er det okay??????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Fabienne

Jo chefen må gerne kontakte i forbindelse med sygdom, det skal de faktisk, det kan jo være mistrivsel på arbejdspladsen. Det er for bedre at kunne planlægge.

Men de må IKKE spørge direkte hvad man fejler. På mange offentlige arbejdspladser er det normal procedure at man skal ringe hver dag eller et par gange ugenligt og fortælle hvor længe endnu man regner med at være fraværende. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Brams

Anonym skriver:

Når man er kommunal ansat og arb 32t. ugen er det så ok altid at blive ringet op af leder og underleder for vagtplan spørgsmål osv.??? bliver ringet op på alle mine fridage og jeg er bare sååå træt af det mit arb fylder mere end min familie gør og må de overhovedet ringe for små spørgsmål ???

Synes slet ikke det er ok og mener heller ikke at de må  I forbindelse med sygdom er det ok, men ellers ikke.

Jeg ville prøve at lade være med at svare og håber på, at de efter et styke tid lader være med at kontakte dig i din fritid. Prøv om ikke du kan

Anmeld

17. marts 2011

henh01

Anonym skriver:

ok men det er på mine normale fridage ikke når jeg er syg

Jeg ville ringe og forhøre mig ved min fagforenig.

Anmeld

17. marts 2011

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

Når man er kommunal ansat og arb 32t. ugen er det så ok altid at blive ringet op af leder og underleder for vagtplan spørgsmål osv.??? bliver ringet op på alle mine fridage og jeg er bare sååå træt af det mit arb fylder mere end min familie gør og må de overhovedet ringe for små spørgsmål ???

nu kan jeg kun snakke for FOA. Det har jeg da lidt styr på Hvis de ringer dig op for at høre om du kan tage en ekstra vagt om aftenen eller dagen efter (hvis du også har fri der) så må de gerne. Hvis de gerne vil høre om du kan tage en vagt i weekenden (og du har fri om fx tirsdagen) skal de vente til du kommer på arbejde om onsdagen. De må ikke ringe til dig hvis det er noget der kan klares i arbejdstiden dagen efter. Hvis de gør det skal du have løn for 4 timer selvom det kun er en 5 min samtale

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Jeg ville ringe og forhøre mig ved min fagforenig.

har ringet de siger det IKKE er ok de skal lægge en seddel man skal ikke stå til rådighed når man har planlagt fri

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

nu kan jeg kun snakke for FOA. Det har jeg da lidt styr på Hvis de ringer dig op for at høre om du kan tage en ekstra vagt om aftenen eller dagen efter (hvis du også har fri der) så må de gerne. Hvis de gerne vil høre om du kan tage en vagt i weekenden (og du har fri om fx tirsdagen) skal de vente til du kommer på arbejde om onsdagen. De må ikke ringe til dig hvis det er noget der kan klares i arbejdstiden dagen efter. Hvis de gør det skal du have løn for 4 timer selvom det kun er en 5 min samtale

jeps... tak

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

jeps... tak

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

men hva ville i selv sige til det??? ville i blive træt af det ???

Anmeld

17. marts 2011

1977

Profilbillede for 1977
Anonym skriver:

men hva ville i selv sige til det??? ville i blive træt af det ???

Nu har jeg prøvet at sidde i den anden ende - som vagkoordinator og det er ligeså træls som at blive ringet til Men jeg prøvede at ringe så lidt som muligt, men jeg havde også en chef der pressede på for at få vagterne dækket. Så det var en træls situation Men jeg ville da også blive træt af at blive ringet til når det er noget, der kan vente til man kommer igen

Anmeld

17. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeanne skriver:

Nu har jeg prøvet at sidde i den anden ende - som vagkoordinator og det er ligeså træls som at blive ringet til Men jeg prøvede at ringe så lidt som muligt, men jeg havde også en chef der pressede på for at få vagterne dækket. Så det var en træls situation Men jeg ville da også blive træt af at blive ringet til når det er noget, der kan vente til man kommer igen

kan sagtens se det fra din og hendes side men jeg er bare sååå ked af hver gang jeg har fri at skulle svare på spørgsmål som sagtens kan vente til dagen efter.... spørgsmål som er det ok jeg ligger alle dine FO dage hvor det passer mig?? eller kan du tage ekstra vagter fremover??? de ting kan hun jo skrive til mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.