amme forefra???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.452 visninger
27 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

Hej tøser....

Min datter er 4 måneder og  vi har haft problmer med amning fra dag 1. Nu har jeg ikke ammet hende i 4 dage, men har købt en brystpumpe. Og hen af de sidste par uger har det været mindre og mindre jeg har ammet hende.
NU ville jeg give det en chanche og har som skrevet købt en brystpumpe.

Men kan jeg starte forefra?? Jeg har stadig lidt mælk når jeg bruger fingrene, men når jeg bruger den elektriske brystpumpe kommer der ikke meget. Er det fordi det hele lige skal igang igen??

Jeg har købt den man bruger på sygehuset medela mener jeg den hedder.

Håber der sidder nogle kloge mennesker, da jeg rigtig gerne vil give min datter en chance for at blive ammet af sin mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Cris

Ja, du kan genetablere amning, men det bliver lidt en kamp, hvis hun ikke vil...

Der er nogle som har prøvet med success denne system, også fra Medela:

http://www.amazon.com/Medela-00901S-Supplemental-Nursing-System/dp/B000NEDGB8

Det skulle fungere rigtigt godt. Men ellers er det bare at give hende bryst hele tiden, igen og igen... Du burde skrive hos:

www.ammenet.dk

Der er mange kloge damer derinde som har oplevet mange ting og kan give dig god råd!

Held og lykke! Jeg håber virkeligt at det endelig fungerer for jer!!!!!!

Anmeld

17. marts 2011

Zafir

altså du kan sagtens starte din mælk op igen Der er jo også kvinder som slet ikke har født der kan amme. Så jeg ville da bare hoppe ud i det

Anmeld

17. marts 2011

Rsa

Jeg havde samme problem efter fødslen, min mælk faldt ikke til...

Derfor skulle jeg pumpe 15. minutter ved hvert bryst hver 3 time - selvfølgelig lægge hende til først, så hun tog det lidt mælk der var.

Den første dag, kunne jeg kun knibe et par dråber ud med pumpen hver gang og det synes som om, at det var umuligt at der nogensinde ville komme mere end det

Fik at vide på fødegangen: Det kommer...

Og det skal jeg love for det gjorde!

Så hav tålmodighed og pump ud regelmæssigt.

Man skal virkelig ville det, for det kræver - også om natten, at du i et par dage pumper ud i 15.min ved hvert bryst hver 3 time

Det hjalp i hvert fald her

Anmeld

17. marts 2011

Cris

Ja, men I skal også huske, at barnet også skal ville nu at amme, når hun har været på flaske i et styk tid. Det er derfor det er vigtigt at du putter hende til brystet tit! Hun skal også igen lære det 

Anmeld

17. marts 2011

Cris skriver:

Ja, du kan genetablere amning, men det bliver lidt en kamp, hvis hun ikke vil...

Der er nogle som har prøvet med success denne system, også fra Medela:

http://www.amazon.com/Medela-00901S-Supplemental-Nursing-System/dp/B000NEDGB8

Det skulle fungere rigtigt godt. Men ellers er det bare at give hende bryst hele tiden, igen og igen... Du burde skrive hos:

www.ammenet.dk

Der er mange kloge damer derinde som har oplevet mange ting og kan give dig god råd!

Held og lykke! Jeg håber virkeligt at det endelig fungerer for jer!!!!!!

Tak jeg vil prøve at kigge :-)

Anmeld

17. marts 2011

Zafir skriver:

altså du kan sagtens starte din mælk op igen Der er jo også kvinder som slet ikke har født der kan amme. Så jeg ville da bare hoppe ud i det

Ja jeg vil give den en chanche.... Ved du hvordan jeg får gang i nedløbsrefleksen igen?
Lige nu er det bryspumpen og ammethe den står på herhjemme.... Og hun bliver lagt til, hun vil gerne men bliver ked når der ikke kommer noget, og ja så bliver hun for ivrig og hiver for meget i mit bryst...

Anmeld

17. marts 2011

Rsa skriver:

Jeg havde samme problem efter fødslen, min mælk faldt ikke til...

Derfor skulle jeg pumpe 15. minutter ved hvert bryst hver 3 time - selvfølgelig lægge hende til først, så hun tog det lidt mælk der var.

Den første dag, kunne jeg kun knibe et par dråber ud med pumpen hver gang og det synes som om, at det var umuligt at der nogensinde ville komme mere end det

Fik at vide på fødegangen: Det kommer...

Og det skal jeg love for det gjorde!

Så hav tålmodighed og pump ud regelmæssigt.

Man skal virkelig ville det, for det kræver - også om natten, at du i et par dage pumper ud i 15.min ved hvert bryst hver 3 time

Det hjalp i hvert fald her

ååhh gud hvor er jeg glad for der er håb for mig.... Lyder godt!!

Fordi det virker som om hun rigtig gerne vil, men hun bliver så ked når der ikke kommer så meget (hvilket jeg godt kan forstå) Så jeg er gået i gang med den pumpe, og må så lige væbne mig med tålmodighed, som ikke er min stærke side når det kommer til amning....

Anmeld

17. marts 2011

dorthemus

Mor til prinsessen :-) skriver:

Ja jeg vil give den en chanche.... Ved du hvordan jeg får gang i nedløbsrefleksen igen?
Lige nu er det bryspumpen og ammethe den står på herhjemme.... Og hun bliver lagt til, hun vil gerne men bliver ked når der ikke kommer noget, og ja så bliver hun for ivrig og hiver for meget i mit bryst...

Prøv at massere brystet i nedløbsretningen mens du ammer

Anmeld

17. marts 2011

Cris skriver:

Ja, men I skal også huske, at barnet også skal ville nu at amme, når hun har været på flaske i et styk tid. Det er derfor det er vigtigt at du putter hende til brystet tit! Hun skal også igen lære det 

Hun vil gerne når jeg ligger hende til, men bliver hurtig ked og frustreret når der ikke kommer noget... Derfor jeg gerne vil hjælpe det på vej da det virker som om hun gerne vil :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.