Hårdere jo større baby er ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Bryndis

Ved min første fik jeg to små sting og han vejede 3830 g. Her anden gang fik jeg ikke så meget som en skramme og han vejede 4480 g Så det er meget forskelligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

MariaJ

Jeg tror det er svært at sige noget præcist om, da det jo kommer an på både hovedets størrelse, hvordan baby ligger og hvordan dit bækken ser ud. Min datter var ikke specielt stor (3740g), men havde et forholdsvis stort hoved (husker ikke lige tallet). Det var en rigtig hård fødsel, og hun endte med at blive taget med sugekop, men hun kom dog ud vaginalt. Hun stod ikke fast, da fødslen gik i gang, og jeg fik at vide bagefter, at det kunne være et advarselssignal om mit bækken var for småt i forhold til hendes hoved. Det var det jo så ikke, men det skulle åbentbart have været fulgt tættere end det blev.

Anmeld

18. marts 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
milopilo skriver:

Årh en fantastisk fødsel  Lyder nemt..

det var virkelig også en drømmefødsel..
Jeg tør næsten slet heller ikke håbe på, at det kommer til at gå ligesådan denne gang.. men på den anden side, så var det også alt for hurtigt.. Rent mentalt tog det mig faktisk et stykke tid, før jeg 'var med'.. Og kunne sommetider føle mig lidt 'snydt'.. Men det er åbenbart lidt tabu-agtigt at have det sådan.. sådan opleves det ind i mellem, når jeg har fortalt om det..

Anmeld

18. marts 2011

Kongmulle

Anonym skriver:

Er det virkelig hårdere f.eks at føde en baby på 4 kilo end en på 3500g ?

har man større chance for at revne jo større baby er ?

Min mindste var 3650g og min største var 5000g og der var ingen forskel. Ham på 5000 fødte jeg endda alene på sygehusets toilet

Anmeld

18. marts 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Er det virkelig hårdere f.eks at føde en baby på 4 kilo end en på 3500g ?

har man større chance for at revne jo større baby er ?

Jeg fødte en pige på 3900g og 54 cm... synes det stramte VIIILDT, men synes ikke det var voldsomt, og sagde kun forsigtigt av mange gange..

Havde fået epiduralen, men kunne fiiiint mærke en baby på vej ud.

spark 3 cm ned mod numsen, men ellers intet.. fødslen varede fra lørdag morgen kl 7 til søndag kl 22:11.. og så kom moderkagen bagefter

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

AnjaM skriver:

det var virkelig også en drømmefødsel..
Jeg tør næsten slet heller ikke håbe på, at det kommer til at gå ligesådan denne gang.. men på den anden side, så var det også alt for hurtigt.. Rent mentalt tog det mig faktisk et stykke tid, før jeg 'var med'.. Og kunne sommetider føle mig lidt 'snydt'.. Men det er åbenbart lidt tabu-agtigt at have det sådan.. sådan opleves det ind i mellem, når jeg har fortalt om det..

Detkan jeg godt forstå du føler.. Men bare tænk på hvad du er blevet "snydt" for.. Ikke andet end smerter  Ej men kan godt følge dig.. Håber så det går som du helst vil have det næste gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.