Hvordan kan det være...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Henriette1973

Anonym skriver:

Må jeg spørge hvor du fandt det henne så billigt, for pengene er små, men jeg burde kunne finde 1500 kr. et eller andet sted.

Jeg troede man automatisk fik diætist vejledning når man havde pco, det er godt nok utroligt.

næe nej det gør man ikke. Det jeg fik af lægen var et tilbud om samtale med lægens sekretær, som havde et kostkursus, men ingen erfaring med PCO. Det hjalp ikke, så jeg tog selv kontakt til en diætist. Hun var uforstående overfor at lægen ikke havde henvist mig til regionsdiætisterne. Så jeg vendte tilbage til min læge, og bad om en henvisning. Det fik jeg så....

Jeg bliver (ofte) frustreret over hvor lidt min læge ved i forhold til PCO. Alt skal jeg finde ud af selv. Og selvfølgelig skal jeg selv tage ansvar. Men der er altså begrænsninger for hvad jeg selv ved (er jo ikke Læge) angående medicin.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Becks

Anonym skriver:

at man kan få betalt en fedmeoperation med tilhørende diætist opfølgning, men man ikke kan få en henvisning til en diætist når man gerne selv vil tabe kilo'ene.

Jeg var ved lægen i dag for at bede om en henvisning til en diætist, mit bmi er på 38, så er pænt overvægtigt, og får så at vide at det kan jeg ikke, da det kun er hospitalet der henviser til diætister til de, der lider af en sygdom som kræver diætistvejledning - men hvis man får den vejledning, når man skal have en dyr dyr operation på det offentligts regning, hvorfor kan man så ikke få det når man forsøger at tage ansvar for sit eget liv og erkender at man ikke kan gøre det uden professionelt vejledning, det sparer vel også sunhedssystemet for yderligere omkostninger i fremtiden, som en fedmeoperation, så hvorfor er der denne forskel?

Er rigtig skuffet og ked af det, for det er første gang jeg beder om hjælp til et problem (som ja er selvforskyldt, men er kommet som en reaktion på en voldtægt i mine yngre år), så er skuffet over systemet, min læge var rigtig sød og lovede at undersøge om hun måske kunne finde en smutvej så jeg kunne få den henvisning alligevel, men hvor er det frustrerende. 

Øv for en særregel i din kommune!

Jeg bor i Hvidovre kommune, og har gået til diætist på Hvidovre hosp. og på et sundhedscenter her i kommunen!

Da jeg gik på hosp. var det en overlæge der henviste mig..

Min egen læge henviste mig til sundhedscenteret her i kommunen!
Synes det er ærgeligt du ikke kan få lov :( Jeg ved vores læger også henviser til hospitalets diætister.

Anmeld

18. marts 2011

Henriette1973

Eva. skriver:

Fordi der slet ikke undersøges nok i det område...hvis du spørger mig så burde man i stedet for de operationer smide en psykolog og diætist efter de overvægtige... jeg tror ikke på de der operationer er løsningen, overhoved og skal de bruges så er det kun som aller allersidse løsning...jeg mener der skal gribes ind meget før og undersøges hvorfor mennesker bliver fede og tage fat der...ja ja, det er bare maden der skal ændres, men maden er kun et symptom, hvad er der VIRKELIGT galt...og hvem skaber disse ubalancer som gør at mennesker æder sig til døde...ved en operation fjerner du nok symptomer, men tyk eller tynd, det er jo ikke lykken hvis psyken ikke ændres og måden at tackle verden og sig selv.

Jeg er meget enig. Jeg tror også det ville være vejen for mig med psykolog hjælp. Men mest af alt hjælp fra en diætist. Jeg går ved en diætist nu. Hun har ikke kun givet mig en kostplan, hun har også givet mig så meget forståelse af, hvad der sker med min krop i forhold til kost, søvn og motion, som jeg ikke selv har kunne læse mig til.  

Anmeld

18. marts 2011

Aves.

Henriette1973 skriver:

Jeg er meget enig. Jeg tror også det ville være vejen for mig med psykolog hjælp. Men mest af alt hjælp fra en diætist. Jeg går ved en diætist nu. Hun har ikke kun givet mig en kostplan, hun har også givet mig så meget forståelse af, hvad der sker med min krop i forhold til kost, søvn og motion, som jeg ikke selv har kunne læse mig til.  

Præcis...man skal bare huske at komme hele vejen rundt...mennesket er jo ikke delt i kasser, alt hænger jo sammen, krop sjæl, psyke og det fysiske...

Dejligt du har fundet det der hjælper dig..

Anmeld

18. marts 2011

Jyden

tazz skriver:

Jeg ledte på nettet og fandt Stine Lønbæk, som jeg nu har som diætist ( www.pco-kost.dk).

Vi startede med en udrenselse, hvor jeg kun spiste ting som ikke rører blodstukkeret - dette SKAL holdes i 14 dage, falder du i så er det om igen. På de 14 dage opnåede jeg, at tabe 10 kg.!! Som jeg (selvom jeg er faldet imed begge ben igen) ikke har taget på igen.

Desværre er PCO ikke en sygdom, og da det ikke er en sygdom, så forskes der ikke så meget i det, og ingen ved så meget om det. Stine har selv en meget grel udgave af PCO og har gået med toupé fordi hun tabte så meget af håret. Hun er uddannet økonoma, så hun har stort set en diætist uddannelse og så har hun selv udviklet diæten og ved hvordan man tilpasser det til den enkelte. Hun har prøvet det på egen krop og har fået sit hår igen!

De andre diætister stoler jeg slet ikke på i den retning. Frugt og grønt skal holdes på et pænt minimum, i stedet skal du spise meget fedt - lidt i retning af Atkins. Jeg har min læge med inde over, især for at holde øje med min kolestorol nu hvor kosten er fed, men mine tal har aldrig været pænere. Og jeg kunne næsten stoppe med mine piller. Nu røg rygraden og jeg er tilbage på kraftig medicinering

Må jeg spørge, hvad spiste du i grove træk de 14 dage?

Anmeld

18. marts 2011

tazz

Jyden skriver:

Må jeg spørge, hvad spiste du i grove træk de 14 dage?

Min mand siger "intet"  men det er ikke rigtigt

Du må spise frit af kød (alle slags), ost, æg og mayonaise -  begrænset af grøntsager = 2½ dl. må IKKE være tilberedte, fløde, smør, nødder og chokolade - INGEN frugt eller brød.

Jeg spiste nødder og chokolade til morgenmad. Så havde jeg oftest lavet en salat til frokost med tun og æg og en hjemmelavet dressing og til aftensmad spiste jeg stort set hvad familien spiste af kød, og så bare med resten af mine grøntsager til.

Til aftenguf spiste jeg resten af min chokolade (må få 40gr. om dagen. min 70%), ostehapsere og flæskesvær

Man må så gerne bage en bestemt browniekage, som hverken har mel eller sukker i sig. Den mætter ret godt, så den spiste jeg nogen gange til morgenmad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.