Rottweileren bliver måske forbudt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

sweet

Carina1977 skriver:

Synes det er utroligt at folk ikke sætter sig ordentligt ind i det, i stedet for at dømme udfra andre situationer eller tilfælde.

Vi må så slet ikke have hund i den her boligforening, så den problematik har vi slet ikke inde på livet.

ja dem der skulle lave listen burde sætte sig ind i racerne og sådan inden de laver den...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Mira0911

Det gør mig sur! 

Anmeld

17. marts 2011

twinny

Wulffi89 skriver:

Nu er jeg selv ejer af en listehund så følger meget med i det hele.

Rottweileren er kommet på den nye observeringsliste som de om et par år skal tage stilling til om de 12 hunde der er kommet på skal ulovliggøres ligesom 12 hunderacer blev sidste sommer.

Så der er stor mulighed for at den bliver ulovlig.

Min personlige mening om dem der har lavet loven er at de ser efter hvad der sker i medierne, men ikke hører på hvad dyrlæger og andet fagpersonale siger om de typer hunde der er blevet ulovlige. Det er så FORRYKT!!

Min lille basse må ikke lege med nogen hunde for det tør de jo ikke når han kommer gående med mundkurv på.. 

Det er ærgerligt du ikk bor i KBH, så kunne han komme og lege med min farlige schæfer.... Folk er så bange for hende. Hun er 8 måender og rigtig ung hund. Hun kunne ikke finde på at gøre nogen ondt. Men alle er vildt bange for hende.

TS: jaah, det er fandme sindsygt. Men igen det er ejeren det skal ramme ikke hunden...

Anmeld

17. marts 2011

twinny

Og hvis der var nogen, der skal gøres ulovlige så er det da de arrige sataner til gravhunde.. hehe.. Min schæfer er blevet bidt a sådan en... og hun blev skide bange..  

Anmeld

17. marts 2011

Dictes mor

9510 skriver:

Jeg syns efterhånden den debat med hvilke hunde der er farlige og hvilke der ikke er, er ved at komme så langt ud...

Mener ikke det er hundene den er gal med, men der imod ejerne...

Du kunne ikke have mere ret!

Anmeld

17. marts 2011

Dictes mor

Og så ser det ud til, at der måske skal laves ændringer i den lov som blev lavet sidste år, da der ingen hold er i den, som det viser sig:  http://videnskab.dk/kultur-samfund/muskelhunde-lov-hviler-pa-historisk-tyndt-grundlag

Anmeld

17. marts 2011

MaliksMor

Scooby er også med på listen - amstaff - blandning.

Han er den kærligste hund! Vi nogensiden har haft.

- Jeg synes det er trist. Scooby skal i virkeligheden ha' mundkurv på ligemeget hvor vi går hen, han må ikke slippes osv.

Lige præcis de racer, har brug for at at bruge en masse krudt. og lege med andre hunde, og det kan de ikke med en mundkurv på!

Jeg forstår udemærkede godt, at når en hund har bidt, eller viser aggresive(staves)tegn - så skal de har mundkurv på eller aflives! men alt det andet fis, er så latterligt.

Jeg synes bare burte lave en prøve - hvor hundene kom op til en prøve, hvor man så testede dem på alle mulige måder, og derfra vuderede om hunden er " sindsyg " eller noget lign.

Selvom det selvf kan slå kilk lige pludselig(selvom hunden bestod prøven)

Jeg synes også det er latterligt, at jeg skal gå med min hund i snor og ha' mundkurv på den, når der kommer en lille flabet puddel forbi uden snor, og kør helt vildt. Jeg synes det er SÅ dårligt. Så skal ALLE hunde være i snore.

En anden ting, vi blev stoppede af politet, fordi der var en hund som var beskrevet som scooby der havde bidt en lille dreng( ) også spørge de mig og min mor om vi kender noget til det. Det gør vi selvf ikke. Scooby havde ikke mundkurv på, og begge betjentene sagde bare det er fint, og kørte videre.. hvilkede jo bare var skønt. men, hvis politete er ligeglade hvorfor så ha' den lov?!

Anmeld

17. marts 2011

MorTilMalene

kender et par der har sutsko (chihuahua) og deres hunde er farlige!!!! skal de så ogs forbydes??? altså tænker bar at det er alle hunde der han gå amoka og bide.. det er jo ikk som sådan en eller flere racer der pludselig bider... kender da også flere der har dræberhunde amstaff mm. og de hunde kan ungerne sætte sig på eller hive i tungen uden hunden løfter på brynet... vore gamle hund en blandings hund kunne et barn hive i kinden fordi barnet ville have hunden tættere på.. og han var altså en a de her meget farlige "dræberhunde"

Anmeld

17. marts 2011

BellaT

Håber godt nok ikke at rottweileren bliver forbudt. Det er en fantastisk, men krævende hund. Kærligere familiehund findes nok ikke.

Problemet med rottweileren er bare at den kan låse kæberne ved bid (ligesom de andre racer der er forbudt). Desværre gør det den så en del farligere end andre racer på trods af at den ikke bider mere end andre hunde. Men når den så gør, så kan det gå helt galt.

Men et gravhunde/chihuahua-sind i en rottweilerkrop... SÅ burde den forbydes!

Anmeld

17. marts 2011

Pige2009

smillaluna skriver:

Se lige her!!!!

http://www.bt.dk/krimi/draeberhund-skambed-pony-og-schaefer

Det er da frygteligt det der er sket, men ligefrem at bruge ordet "dræberhund" er måske lige overdrevet nok. Medierne er sku ikke altid med til at gøre tingene bedre

Hvor er det en skam at man i den grad giver bestemte hunderacer et dårligt ry pga. en sag som denne. Kan sagtens se at det er frygteligt at den har bidt en pony og en anden hund, og mener da osse at hunden bør aflives. Men ligefrem at sige at alle rottweilere bør forbydes, det synes jeg simpelthen er grotesk!

Jeg ville nok tage BT nyheder med et gran salt. Når det er sagt, giver jeg dig ret. Hvad bliver det næste forbud mod katte der river?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.