Hjælp, 19 år og gravid- Forvirret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Kb

Jeg kan ikke fortælle dig om du skal have en abort eller ej, det er der ingen herinde som kan. Det er noget du selv skal finde ud af.

At du er blevet gravid igen inden for 7 mdr., ja det syntes jeg er en smule uansvarligt, især når du ved hvad du måtte igennem sidste gang. Nå men lad nu det ligge......

Jeg ville ikke sætte et barn i verden, medmindre jeg viste min sti var HELT ren. At mit bagland (min familie, venner, eller bare faren til barnet) bakkede mig op og støttede mig, for mener ikke man kan klare at være 19 år og helt alene om at opforstre et barn.

Din kæreste lyder altså som en skidt fyr. Og en ting er at du får ham smidt ud af vagten nu, men han har jo stadig rettigheder når det gælder barnet og tænk hvis han begynder at kræve en masse samvær. Det kan godt være han ikke vil være interesseret på nuværende tidspunkt, men han kan jo ALTID fortryde og så hænger du altså på ham. 

Jeg syntes det lyder som om du har en frygtelig masse problematikke i dit liv, som du først burde få styr på inden du sætter et lille barn i verden.

Det at blive gravid og at skulle have et barn, kan  være sådan en fantastisk ting, hele vejen igennem, hvis bare det sker med den rigtige mand og på det rigtige tidspunkt i livet - så vidt muligt i hvertfald.... Det burde du opleve, i stedet for det her rod. Det burde du ikke byde dig selv eller et barn.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Dontkno

Tak for de råd, og de hurtige svar.

Min far vil ikke rør mig, men risikerer måske ikke at vil have kontakt til mig, da det er skam i hans øjne.

Jeg ved min storbror vil støtte mig til enhver en tid, og min mors side vil kunne hjælpe og støtte mig.

Han mener, at hvis jeg beholdte barnet, så vil folk se mig som luder, fordi jeg fik barnet før ægteskab, og barnet vil ikke blive set godt på.

Det jeg ligeglad med, hvad hans familie vil tænke om mig eller barnet.

Det gøre mig bare ked af det, Jeg er ikke bange for at være enlig mor.

Jeg er bange for ikke at kunne gennemføre min udd. Have råd, om kommunen vil blande sig?, Vil vi have det godt?

Er det overhovedet sundt for barnet, jeg ønsker det bedste for mit barn, bedste opvækst og barndom, som jeg aldrig selv fik.

Jeg er forvirret, det er også hårdt.

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

Dontkno skriver:

Min far vil ikke rør mig, men risikerer måske ikke at vil have kontakt til mig, da det er skam i hans øjne.

Jeg ved min storbror vil støtte mig til enhver en tid, og min mors side vil kunne hjælpe og støtte mig.

Han mener, at hvis jeg beholdte barnet, så vil folk se mig som luder, fordi jeg fik barnet før ægteskab, og barnet vil ikke blive set godt på.

Jeg er bange for ikke at kunne gennemføre min udd. Have råd, om kommunen vil blande sig?, Vil vi have det godt?

Er det overhovedet sundt for barnet, jeg ønsker det bedste for mit barn, bedste opvækst og barndom, som jeg aldrig selv fik.

Det er sku noget fis, at han mener du ville blive set på som luder. Det kan godt være at han og hans familie vil se det  sådan, men så er vi altså rigtig mange ludere her i DK.... Jeg er heller ikke gift med min kæreste, derfor venter vi barn alligevel.

Men du skal nok klare det, hvis du vælger barnet! Husk kærester kommer og går, men en lille baby kan du aldrig få igen.

Hvad for en uddannelse er du i gang med eller vil du gerne i gang med?

Anmeld

18. marts 2011

Dontkno

Heheh, det sku rigtigt nok hvad du skriver.

Ja jeg ønsker ikke abort heller, husker dengang jeg vågnede efter jeg fik foretaget aborten, jeg var tudefærdig, og glemmer aldrig udtrykket på min kæreste, et smil men som et stort lettelse som var faldet fra hans skulder. Og d gjorde virkelig ondt.

Jeg er igang som kok, eller er igang med mit grundforløb.

Hvis jeg beholder baby, så håber jeg kan være der til mit grundforløb er færdig.. der vil jeg være 6 måneder henne?

Mange siger de ikke kan overskue noget efter 4 måned?

Anmeld

18. marts 2011

Noneother

Dontkno skriver:

Jeg synes ikke du har noget at være bange for.

Jeg blev gravid som 20årig, med en mand der viste sig at være idiot. Jeg har ingen forældre og jeg havde i den grad rod i mit liv.

Men en graviditet varer 9 måneder, hvilket betyder at du altså har rigeligt med tid til at rydde op i alle disse ting inden barnet kommer til verden.

JA du kan klare det økonomisk, JA det kan lade sig gøre at give dit barn det gode liv det fortjener og JA det er muligt at ta´en uddannelse selv når du har fået et barn.

men JA selvfølgelig bli´r det da super hårdt til tider, men det er det hele værd! Jeg har i øvrigt stadig til gode at møde disse fordømmende mennesker, der mener man er en dårligt menneske, eller "luder" som du så fint udtrykker det. For den type mennesker er der heldigvis ikke så mange af i vores moderne samfund!

Det kan lade sig gøre, hvis du virkelig vil det!!

-og som en sidebemærkning, så synes jeg da at du skal smide den røv af en kæreste langt, langt væk.
Den opførsel er der ingen der kan være tjent med.

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

Dontkno skriver:

Heheh, det sku rigtigt nok hvad du skriver.

Ja jeg ønsker ikke abort heller, husker dengang jeg vågnede efter jeg fik foretaget aborten, jeg var tudefærdig, og glemmer aldrig udtrykket på min kæreste, et smil men som et stort lettelse som var faldet fra hans skulder. Og d gjorde virkelig ondt.

Jeg er igang som kok, eller er igang med mit grundforløb.

Hvis jeg beholder baby, så håber jeg kan være der til mit grundforløb er færdig.. der vil jeg være 6 måneder henne?

Mange siger de ikke kan overskue noget efter 4 måned?

Jeg ved ikke hvordan det foregår med eventuelt barsel, på kokkeuddannelsen. Måske du kan nå at finde en elevplads og derved få barsel? Ellers er der jo kontanthjælp og så kan du fortsætte efter barslen.

Nu læser jeg på uni, hvilket betyder meget lidt undervisning, men MANGE lektier. Men jeg gør det at jeg studerer hjemmefra, således at alle opgaver og eksamener fuldføres og jeg faktisk ikke kommer bagud i min uddannelse. Men det er så fordi der ikke er mødepligt...

Men måske du kunne få fat i en vejleder på din skole og høre hvordan det vil foregå. For det lader egentlig til, at det er din største bekymring, altså det med din uddannelse.

Men hvad med om du også tog en snak med din mor inden du beslutter noget og fortæller hende det hele?

Anmeld

18. marts 2011

nattergalen

Hejsa Det er godt nok en kompliceret situation at stå i.. Det er svært nåt forskellige livssyn er indviklet.. Jeg synes at som du selv skriver skal tænke på barnets ve og vel.. Barnets tav osv i forhold til den baggrund du nævner.. Mht forskellige kulture og det have en fod i hver lejer kender jeg lidt til, så hvis du har brug for at snakke om det så sig endelig til skriv gerne en pb.. Og i alt rodet må du heller ikke glemme dig selv og dine behov.. Rigtig mange kram herfra..

Anmeld

18. marts 2011

Dontkno

Dorthe1986 skriver:

Jeg ved ikke hvordan det foregår med eventuelt barsel, på kokkeuddannelsen. Måske du kan nå at finde en elevplads og derved få barsel? Ellers er der jo kontanthjælp og så kan du fortsætte efter barslen.

Nu læser jeg på uni, hvilket betyder meget lidt undervisning, men MANGE lektier. Men jeg gør det at jeg studerer hjemmefra, således at alle opgaver og eksamener fuldføres og jeg faktisk ikke kommer bagud i min uddannelse. Men det er så fordi der ikke er mødepligt...

Men måske du kunne få fat i en vejleder på din skole og høre hvordan det vil foregå. For det lader egentlig til, at det er din største bekymring, altså det med din uddannelse.

Men hvad med om du også tog en snak med din mor inden du beslutter noget og fortæller hende det hele?

Ja det har du ret i, jeg spekulerer meget omkring uddannelse, fordi det går jeg meget op i .

Ja havde nemlig også tænkt mig at tale med en vejleder på skolen og høre omkring mine muligheder.

Og hvor langt henne var du?

Min mor er ude at rejse i øjeblikket, men da jeg var gravid for 7 måneder siden, sagde hun jeg skulle beholde barnet, og min moster sagde vi skal nok hjælpe og støtte dig med baby osv.Og min bedstemor tilbød sin hjælp, hun ville gerne bo hos mig i de første par måneder hvor hun kunne hjælpe mig med den lille.

Og inderst inde ønskede jeg vel også at blive gravid igen? da jeg fik foretaget min abort, fordi jeg fortrød det inderligt. 

Anmeld

18. marts 2011

Dontkno

Dorthe1986 skriver:

Ja det har du ret i, jeg spekulerer meget omkring uddannelse, fordi det går jeg meget op i .

Ja havde nemlig også tænkt mig at tale med en vejleder på skolen og høre omkring mine muligheder.

Min mor er ude at rejse i øjeblikket, men da jeg var gravid for 7 måneder siden, sagde hun jeg skulle beholde barnet, og min moster sagde vi skal nok hjælpe og støtte dig med baby osv.Og min bedstemor tilbød sin hjælp, hun ville gerne bo hos mig i de første par måneder hvor hun kunne hjælpe mig med den lille.

Og inderst inde ønskede jeg vel også at blive gravid igen? da jeg fik foretaget min abort, fordi jeg fortrød det inderligt. 

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

Dontkno skriver:

Jeg er af den overbevisning at hvis man virkelig vil, så kan man også - her tænker jeg på uddannelsen Men ja det er nok en god ide lige at få den snak med vejlederen...

Jamen jeg er i uge 37 nu, så jeg skal snart føde (forhåbentligt) Og her ramler det sammen med at jeg skal aflevere stor bachelor-opgave cirka en måned efter jeg har født Men jeg har så bare valgt at arbejde ekstra hårdt med den, så er sådan set færdig med den nu og har nu lang tid til små rettelser osv.

Det lyder rigtig godt at du har din familie, der vil bakke dig op! Det er så vigtigt!

Og ja ærlig talt, så synes jeg du fortjener bedre end det din kæreste kan tilbyde dig!

Og til sidst, hvis du ender med en abort igen, ja så bliver din sorg næppe mindre denne her gang... Og ved du hvad jeg tror næppe at der er nogen, der fortryder det senere i livet, hvis de vælger at få barnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.