Hårdere jo større baby er ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Den lykkelige

AnjaM skriver:

nu har jeg jo kun prøvet, at føde én gang - og hun vejede 4260 g..
Det gik nemt, rigtig nemt.. det tog halvanden time fra første ve, til hun var født, og jeg fik to små pynte-sting..
Så jeg tror ikk nødvendigvis at en stor baby er lig med en hårdere fødsel..

Årh en fantastisk fødsel  Lyder nemt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Ni-ko-li-ne

jeg har ikke født vaginalt jo, så jeg har ingen egne erfaringer. Men min svigerindes bækken var for lille i forhold til barnet på 4300gram, så barnet kunne ikke komme ned i bækkenet

og de fortalte hende at det faktisk var skuldrene der var værre end hovedet. Det var også først ved skuldrene hun sprak

Anmeld

18. marts 2011

mor_sabina

Altså min erfaring har været at den største var nemmest. Min første på 4330 smuttede som en mandel men jeg blev alligevel syet en del, anden gang var lillebror 'kun' 3750 men det var en virkelig barsk omgang, her blev jeg dog ikke syet

Men selvfølgelig er der en grænse for hvad en kvindekrop kan, men i de allerfleste tilfælde er kroppen jo brygget til at føde ens børn. Og man kan sige uanset hvor stor eller lille en baby det er så er det 'unaturligt' at skulle udvide sig til at få en baby ud dernede, men når man er igang tror jeg ikke størrelsen af barnets hoved har den helt store indflydele

Anmeld

18. marts 2011

DK

Jeg har født en på 3550 og en på 4242. Jeg fik tre små udvendige pyntesting ved begge fødsler (helt samme sted) og  fødslerne varede hhv.5 timer,  og 3 timer og 40 min. MEN, det gjorde rigtig rigtig rigtig meget mere mother fucking sindsygt ondt at føde den store basse! Jeg mærkede hver eneste millimeter af hans vej ud, hvor jeg under presseveerne med den bette baby ikke kunne mærke præcis hvor langt hovedet var/det gjorde vitterligt ikke særligt ondt! Men med den store der følte jeg seriøst at der kom en bus ud! Man kunne sagtens mærke at pladsen var udnyttet til det yderste dernede og jeg skreg som jeg aldrig har skreget før

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

mange tak for svar alle sammen

jeg er i uge 28 nu og jordmodere skønnet ham til at veje 1300g, så han er en stor basse

Anmeld

18. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

mange tak for svar alle sammen

jeg er i uge 28 nu og jordmodere skønnet ham til at veje 1300g, så han er en stor basse

men det kan nå at udligne sig:0) og som du kan se er fødsler meget forskellige:0)

Anmeld

18. marts 2011

Lunae

Anonym skriver:

Er det virkelig hårdere f.eks at føde en baby på 4 kilo end en på 3500g ?

har man større chance for at revne jo større baby er ?

Nu har jeg jo kun født én gang, men jeg tror ikke umiddelbart at det er hårdere! Camille vejede 4090g og var 53 lang! Fødslen var ikke så slem, synes jeg! Hovedet er jo det der er hårdest at få ud og størrelsen er stort set det samme uanset hvor stor baby er!

Anmeld

18. marts 2011

Stiner

Om en fødsel er hård, kan vel ikke kun måles på, om man sprækker - og hvor meget...

Jeg fødte uge 33+0. Da det blev klart, at fødslen ikke kunne stoppes, ville jeg prøve at se det hele lidt fra den lyse side og sagde, at det da i det mindste ikke kunne være så hårdt at føde et lille barn! Der blev et øjeblik helt stille på fødestuen (og der var mange til stede!) før jordemoderen forsigtigt sagde til mig, at det skulle jeg ikke regne med, da jeg ville skulle arbejde meget mere, fordi barnet ikke ville have en tyngde, der kunne hjælpe under fødslen. Jeg sprækkede også en lille smule, men blev dog ikke syet. Min datter vejede 1883 g. Jeg synes det var rigtig hårdt at føde, men ikke uoverkommeligt. Men da det var min første fødsel, har jeg jo ikke noget at sammenligne med...

Anmeld

18. marts 2011

Maria.

Jeg tror tværtimod det er "nemmere" at føde et stort barn.. Man siger at de hjælper meget mere til selv.. Min søn vejede 3940g og min datter vejede 3540g og begge var nemme fødsler som sådan.. Det der med at revne er vidst for det meste hvis man arbejder i mod veerne..

Anmeld

18. marts 2011

mulle7430

jeg synes den mindste af mine gjord mest ondt hun vejede kun 1900 og 42 lang ( 2 mdr for tidlig ).. fik kun 4 sting i alt og det var ved den første de andre 5 klarede jeg uden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.