tilskud til parterapi???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

måske kan jeg til dels følge Louise, hvis vi sælger vores telefoner og tager den lille TV-pakke kunne der måske være til 6-7 gange

Men hvorfor...altså som jeg skrev før, så tager man jo heller ikke på et privathospital og giver 30.000kr for en behandling, sælger huset for det...når man kan få behandlingen gratis off.

Hvad er det for noget at mene at man nasser, bruger pengene forkert når der er et tilbud om GRATIS parterapi ligesom der er gratis læge, bibliotek osv...vi er alle med til at betale og vi har alle en chance/risiko for at have behov for disse tilbud og ydelser.

Kan slet ikke forstå der er nogen der kan mene det er forkert...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Louise mortil4

Anonym skriver:

måske kan jeg til dels følge Louise, hvis vi sælger vores telefoner og tager den lille TV-pakke kunne der måske være til 6-7 gange

Måske, men hva så hvis tvpakken helt er sparet væk og telefonerne er på taletid allerede inden?? Der er jo folk der virkelig ikke har pengene til parterapi og derfor går fra hinanden.

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Men hvorfor...altså som jeg skrev før, så tager man jo heller ikke på et privathospital og giver 30.000kr for en behandling, sælger huset for det...når man kan få behandlingen gratis off.

Hvad er det for noget at mene at man nasser, bruger pengene forkert når der er et tilbud om GRATIS parterapi ligesom der er gratis læge, bibliotek osv...vi er alle med til at betale og vi har alle en chance/risiko for at have behov for disse tilbud og ydelser.

Kan slet ikke forstå der er nogen der kan mene det er forkert...

nej, det var også mere for at illustrere at jeg godt kunne se hvad hun mente.

Men nej, hvis der er tilskud, så er der tilskud. telefon og tv-pakke eller ej

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Louise mortil4 skriver:

Måske, men hva så hvis tvpakken helt er sparet væk og telefonerne er på taletid allerede inden?? Der er jo folk der virkelig ikke har pengene til parterapi og derfor går fra hinanden.

så er der ikke mere at spare på jo, og så KAN man ikke selv finde de penge...

Anmeld

18. marts 2011

Fru Nielsen

Anonym skriver:

det kan godt ske. Jeg aner det faktisk ikke, det var også derfor jeg ringede til lægen

Ellers så prøv da at ring til en psykolog og høre om h*n tilbyder en form for parterpi. For gør h*n det kan du da ringe til lægen og sige at du har snakket med den psykolog og ved h*n tilbyder lige det i har brug for....

Ved ikke hvor mange behandlinger man ka få når det gælder knas i forholdet? Men så er man da startet.... Nu ved jeg jo ikke hvad jeres problem derhjemme er, men hvem ved måske er et par samtaler nok også kan i selv arbejde med resten.... Kan være det bare er lidt redskaber der skal til...

Anmeld

18. marts 2011

eElak

Jeg har hørt - for noget tid siden - at det var muligt at få parterapi når man havde børn... 

tror det var staten som støttede op om kommunerne med det med nogle ekstra millioner til formålet... 

Når man opvejer tilskuddene til de enlige forsørgere (for de lever jo som dronninger i nogens øjne), så er det altså det værd at forsøge at redde forholdet først... ;-)

Det er jo også for børnenes bedste at mor og far prøver at finde ud af det i stedet for at give op for hurtigt fordi "der ikke var råd til terapi"... Der er jo nogle ting man kan komme ud for, idet man får børn.. nogle kæmpe omvæltninger, og det er der at pengene er tiltænkt... ;-)

EDIT - jeg har hørt at nogle børnefamiliecentre har noget konsulent bistand i forhold til parterapi.. ;-)
Så du skal have fat i den forvaltning i kommunen som har med børn eller det sociale at gøre... men prøv at høre sundhedsplejesken - hun kan i hvert fald finde ud af det 

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Ellers så prøv da at ring til en psykolog og høre om h*n tilbyder en form for parterpi. For gør h*n det kan du da ringe til lægen og sige at du har snakket med den psykolog og ved h*n tilbyder lige det i har brug for....

Ved ikke hvor mange behandlinger man ka få når det gælder knas i forholdet? Men så er man da startet.... Nu ved jeg jo ikke hvad jeres problem derhjemme er, men hvem ved måske er et par samtaler nok også kan i selv arbejde med resten.... Kan være det bare er lidt redskaber der skal til...

lægen henviser ikke til parterapi uanset hvad. desværre

Anmeld

18. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

nej, det var også mere for at illustrere at jeg godt kunne se hvad hun mente.

Men nej, hvis der er tilskud, så er der tilskud. telefon og tv-pakke eller ej

Præcis...tror som heller ikke der er nogen der selv vælger at betale for at få en fødsel(feks) på et privat hospital heller ikke selvom de har pengene...det er noget som man får betalt....som er med i den pakke der hedder velfærdssamfundet. Så jeg ser diskussionen for fuldstændig overflødig. Du har ret til og mulighed for og det skal ingens tilel sig til dommer over for.

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jeg har hørt - for noget tid siden - at det var muligt at få parterapi når man havde børn... 

tror det var staten som støttede op om kommunerne med det med nogle ekstra millioner til formålet... 

Når man opvejer tilskuddene til de enlige forsørgere (for de lever jo som dronninger i nogens øjne), så er det altså det værd at forsøge at redde forholdet først... ;-)

Det er jo også for børnenes bedste at mor og far prøver at finde ud af det i stedet for at give op for hurtigt fordi "der ikke var råd til terapi"... Der er jo nogle ting man kan komme ud for, idet man får børn.. nogle kæmpe omvæltninger, og det er der at pengene er tiltænkt... ;-)

tak

Anmeld

18. marts 2011

Aves.

KaLee skriver:

Lige netop min pointe...og så kan jeg altså kun se at alle kan vinde på den gratis hjælp..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.