalte at jeg skulle starte på fredag.. Så fik jeg et brev og der stod mandag... Så nu skal jeg afsted fra på mandag og de næste 4uger frem.. Jobsøgning, motion og kostvejledning... Er spændt på hvordan det bliver..

Må jeg spørge om det er gennem A-kassen eller kommunen(KH)?

Anmeld

18. marts 2011

Pige2009

ønskebarn74 skriver:

Jeg har ikke just de bedste erfaringer med aktivering, da det ofte blot er meningsløs parkering af ledige, så kommunen/anden aktør får deres penge

Man kommer dog rigtig langt ved at tale dem efter munden og sige de ting, de gerne vil høre Håber du får mere ud af det, end jeg fik.

God fornøjelse.

Anmeld

18. marts 2011

slettet_7530

JJH skriver:

Jeg var for et år siden i aktivering med jobsøgning, pga. en rygskade. jeg er kommet videre i revalidering, og er super glad for resultatet, selve processen kan virke meningsløs i perioder, men når jeg ser tilbage kan jeg se den var nødvendig for at komme hertil hvor jeg er idag.

En positiv indstilling og et smil på læben, så når man langt. god fornøjelse.

lige mine ord

Anmeld

18. marts 2011

ønskebørn74

Rose <3 skriver:

Må jeg spørge om det er gennem A-kassen eller kommunen(KH)?

Gennem A-kassen..

Anmeld

18. marts 2011

ønskebørn74

Tak alle sammen, er meget spændt og trænger vildt til at komme ud af huset...

Anmeld

18. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Jeg har ikke just de bedste erfaringer med aktivering, da det ofte blot er meningsløs parkering af ledige, så kommunen/anden aktør får deres penge

Man kommer dog rigtig langt ved at tale dem efter munden og sige de ting, de gerne vil høre Håber du får mere ud af det, end jeg fik.

God fornøjelse.

ja det gør det for at få deres refusion, men man skal ikke kimse af at det kan betyde rigtig meget at blive "tvunget" til at komme lidt ud hvis man står foran en længere periode som ledig (og man ved jo sjældent hvor lang tid man kommer til at kukkelure)

Anmeld

18. marts 2011

Klumpe-dumpe

ønskebarn74 skriver:

Gennem A-kassen..

Var det noget de forslog eller du forslog?

Jeg spørge, hvordi jeg selv er blevet arb.løs og skal til samtale på jobcentret på torsdag, og frygter at de vil sende mig ud og feje gader...

Men kunne rigtig godt bruge sådan et forløb, som du er blevet tilbud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.