Rottweileren bliver måske forbudt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

samantha1986

Jeg har altid været meget bange for hunde, og er det egentlig stadig i dag. Min mor fik for 6 år siden en schæfer, og han lærte mig ikke at være bange for hunde. Desværre er han gået bort. men i mens hun havde ham fik hun to rottweilere. Og folk som kalder dem dræberhunde og farlige hunde osv ved ikke hvad de snakker om. De to her er de kærligste hunde. De opfører sig lige som små børn, der skal have opmærksomhed hele siden. de er ikke klar over hvor store de egentlig er, så det bedste de ved er at sidde på skødet af en. Og ikke nok med det så sover de hos min mor. Min stedfar er kun hjemme i weekenden pga hans job så i hverdagene er der masser af plads i sengen og det har de to benyttet sig af. og den ene skal helst ligge i arm hvis han kan komme til det. De to er bestemt ikke farlige.

Men tit så er det de hunde som ikke har en ordentlig ejer som bider. De skal opdrages hårdt. Ikke slå men de skal vide hvad der er rigtigt og forkert. Og min mor og stedfar har været over dem siden de fik dem. Også fordi deres naboer mener de er så farlige. Men så er det da underligt det var en labador der angreb vores schæfer. Mors hunde har aldrig gjort nogen noget.

Men det er jo nemt for aviserne at give hunden skylden og ikke ejerene. De må da været meget uvidende siden de aldrig nævner noget med at det er ejers skyld. Jeg har ikke før været imod det hunde forbud. Men jeg er også rædselsslagen for andre hunde lige meget hvilken str de har. men nu synes jeg det begynder at blive for meget. ja nogen er farlige. men det er sku ikke alle der er det. og hvorfor hører vi kun om de "farlige" hunde der bider. Hvad med alle de familie hunde der også bider? dem hører vi aldrig noget om. Men det sker altså også.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Faith

9510 skriver:

Jeg syns efterhånden den debat med hvilke hunde der er farlige og hvilke der ikke er, er ved at komme så langt ud...

Mener ikke det er hundene den er gal med, men der imod ejerne...

Ved godt debatten om farlige vs. ikke farlige hunderacer er ved at blive ret gammel herinde. Og det var egentlig ikke for at starte endnu en debat, men mere for at opponere mod den måde medierne tit får fremstillet en sag på. For folk de tror jo ofte blindt på hvad EB og BT skriver! Hvilket i sig selv er ret skræmmende. I mine øjne er det journalistik på ret lavt niveau.

Anmeld

17. marts 2011

Bshizzle

HADER når man dømmer hunde på deres Race.. !

Ikke alle har et ondt sind.. og faktisk er mange af dem rigtige søde familie-hunde.

Kender f.eks op til flere som har de kære omtalte "Kamphunde" gen, og de lever blandt små børn, og har det helt fantastisk.

Vi har selv haft 2 Rottweiler, og de var rigtig dejlige familie-hunde

Syntes bare ik det er fair at dømme alle hunde fordi en hund har gjort noget den ikke burde ha gjort. 

Anmeld

17. marts 2011

9510

smillaluna skriver:

Ved godt debatten om farlige vs. ikke farlige hunderacer er ved at blive ret gammel herinde. Og det var egentlig ikke for at starte endnu en debat, men mere for at opponere mod den måde medierne tit får fremstillet en sag på. For folk de tror jo ofte blindt på hvad EB og BT skriver! Hvilket i sig selv er ret skræmmende. I mine øjne er det journalistik på ret lavt niveau.

Det var nu ikke så meget at den var for gammel her inde;-)

Det var mere sådan generalt,,

Og syns nu ikke man kan generalisere(staves) hunde, der vil selvfølgelig altid være nogen hunde der ligger i den "farlige" ende, men jeg mener at det er ejernes ansvar og opdrage på hundene,

Vi har både rotweilere og "kamphunde" i vores familie(ikke mig), og de er lige så gode som dagen er lang,

Og ja Mange mennesker køber/ æder det rådt hvis det står i aviser eller er i tv,,

Anmeld

17. marts 2011

Carina1977

sweet skriver:

ja kender flere af den race som er så søde og venlige... men sjovt nok har der jo også været schæferhunde der har bidt.. men den bliver ikke lige sådan dømt til at være ulovlig at have bare fordi den bliver brugt til politihund

Ja min storebror er da blevet bidt af en schæfer, faktisk så voldsomt at han måtte på skadestuen. Men det er jo enkeltstående tilfælde, akkurat ligesom med rottweilere.

Forstår ikke alle de forbud. I stedet burde man sætte ejeren på et kursus/godkendelse, før de måtte anskaffe sig hund. Ja lyder måske lidt overdrevent, men det er meget tit ejerne, der er skyld i, hvordan hunden opfører sig.

Anmeld

17. marts 2011

sweet

Carina1977 skriver:

Ja min storebror er da blevet bidt af en schæfer, faktisk så voldsomt at han måtte på skadestuen. Men det er jo enkeltstående tilfælde, akkurat ligesom med rottweilere.

Forstår ikke alle de forbud. I stedet burde man sætte ejeren på et kursus/godkendelse, før de måtte anskaffe sig hund. Ja lyder måske lidt overdrevent, men det er meget tit ejerne, der er skyld i, hvordan hunden opfører sig.

helt enig det er tit det er ejeren den er gal med... mange træner bland andet deres kamphunde til kamp og så er der jo klart de reagere som de gør... og hvis rottweileren er så farlig hvorfor har de ikke forbudt den for mange år siden så.. det er ikke så lang tid siden jeg hørte om en collie og en anden lille blandings hund have angrebet nogle dyr på en mark... hvor er de så ikke også forbudt nu??

Anmeld

17. marts 2011

Carina1977

sweet skriver:

helt enig det er tit det er ejeren den er gal med... mange træner bland andet deres kamphunde til kamp og så er der jo klart de reagere som de gør... og hvis rottweileren er så farlig hvorfor har de ikke forbudt den for mange år siden så.. det er ikke så lang tid siden jeg hørte om en collie og en anden lille blandings hund have angrebet nogle dyr på en mark... hvor er de så ikke også forbudt nu??

Ja så kunne man jo forbyde alle hunde, men hvad er vi så ude i? Nej de forbud mod bestemte hunde-racer, må stoppe nu. De må finde på andre løsninger nu. Det er det samme som at ligge låg på problemet, det de gør.

Anmeld

17. marts 2011

sweet

Carina1977 skriver:

Ja så kunne man jo forbyde alle hunde, men hvad er vi så ude i? Nej de forbud mod bestemte hunde-racer, må stoppe nu. De må finde på andre løsninger nu. Det er det samme som at ligge låg på problemet, det de gør.

vi var til et beboermøde her hvor vi boer og vi tog deres liste op til vudering som beboerne her oppe havde været med til at lave lige inden vi flyttet her op.. og da vi begyndte at sidde og fortælle om hvad vi viste om nogen af de racer der var på bla. rottweileren var det eneste de kunne sige til det var at de kendte ikke halvdele af de racer der var på men de havde taget listen fra en boliforening på fyn.. øhhh jamen listen skulle laves ud fra hvilke racer de havde haft problemer med her i kvarteret af bla. kamphundene...

Anmeld

17. marts 2011

Carina1977

sweet skriver:

vi var til et beboermøde her hvor vi boer og vi tog deres liste op til vudering som beboerne her oppe havde været med til at lave lige inden vi flyttet her op.. og da vi begyndte at sidde og fortælle om hvad vi viste om nogen af de racer der var på bla. rottweileren var det eneste de kunne sige til det var at de kendte ikke halvdele af de racer der var på men de havde taget listen fra en boliforening på fyn.. øhhh jamen listen skulle laves ud fra hvilke racer de havde haft problemer med her i kvarteret af bla. kamphundene...

Synes det er utroligt at folk ikke sætter sig ordentligt ind i det, i stedet for at dømme udfra andre situationer eller tilfælde.

Vi må så slet ikke have hund i den her boligforening, så den problematik har vi slet ikke inde på livet.

Anmeld

17. marts 2011

Hailiesmom11

smillaluna skriver:

Se lige her!!!!

http://www.bt.dk/krimi/draeberhund-skambed-pony-og-schaefer

Det er da frygteligt det der er sket, men ligefrem at bruge ordet "dræberhund" er måske lige overdrevet nok. Medierne er sku ikke altid med til at gøre tingene bedre

Hvor er det en skam at man i den grad giver bestemte hunderacer et dårligt ry pga. en sag som denne. Kan sagtens se at det er frygteligt at den har bidt en pony og en anden hund, og mener da osse at hunden bør aflives. Men ligefrem at sige at alle rottweilere bør forbydes, det synes jeg simpelthen er grotesk!

Nu er jeg selv ejer af en listehund så følger meget med i det hele.

Rottweileren er kommet på den nye observeringsliste som de om et par år skal tage stilling til om de 12 hunde der er kommet på skal ulovliggøres ligesom 12 hunderacer blev sidste sommer.

Så der er stor mulighed for at den bliver ulovlig.

Min personlige mening om dem der har lavet loven er at de ser efter hvad der sker i medierne, men ikke hører på hvad dyrlæger og andet fagpersonale siger om de typer hunde der er blevet ulovlige. Det er så FORRYKT!!

Min lille basse må ikke lege med nogen hunde for det tør de jo ikke når han kommer gående med mundkurv på.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.