Sygmeldt graviditeten ud. That sucks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

lounika

ja når lille babyen begynder og kunne mærkes og ses mere så bliver man mere glad og begynder og forstå det beder og beder selv om det er svært..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

twiggi

170811 skriver:

pga hvad?

Hvad får du tiden til at gå med.

mange plukveer og senere hen har jeg fået bækkenløsning også.

Jeg hygger mig med oprydning, rengøring, handler ind, går en tur ned i gågaden og kigger lidt, forkælelse af mig selv feks med lange bade, massage, fodbad, ansigtsbehandlinger og frisør besøg engang i mellem, går på café med nogle veninder når de har fri, går ture med hunden, og tager ned og svømmer i svømmehallen 3 gange om ugen, forbereder aftensmad, ordner hus og den slags, ser film og nyder tiden..

Anmeld

17. marts 2011

Sirimor

170811 skriver:

Hvornår i graviditeten blev du sygmeldt? Lægen havde allerede advaret mig fra start om at jeg helt sikkert ikke kom til at arbejde til 4 uger før termin, meeen havde da satset på ihvert fald at arbejde til uge 30. Jeg arbejder som tjener på noma, så det er hårdt arbejde. Men synes plukveerne kom snigende stille og roligt, og var til at leve med, men så begyndte de at gøre så ondt når jeg kom hjem fra arbejde at jeg ikke kunne sove, nævnte det for jordmoderen den 2. marts, og hun bad mig tale med lægen, som sygmeldte mig 14 dage. Nu er de 14 dage gået og jeg har været til tjek på sygehuset, og alle er åbentbart enige i at jeg ikke skal tilbage på arbejde, da mine plukveer ikke er forsvundet i de 14 dage med afslapning Øvøvøvøv. Jeg er så trist.

Heldigvis er min chef forstående, han siger også altid bare du og din baby har det godt. Men der er godt nok lang tid til august.

Jeg blev sygemeldt cirka 4 månder før termin. Jeg havde det SÅ svært ved det. Den første måned lå jeg bare på sofaen - hver gang jeg lavede det mindste begyndte plukkeveerne.

Efter det gik det bedre. Men jeg fik læst mange bøger, gik små ture og fik syet lidt.

Anmeld

17. marts 2011

170811

Nynne88 skriver:

Hvordan føles plukveer? Håber det er ok at jeg spørger, men jeg kan godt få stik for neden nogle gange men har aldrig tænkt på plukveer.

Det lyder sørme ikke sjovt for dig Håber det bliver bedre da 

Hmm du kan læse om plukveer på alle sider. Hvordan de normalt skal føles. Nogen har mange, nogen har få. Jeg har mange, og mine gør ondt. De er ikke regelmæssige, men jeg får simpelthen så ondt hver gang jeg laver noget fysisk krævende. Feks gør rent. Det føles som slemme mens smerter og jeg må bare ligge mig ned og slappe af. Nogen gange kommer det ikke lige når jeg laver noget, men så kommer det altid bagefter. Det er ikke sjovt. Men plukveer er helt normalt, bare ikke at de gør så ondt man ikke kan noget. Mine er blevet lidt bedre, og jeg kan  godt gå en tur på hundene nu og sådan, men jeg skal ikke gøre hoved rent, eller noget andet særligt

Stik for neden lyder meget normalt. Det kan være dine ledbånd som giver sig

Anmeld

17. marts 2011

170811

NinaSophia skriver:

mange plukveer og senere hen har jeg fået bækkenløsning også.

Jeg hygger mig med oprydning, rengøring, handler ind, går en tur ned i gågaden og kigger lidt, forkælelse af mig selv feks med lange bade, massage, fodbad, ansigtsbehandlinger og frisør besøg engang i mellem, går på café med nogle veninder når de har fri, går ture med hunden, og tager ned og svømmer i svømmehallen 3 gange om ugen, forbereder aftensmad, ordner hus og den slags, ser film og nyder tiden..

Øv bøv. Jeg har også problemer med bækkenet, men tror det er fordi jeg har haft dobbelt bækkenbrud 2 gange . Men det er ikke så slemt igen.

Kan slet ikke alle de ting som du kan. Tør ihvert fald ikke tage for meget ud, for pludselig kommer de på fuld smadder. Så hænger mest herhjemme og læser til skolen. Men fuck det er kedeligt. Kan heller ikke rigtig gøre rent synes jeg. Bliver kun til lidt støvsugning hist og her, ellers ligger jeg bare og glor på de samme røvsyge film igen og igen..

Anmeld

17. marts 2011

Tanja1234

Føler med dig.

Jeg har selv været sygemeldt sengeliggende de sidste 2 måneder, med udsigt til endnu en måned, hvis ikke vores baby beslutter sig for at komme ud før.

Jeg bruger tiden på gode bøger, lydbøger, skriver dagbog (en anbefaling pga. vores ret specielle forløb), ser en masse serier på nettet så jeg er langt foran dem der kommer i tv  og så nyder jeg at få besøg fra venner og familie. Derudover er jeg så heldig at jeg stadig kan arbejde en lille smule hjemmefra men mest alm. sparring med chefen og hvad der ellers kan klares over nettet og en tlf.

Håber du kan få tiden til at gå, men kan da trøste med at for mig var de 2 første uger de værste. Deefter begynder man at få hverdagen til at fungere og accepterer at man ikke skal på job igen.

Anmeld

17. marts 2011

Tanja1234

170811 skriver:

Øv bøv. Jeg har også problemer med bækkenet, men tror det er fordi jeg har haft dobbelt bækkenbrud 2 gange . Men det er ikke så slemt igen.

Kan slet ikke alle de ting som du kan. Tør ihvert fald ikke tage for meget ud, for pludselig kommer de på fuld smadder. Så hænger mest herhjemme og læser til skolen. Men fuck det er kedeligt. Kan heller ikke rigtig gøre rent synes jeg. Bliver kun til lidt støvsugning hist og her, ellers ligger jeg bare og glor på de samme røvsyge film igen og igen..

Jeg kan anbefale www.fastpasstv.com/tv hvis du hellere vil se serier...

Anmeld

17. marts 2011

170811

Sirimor skriver:

Jeg blev sygemeldt cirka 4 månder før termin. Jeg havde det SÅ svært ved det. Den første måned lå jeg bare på sofaen - hver gang jeg lavede det mindste begyndte plukkeveerne.

Efter det gik det bedre. Men jeg fik læst mange bøger, gik små ture og fik syet lidt.

Jeg har også virkelig svært ved det. Jeg synes det er noget hårdt at skulle afmeldes totalt fra arbejdsmarked pga graviditet. Jeg er jo ung og har altid trænet og er i super form, så jeg troede at jeg ville klare graviditeten uden problemer.

Jeg har også overvejet mig at få mig en stille og rolig hobby. har prøvet at strikke men det går får langsomt for mig. Der går for længe før jeg har et færdigt resultat også mister jeg interessen. Så har overvejet at begynde at sy - babytøj feks Var ihvert fald god til at sy engang, syede selv mit eget tøj, så må da kunne huske lidt. Men jeg ved ikke om det bliver en dreng eller en pige endnu, så det er også lidt svært. Plus jeg ikke har nogen symaskine.

Anmeld

17. marts 2011

170811

Tanja1234 skriver:

Føler med dig.

Jeg har selv været sygemeldt sengeliggende de sidste 2 måneder, med udsigt til endnu en måned, hvis ikke vores baby beslutter sig for at komme ud før.

Jeg bruger tiden på gode bøger, lydbøger, skriver dagbog (en anbefaling pga. vores ret specielle forløb), ser en masse serier på nettet så jeg er langt foran dem der kommer i tv  og så nyder jeg at få besøg fra venner og familie. Derudover er jeg så heldig at jeg stadig kan arbejde en lille smule hjemmefra men mest alm. sparring med chefen og hvad der ellers kan klares over nettet og en tlf.

Håber du kan få tiden til at gå, men kan da trøste med at for mig var de 2 første uger de værste. Deefter begynder man at få hverdagen til at fungere og accepterer at man ikke skal på job igen.

Dejligt du kan arbejde en smule hjemmefra. Jeg kan heldigvis også læse til skolen, også kan jeg jo tage på besøg på arbejdet i pauserne osv. Men det er simpelthen så ærgeligt at være totalt væk fra sit arbejde. Også er jeg gudskelov ikke totalt sengeliggende, kan da godt gå en lille tur med hundene, og lave småting herhjemme.

Overvejer også at købe et abb. på kanal 4's hjemmeside så jeg kan se alle de der tåbelige serier (har aldrig haft andet end dr1 og tv2, så ville have nok at se på). Alle snakker jo sådan om de unge mødre, og har aldrig set et eneste afsnit, kun dumme kommentare man kan finde på youtube derfra Så kunne være jeg skulle gøre det.

Ja jeg har jo været sygmeldt 2 uger idag, og havde jo regnet med at så ville alt være bedre og jeg skulle på arbejde igen, men så fik jeg da lige en sygmeldning igen i dag, så skal lige synke den.

Anmeld

17. marts 2011

170811

Tanja1234 skriver:

Jeg kan anbefale www.fastpasstv.com/tv hvis du hellere vil se serier...

TAK! Vil jeg lige kigge på. Vi har kun fjernsyn i 1 af rummene herhjemme, fordi jeg simpelthen nægter at betale så mange penge for det, og der er kun dr1 og tv2. haha Og det er ikke i stuen, så der kan vi kun se film. Men kunne være det var nu jeg skulle glæde min kæreste og bestille den store tv pakke, kunne jo muligvis godt selv få glæde af den. Synes bare det er så dyrt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.