Hårdere jo større baby er ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.679 visninger
25 svar
0 synes godt om
18. marts 2011

Anonym trådstarter

Er det virkelig hårdere f.eks at føde en baby på 4 kilo end en på 3500g ?

har man større chance for at revne jo større baby er ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Mar.han

Hej

Har selv født en på 4050 g 0g en på 3850 g og jeg fik lagt et klip første gang og anden gang revnede jeg lidt. Så for mig og se så er der lige stor changse (staves) for at revne uanset hvor stor baby er

MVH

Marianne

Anmeld

18. marts 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
nu har jeg jo kun prøvet, at føde én gang - og hun vejede 4260 g..
Det gik nemt, rigtig nemt.. det tog halvanden time fra første ve, til hun var født, og jeg fik to små pynte-sting..
Så jeg tror ikk nødvendigvis at en stor baby er lig med en hårdere fødsel..

Anmeld

18. marts 2011

Aves.

Det er jeg helt overbevist om...altså jeg tror på en øvre og nedre grænse for hvornår det er lettere eller sværere at få barnet ud..men der er jo mange forhold der spiller ind.

Mine unger har haft store hoveder og været tunge og så er jeg da sikker på at der gjorde min fødsel hård havde en sammenhæng med at han vejede 4800g og kom ud med armen sammen med hovedet...føj for en led oplevelse at føde...

Anmeld

18. marts 2011

anmaj

Jeg har kun født min søn på 4 kg og jeg revnede slet ikke... så jeg tror det kommer meget an på hastigheden på fødslen.

det tog mig lang tid at få hans STORE hoved ud og han var samtidig stjernekigger, så tænker der er blevet arbejdet meget med elasticiteten dernede ...

Håber ikke jeg revner ved den forestående føsel, men jeg tror ikke der er noget at bestemme selv..

Anmeld

18. marts 2011

PsychedeliC

Det skulle vist ikke have nogle betydning. Det er vist hoved man tænker på når det skal ud. Resten af kroppen kommer vist af sig selv. Men jeg kunne forstille mig at der er forskel på 3000 og 4000.

Jeg fødte selv et barn på 4055 g men det er også mit eneste barn og jeg følte ikke at det var unormalt med den størrelse at få ud. Jeg fik en sting syet

Anmeld

18. marts 2011

FruHolm <3

Nu har jeg kun født 1 gang, en stor dreng på 52 cm og 4110g,  det tog ikk så langt tid  og revnede ikke

min mor der har været igennem en del fødsler, siger at det er næmmere at føde et stort barn end et lille, da jo større barnet er, jo mere hjælper det selv med at komme ud

hun har både gået over termin og født nogen gange før uge 37, den mindste hun fødte vejede kun ca 1100g og den største var vidst 5000g

Anmeld

18. marts 2011

Den lykkelige

Anonym skriver:

Jeg fik afvide at det ikke altid har sammenhængen.. At det også er hvor hurtig man presser.. min JM holdt igen på hovedet og sagde jeg ikke måtte presse hende i en presseve.. Vores vejede så kun 3230 og fik kun et sting..

Anmeld

18. marts 2011

Corn

Min den første vejede 3250 og jeg blev syet med en håndfuld sting, den mellemste vejede 3850 og jeg fik et sting, sidste mand vejede 3450 og jeg havde ikke et mærke.

Det skulle ifølge jm ikke have noget at sige, det er kroppen ikke barnet der "bestemmer" det

Anmeld

18. marts 2011

de-wett

Anonym skriver:

jo større baby er jo "svære" er det. Barnet er jo større. Kender e, da hun skulle føde sin dreng(han vejede 4,3kg) der sagde hun at det var meget hårdere og mere "besværligt" og hun blev syet med 21 sting forhol til da hun fik sin pige på 3630g.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.