Br og toys'r'us

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Nenus

PsychedeliC skriver:

En Bellino - kravle og lærebold koster 200kr i BR men 180 kr i Toys

Bare en eksembel . Men når jeg får lyst til at købe legetøj til min søn, så er det en af disse butikker og jeg tager bare den butik der er tættest på . Hvis jeg ser en BR inde i byen og tænker: Skal min søn ikke have nyt legetøj? Så køber jeg det der og det samme med Toys. Der er ikke en butik jeg synes der er bedst af de 2

Okay

Jeg har aldrig været i Toys'R'Us, men BR var jeg altid i som lille.. Derfor jeg ikke kender så meget til det, synes det er utroligt der er de forskel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

LK88

For at hjælpe lidt med din opgave kan jeg nævne at jeg har arbejdet for både br og toys nu og der er kæmpe forskel.

Toys'R'Us er et amerikansk mærke, men da de ville ind på det danske markede så BR at konkurrencen blev for stor og valgte derfor at opkøbe navnet og brandet, men holdt stadig de to butikstyper forskellige, gennem årene er forskellene dog blevet mindre.

Som forskelle kan nævnes at de kører forskellige kampagner og forskellige priser på de enkelte varer, da Toys'R'Us i starten havde prisgaranti og blev derfor nødt til at sælge tingene meget billigere, men var tilgengæld meget mindre servicebevidste som BR altid har gjort meget ud af.. Nu er det dog ophævet så de er mere og mere lig hinanden..

Send en post hvis du har yderligere spørgsmål, men håber det hjalp lidt

Anmeld

17. marts 2011

Mette+Mathias

Nenus skriver:

Okay, vidste jeg ikke

Toys r Us er altid lidt billigere

BR har til gengæld medlemsklub med fødselsdagsgaver og sparemærker (=loyalitet).

Anmeld

17. marts 2011

lotte32

jeg har selv arbejdet i toys r us, men det er efterhånden mange år siden, og dengang hed det superleg, og det vi fik af vide var at det jo er samme kæde (toptoy) men at BR kører den lidt mere "fine" stil, gulvtæpper osv. hvor Superleg/toys r us er mere discount/varehus agtig, og derfor lidt billigere

Dette er hugget fra nettet, skrevet i 1995:

For et år siden meldte den amerikanske, multinationale legetøjskæde Toys'R'Us sig på det danske marked, og udfordrede den dominerende, danske kæde BR-legetøj. I går sluttede de fred - Fra 1. april næste år (1996) overtager BR-legetøj driften af Toys'R'Us på franchise-basis, og omdøber sine egne "Superleg"-varehuse til Toys'R'Us. 

Held og lykke med opgaven

Lotte Ø.

Anmeld

17. marts 2011

2babygirls

lærkes_mor skriver:

Mener at ha læst herinde i en tråd at man i br kan bytte sine ting uden byttemærker / kvittering? og derfor købe en ting billigere f.eks. i kvickly og så få pengene tilbge i br?

Men ikke i toys r us

I toys'r'us bytter man også uden kvittering/byttemærke

men skal du have penge tilbage skal du nok have en kvittering med

Anmeld

17. marts 2011

muzen

nu haar jeg ikke læst de andre indlæg men jeg har tid undret mig over

at br har rigtig meget legetøj udstillede på deres hjemmeside

det har toys´rús ikke

br her en net butik det har den anden ikke

br har en "klub"  hvor man kan samle mærker. det har toy ikke

det var lige det jeg kunne komme i tanke om

Anmeld

17. marts 2011

Isabella_mor

ahhh jeg kan godt huske da det hed superleg.. ^_^

der var jeg satme ikke særlig gammel..

Anmeld

17. marts 2011

LinLin

lærkes_mor skriver:

https://www.baby.dk/debat/59859pi1/ordet-er-frit/nu-goer-jeg-det.aspx

ÅH ja! Lad os da hive den tråd frem igen!

Anmeld

17. marts 2011

LinLin

Jeg har arbejdet begge steder som ungarbejder.

De har begge hovedsæde i Tune (Top Toy)

ToysRus er som regel billigere, hvis noget fx koster 199 i BR koster det formentligt 189 i Toys. Til gengæld har BR en klub hvor man får 1 kr for hver 25 kr man køber. - Toys  er dog ikke på ex nintendo og PS...

De har deres eget mærke, som kun forhandles i deres butikker - netop "Top Toy" (som man i øvrigt får 40 % rabat på hvis man arbejder dér )

Bytteservice er nøjagtigt det samme - de bytter begge varer de har i deres sortiment uden byttemærke og bon. Skal man have pengene tilbage skal man have bon med.

Toys har klart størst udvalg - men deres butikker er ´jo også laaaangt større!

Jeg synes BR-butikker er "hyggeligere" både som medarbejder og kunde - men det er jo en smagssag

Anmeld

17. marts 2011

LinLin

lærkes_mor skriver:

Mener at ha læst herinde i en tråd at man i br kan bytte sine ting uden byttemærker / kvittering? og derfor købe en ting billigere f.eks. i kvickly og så få pengene tilbge i br?

Men ikke i toys r us

Nej, man kan ikke få penge tilbage uden bon!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.