at man kan få betalt en fedmeoperation med tilhørende diætist opfølgning, men man ikke kan få en henvisning til en diætist når man gerne selv vil tabe kilo'ene.
Jeg var ved lægen i dag for at bede om en henvisning til en diætist, mit bmi er på 38, så er pænt overvægtigt, og får så at vide at det kan jeg ikke, da det kun er hospitalet der henviser til diætister til de, der lider af en sygdom som kræver diætistvejledning - men hvis man får den vejledning, når man skal have en dyr dyr operation på det offentligts regning, hvorfor kan man så ikke få det når man forsøger at tage ansvar for sit eget liv og erkender at man ikke kan gøre det uden professionelt vejledning, det sparer vel også sunhedssystemet for yderligere omkostninger i fremtiden, som en fedmeoperation, så hvorfor er der denne forskel?
Er rigtig skuffet og ked af det, for det er første gang jeg beder om hjælp til et problem (som ja er selvforskyldt, men er kommet som en reaktion på en voldtægt i mine yngre år), så er skuffet over systemet, min læge var rigtig sød og lovede at undersøge om hun måske kunne finde en smutvej så jeg kunne få den henvisning alligevel, men hvor er det frustrerende. 
Anmeld