Hjælp, 19 år og gravid- Forvirret!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.662 visninger
21 svar
0 synes godt om
18. marts 2011

Dontkno

Jeg er en pige på 19, som lige har fundet ud af at jeg er blevet gravid igen.

Jeg har været sammen med min kæreste ( 24år)med i snart 2 år, og vi har haft det godt indtil- Jeg er blevet gravid igen.

for 7 måneder siden da jeg var gravid, ønskede jeg barnet men det gjorde han ikke, da han gav udtryk for i at hans kultur er det ikke okay at have barn før ægteskab.

Jeg holdte fast i jeg ville beholde barnet, men han manipulerede mig, græd, stalkede mig, pressede mig til lægen, fordi han ville absolut have den abort.

Jeg lovede mig i hovede og røv!, men efter jeg fik min abort, gik jeg under en depression, og han var der ikke for mig som lovede.

Selv den aften hvor jeg fik aborten, hvor de fortæller det første døgn skal man være sammen med nogen, skred han midt om natten!.

Men ja, nu har jeg fundet ud af at jeg er gravid igen, det skal lige siges jeg bruger prævention ( p-ring ), men har haft den ude et par gange hvilket der står man godt må, men den skal op igen indenfor 3 timer. Og jeg ønsker ikke en abort igen, absolut ikk.

Men jeg er lidt bange for hvad der vil ske for mig og den lille i fremtiden, min far kommer også fra en etnisk baggrund, vil han mon skære hånden af mig?, Vil min kæreste forlade mig?, Vil jeg have råd til det?, vil jeg kunne give mit barn alt hvad barnet får behov for? .

Jeg er alene i den her storby ( kbh ), min familie bor i Jylland.

Jeg er bange for han ikke vil lade mig være indtil han får hvad han vil.

Jeg har tidligere haft noget med kommunen at gøre, såsom opholdsted osv, vil kommunen måske blande sig hvis jeg fik barnet?

Og om jeg vil kunne gennemføre mit uddannelse.

Ved ikke hvad jeg skal gøre !

For jeg ønsker barnet, men .....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

sarahb

hvor er han fra og hvordan er hans familie. Og hvad med din egen familie???
Jeg er selv sammen med min mand fra pakistan, så kender til den udenlandske kultur, så du er velkommen til at skrive privat til mig for ikke hænge nogle ud hvis det er.

Anmeld

18. marts 2011

Loa

Årh stort   til dig...

Tror du først og fremmest skal gøre op med dig selv om du VIL have barnet.... Når du først ved det, så tror jeg resten falder på plads..

Hvis din kæreste ikke gider barnet og du vælger barnet, så er han jo ikke den rette for dig.... Er det kun din far du frygter? Er der støtte i resten af din familie? Tror det er svært at være alene mor uden et netværk at støtte sig op af....

Økonomisk tror jeg ikke du skal bekymre dig... hvis du ikke har arbejde, plejer kommunerne ikke at lade folk i stikken, og hvis man køber med omhu, tror jeg sagtens du kan få hvad du skal bruge til den lille....

Håber det lykkes for dig... Og lad være og få en abort,medmindre det er det DU ønsker.....

Anmeld

18. marts 2011

Lillefe

Jeg kan næsten regne ud din kæreste og far er muslim hvad med din mor? jeg ved ikke helt hvad jeg skal give dig af råd.. desværre... må jeg spørger dig har du passet tiderne med p ringen osv? bliver sku lidt bekymret her.. for jeg bruger også p ring.. hmm....

Du får dog ligen

Anmeld

18. marts 2011

SussieThyssen

Puuhha..hvorfor har du dog holdt ved den fyr, når han i den grad svigtede dig sådan dengang??
Jeg havde sparket ham ud efter den form for svigt.

Jeg tror, at du skal gøre op med dig selv at du har 2 muligheder.
Forlade fyren uden at sige noget om din graviditet, rejse hjem til din familie og videreføre din udd. der og få barnet elle også må du igennem rumlen igen.
Men uanset hvad, så ville jeg forlade manden.
DU kan jo selv se hvor bange og rystet du er.
Er det noget at bygge sit liv på?
Prøv at se det fra denne vinkel:
Du er din egen søster...hvad vil du råde hende til???
Det samme som du selv er blevet udsat for???
Nej vel!?!
Du får et stort trøsteknus og et velkommen til.

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. marts 2011

Koen.

Loa skriver:

Årh stort   til dig...

Tror du først og fremmest skal gøre op med dig selv om du VIL have barnet.... Når du først ved det, så tror jeg resten falder på plads..

Hvis din kæreste ikke gider barnet og du vælger barnet, så er han jo ikke den rette for dig.... Er det kun din far du frygter? Er der støtte i resten af din familie? Tror det er svært at være alene mor uden et netværk at støtte sig op af....

Økonomisk tror jeg ikke du skal bekymre dig... hvis du ikke har arbejde, plejer kommunerne ikke at lade folk i stikken, og hvis man køber med omhu, tror jeg sagtens du kan få hvad du skal bruge til den lille....

Håber det lykkes for dig... Og lad være og få en abort,medmindre det er det DU ønsker.....

lige mine ord !

trådstarter: følg dit hjerte og gør hvad DU synes er rigtigt og ikke hvad alle andre synes

Anmeld

18. marts 2011

Anitta Kristiansen

snak med lægen. fortæl siturationen, og så vil jeg nok der efter kontakte politiet og fortælle din situration og at du er bange for hvad der kan ske. for det er jo som sagt ikke lovligt i DK og hvis faren ikke ønskede børn for ægteskab måtte han jo gifte sig med dig eller holde den væk. jeg var skredet for længst for synes ikke du skal finde dig i det!

hvis du er bange for hvad din far kan finde på så havde jeg holdt mig væk, ville jeg ikke turde. ville sørge for at få en kontakt med venner eller andre gravide.

men helt klar kom ud af det forhold. hvis man har sådan en tro må der jo også være noget der hedder ingen sex før ægteskab. håber det kunne hjælpe lidt. 

men velkommen til. og håber det kommer til at gå godt med den lille spir. 

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

Dontkno skriver:

Jeg er en pige på 19, som lige har fundet ud af at jeg er blevet gravid igen.

Jeg har været sammen med min kæreste ( 24år)med i snart 2 år, og vi har haft det godt indtil- Jeg er blevet gravid igen.

for 7 måneder siden da jeg var gravid, ønskede jeg barnet men det gjorde han ikke, da han gav udtryk for i at hans kultur er det ikke okay at have barn før ægteskab.

Jeg holdte fast i jeg ville beholde barnet, men han manipulerede mig, græd, stalkede mig, pressede mig til lægen, fordi han ville absolut have den abort.

Jeg lovede mig i hovede og røv!, men efter jeg fik min abort, gik jeg under en depression, og han var der ikke for mig som lovede.

Selv den aften hvor jeg fik aborten, hvor de fortæller det første døgn skal man være sammen med nogen, skred han midt om natten!.

Men ja, nu har jeg fundet ud af at jeg er gravid igen, det skal lige siges jeg bruger prævention ( p-ring ), men har haft den ude et par gange hvilket der står man godt må, men den skal op igen indenfor 3 timer. Og jeg ønsker ikke en abort igen, absolut ikk.

Men jeg er lidt bange for hvad der vil ske for mig og den lille i fremtiden, min far kommer også fra en etnisk baggrund, vil han mon skære hånden af mig?, Vil min kæreste forlade mig?, Vil jeg have råd til det?, vil jeg kunne give mit barn alt hvad barnet får behov for? .

Jeg er alene i den her storby ( kbh ), min familie bor i Jylland.

Jeg er bange for han ikke vil lade mig være indtil han får hvad han vil.

Jeg har tidligere haft noget med kommunen at gøre, såsom opholdsted osv, vil kommunen måske blande sig hvis jeg fik barnet?

Og om jeg vil kunne gennemføre mit uddannelse.

Ved ikke hvad jeg skal gøre !

For jeg ønsker barnet, men .....

Sikke noget du slås med

Det er en rigtig svær ting at rådgive om. Der er jo kun en der ved, hvad du skal gøre og ærlig talt så synes jeg ikke du skal tænke så meget på din kæreste, han tænker jo åbenlyst ikke ret meget på dig.

Men det er svært når du skriver at du frygter at din far slår hånden af dig. Men hvad med resten af din familie?

Angående det økonomiske så skulle det da være muligt at klare det. Der er mange der får det til at hænge sammen selv om de ikke har ret mange penge, men hvad laver du til daglig? Hvad er dit økonomiske grundlag?

Det med uddannelse er også muligt at klare. Jeg er midt i min uddannelse og skal føde lige om lidt, så det er muligt at læse mens du er under uddannelse.

Med hensyn til hvad kommunen vil gøre, så ved jeg det ikke, men du kunne måske ringe og snakke med din sagsbehandler om hvad der vil ske? Måske du bare skal til en samtale eller noget i den stil?

Men du skal i hvert fald huske en ting! Du skal ikke lade dig presse til noget, ligesom du gjorde første gang. Som du jo allerede ved, gør det jo ikke noget godt for forholdet, tværtimod.

Håber du finder ud af hvad du vil

Anmeld

18. marts 2011

Mette Nexø

Udfra hvad du skriver om hvordan du havde det efter sidste abort vil jeg nok råde dig til at gennemføre.

Jeg er selv enlig mor og havde alle de samme bekymringer, har dog et godt job og en meget hjælpsom familie, men idag sidder jeg med min datter på 14 mdr og har bare være det hele værd, hun betyder alt for mig.

Faren valgte at han ikke ville have noget med hende at gøre, og det har jeg bare måtte acceptere, det var hårdt, men kan jo ikke tvinge ham til andet end at betale børnepenge.

Nu når din familie bor langt væk har du så ikke nogen gode veninder der måske kan støtte dig?

Og vil sige kan din kæreste have sex før ægteskab, må han vel i princippet også tage konsekvensen af det der kan komme ud af at have sex

Anmeld

18. marts 2011

Dontkno

Perl skriver:

Jeg kan næsten regne ud din kæreste og far er muslim hvad med din mor? jeg ved ikke helt hvad jeg skal give dig af råd.. desværre... må jeg spørger dig har du passet tiderne med p ringen osv? bliver sku lidt bekymret her.. for jeg bruger også p ring.. hmm....

Du får dog ligen

Min mor er kristen, og ved jeg vil få opbakning fra min mors side.

Ja det har jeg nemlig, der står jo indenfor 3 timer skal den op?, og det mener jeg vi har overholdt!. Men jeg har også prøvet en enkelt gang hvor den var faldet ud, det fandt jeg så ud af dagen efter, altså om morgenen den var røget ud

Så d har nok været de tilfælde? i hope so, P ringene er jo også forholdsvise nye på markedet, og min læge fortalte mig, hvor vidt man skal anbefale dem, vidste hun ikk endnu, før folk får erfaringer fra dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.