Hvordan tør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Brams

Pv86 skriver:

Hej alle.

Jeg har nu læst med på sidelinien på denne fantastiske side i et stykke tid, og har nu besluttet at det var på tide at begynde og deltage

Men... jeg har gjort mig mange overvejelser inden og vil i den forbindelse spørge jer, hvordan I tør?

Det skal bestemt ikke forstås negativt. Jeg synes der er så mange spændende indlæg herinde, men samtidig "udleverer" mange af jer jo jer selv.

Hvad er jeres tanker når i opretter et indlæg med et følsomt emne? Jeg selv, ville rigtig gerne selv kunne deltage op - og nedture i dette fællesskab, men er bange for at folk der ikke skal vide for meget om mit privatliv (familie o.lign.) vil finde vejen herind.

Jeg håber på en masse konstruktive svar

Jeg skriver ikke noget herinde som jeg ikke kan stå ved, man vælger jo selv hvor meget man vil fortælle og nogle er mere "oplysende" end andre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Loa

Pv86 skriver:

Jeg kan godt se, at det lyder en smule negativt. Men det er bestemt ikke sådan ment.

Jeg synes det er fantastisk, at folk herinde skriver om deres liv på den måde. Det er lærerigt for andre og forhåbentlig får de konstruktive svar.  Men.. Ja... Jeg ville bare personligt være bange for at komme i klemme, i forhold til de folk jeg kender privat. (Men nu er de historier, jeg egentlig gerne ville debattere, også udover det sædvanlige).

Det er skønt at få en masse forskellige meninger, så tak!  

Hehe det var heller ikke for at brokke mig, slet ikke....

Måske forstår jeg det bare ikke, fordi de ting jeg selv skriver om ikke er så "ømme" emner, så jeg slet ikke kunne forestille mig det skulle ende med at skade nogen eller noget

Men det er sgu ærgeligt man ikke bare kan være oprigtig på sådan et forum her, uden at skulle bekymre sig om, om andre mennesker opsnuser ens "hemmeligheder og problemer" og måske bruger dem imod en.....

Anmeld

18. marts 2011

Dinna88

Hej alle.

Jeg har nu læst med på sidelinien på denne fantastiske side i et stykke tid, og har nu besluttet at det var på tide at begynde og deltage

Men... jeg har gjort mig mange overvejelser inden og vil i den forbindelse spørge jer, hvordan I tør?

Det skal bestemt ikke forstås negativt. Jeg synes der er så mange spændende indlæg herinde, men samtidig "udleverer" mange af jer jo jer selv.

Hvad er jeres tanker når i opretter et indlæg med et følsomt emne? Jeg selv, ville rigtig gerne selv kunne deltage op - og nedture i dette fællesskab, men er bange for at folk der ikke skal vide for meget om mit privatliv (familie o.lign.) vil finde vejen herind.

Jeg håber på en masse konstruktive svar

Nu har jeg selv lige oprettet et indlæg om min barndom, hvilket jeg overvejede at lave anonymt! Men det valgte jeg så ikke. Jeg valgte dog at sende det jeg skrev til min søster inden, så hun kunne "godkende" det og lige se om jeg overskred nogle grænser.

For mig er det ikke sigende om mig at hvordan jeg er som person, eller noget, og jeg ved ikke hvem jeg ellers lige skulle spørge til råds. Jeg åbner mig gerne herinde, fordi jeg egentlig er ret "tryg ved siden". Så derfor er det for mig ikke svært at åbne op herinde, men jeg har mine grænser!  

Anmeld

18. marts 2011

LSU

Ranarupta skriver:

Jamen, der er faktisk en del, der nævner dét med, at de frygter at folk finder ud af noget om dem.
Og det er måske fordi, de har oplevet at visse folk snager.

Men som udgangspunkt, så ser jeg intet galt i, at jeg er åben omkring nogle ting. Andre ting rager, på den anden side, ikke folk

Men der er da nogle piger herinde, som har helt andre grænser end mig selv - både til den ene og den anden side. Og det kan være ret sjovt at læse med på

Ja bestemt.. der er masser af grin, tårer og overraskelse at finde herinde. Men er det ikke det er er skønt? At vi alle er forskellige

Anmeld

18. marts 2011

LSU

Loa skriver:

Hehe det var heller ikke for at brokke mig, slet ikke....

Måske forstår jeg det bare ikke, fordi de ting jeg selv skriver om ikke er så "ømme" emner, så jeg slet ikke kunne forestille mig det skulle ende med at skade nogen eller noget

Men det er sgu ærgeligt man ikke bare kan være oprigtig på sådan et forum her, uden at skulle bekymre sig om, om andre mennesker opsnuser ens "hemmeligheder og problemer" og måske bruger dem imod en.....

Ja det er da skide ærgeligt, for der er jo masser af svar at hente herinde. Men jeg tror også min bekymring går på, at man kan læse med uden at have en bruger. (Dobbelt moralsk, jeg ved det, for jeg har jo selv gjort det ).

Anmeld

18. marts 2011

maria_wlt

Pv86 skriver:

Åhh hvor er jeg glad for at jeg ikke er alene om disse tanker, for jeg føler mig på en måde en smule dum.

Jeg ville rigtig gerne kunne dele en masse oplevelser og problematikker omkring mine tre fantatsiske bonusbørn, og få andres syn på sagen, men jeg tør simpelthen ikke, af frygt for de forkerte læser det og det dermed giver ballade. Ikke fordi jeg ikke kan stå inde for hvad jeg skriver, men fordi det vil kunne give ballade.

Men rigtig mange gange tak for dig svar.

Ja lige pludselig er der nogen der "finder" det du måske har skrevet, og så vil de føle sig krænket. 

Når man skriver om andre og nogen måske godt ved hvem du skriver om, så er der kun 'en side af sagen og det er på ingen måde fair..

Anmeld

18. marts 2011

morethanperfect

Hvis det hjælper andre , skriver jeg gerne om min fortid for eksempel .. Den er lagt bag mig , og hvem skulle kigge negativt på de ting jeg skriver når jeg hjælper andre

Anmeld

18. marts 2011

LSU

maria_wt skriver:

Ja lige pludselig er der nogen der "finder" det du måske har skrevet, og så vil de føle sig krænket. 

Når man skriver om andre og nogen måske godt ved hvem du skriver om, så er der kun 'en side af sagen og det er på ingen måde fair..

Jeg ved ikke om det ikke er fair, men nogle ville måskke føle sig stødt. Men der er altid tre sider af en sag: Den enes, den andens og sandheden

Anmeld

18. marts 2011

N&J

Pv86 skriver:

Åhh hvor er jeg glad for at jeg ikke er alene om disse tanker, for jeg føler mig på en måde en smule dum.

Jeg ville rigtig gerne kunne dele en masse oplevelser og problematikker omkring mine tre fantatsiske bonusbørn, og få andres syn på sagen, men jeg tør simpelthen ikke, af frygt for de forkerte læser det og det dermed giver ballade. Ikke fordi jeg ikke kan stå inde for hvad jeg skriver, men fordi det vil kunne give ballade.

Men rigtig mange gange tak for dig svar.

Jamen så er ano knappen der jo til det samme.. 

Jeg skrev mere i starten om mig selv end jeg gør nu, men mener nu stadig ikke at det ikke er noget jeg skulle stå ved hvis en skulle gå herind og læse om det, min mor ved godt jeg er herinde og hvad jeg hedder, men jeg stoler på de mennesker der er i mit liv og at de er ligeglad med hvad jeg finder på at skrive på nettet. Jeg skriver også om min søster og bror, men aldrig ved navn og ikke noget negativt.. 

Hvis/når jeg skulle skrive noget der var følsomt, så har jeg brugt ano knappen og være lidt mindre specifik end jeg plejer..., 

Anmeld

18. marts 2011

Ranarupta

Pv86 skriver:

Ja bestemt.. der er masser af grin, tårer og overraskelse at finde herinde. Men er det ikke det er er skønt? At vi alle er forskellige

Jo, er du gal!

Jeg ville kede mig, hvis der kun var folk med de samme meninger som  mine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.