Sygmeldt graviditeten ud. That sucks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.325 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. marts 2011

170811

Så fik jeg dommen, sygmeldt fra nu og til termin. Det er fandme til at tude over. Ung, sund, frisk - men sygmeldt i uge 18. (Pga plukveer). Aftalte dog med læge og jordmoder at det var ok at tage i skole, som jeg skal 3 uger fra den 28. marts. Men ellers skulle jeg forholde mig i ro og prøve at få mine plukveer på afstand, og jordmoderen mente ikke det var en god ide at komme tilbage til arbejde  

Gud nej hvor var det ikke det svar jeg håbede på..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Sirimor

Jeg føler virkelig med dig. Jeg blev selv sygemeldt pga. plukveer. Jo mere jeg prøvede at passe mit arbejde, desto mere regelmæssige blev de.

Og selvom jeg så "kun" gik hjemme, fødte jeg 10 dage før termin. Som jordemoderen sagde, så havde det nok været meget tidligere, hvis jeg ikke havde været sygemeldt.

Så tag dine plukkeveer alvorlige og ellers tag den med ro - det vigtigste er at du og din baby har det godt!

Anmeld

17. marts 2011

lounika

kender det godt er selv blevet sygemeldt på fuld tid d 1 febuar og dec og janura hade jeg kun 15 timer og blev først gravid i okt..så jeg har også nu 3,5 mdr tilbage hjemme på fuld tid.. men selv om det træls så det bederend ik og have det godt eller lille babyen ik har det som de skal..

Anmeld

17. marts 2011

twiggi

føler med dig, har været sygemeldt siden uge 14...

Anmeld

17. marts 2011

170811

Sirimor skriver:

Jeg føler virkelig med dig. Jeg blev selv sygemeldt pga. plukveer. Jo mere jeg prøvede at passe mit arbejde, desto mere regelmæssige blev de.

Og selvom jeg så "kun" gik hjemme, fødte jeg 10 dage før termin. Som jordemoderen sagde, så havde det nok været meget tidligere, hvis jeg ikke havde været sygemeldt.

Så tag dine plukkeveer alvorlige og ellers tag den med ro - det vigtigste er at du og din baby har det godt!

Hvornår i graviditeten blev du sygmeldt? Lægen havde allerede advaret mig fra start om at jeg helt sikkert ikke kom til at arbejde til 4 uger før termin, meeen havde da satset på ihvert fald at arbejde til uge 30. Jeg arbejder som tjener på noma, så det er hårdt arbejde. Men synes plukveerne kom snigende stille og roligt, og var til at leve med, men så begyndte de at gøre så ondt når jeg kom hjem fra arbejde at jeg ikke kunne sove, nævnte det for jordmoderen den 2. marts, og hun bad mig tale med lægen, som sygmeldte mig 14 dage. Nu er de 14 dage gået og jeg har været til tjek på sygehuset, og alle er åbentbart enige i at jeg ikke skal tilbage på arbejde, da mine plukveer ikke er forsvundet i de 14 dage med afslapning Øvøvøvøv. Jeg er så trist.

Heldigvis er min chef forstående, han siger også altid bare du og din baby har det godt. Men der er godt nok lang tid til august.

Anmeld

17. marts 2011

170811

lounika skriver:

kender det godt er selv blevet sygemeldt på fuld tid d 1 febuar og dec og janura hade jeg kun 15 timer og blev først gravid i okt..så jeg har også nu 3,5 mdr tilbage hjemme på fuld tid.. men selv om det træls så det bederend ik og have det godt eller lille babyen ik har det som de skal..

Du har ret, men gud hvor er det ikke sjovt. ER midt i uddannelse og det hele, så det er bare surt synes jeg

Anmeld

17. marts 2011

170811

NinaSophia skriver:

føler med dig, har været sygemeldt siden uge 14...

pga hvad?

Hvad får du tiden til at gå med.

Anmeld

17. marts 2011

lounika

170811 skriver:

pga hvad?

Hvad får du tiden til at gå med.

ja det kan jeg godt forstå det ikke er sjovt men du kan jo fortsætte bag efter når du er oven på igen efter føssel..

jeg kender godt følsen af det for jeg har være sygemeld 5 år efter en bilulykke og har kun arbejdet lidt over 1 år før jeg ved et uhel blev gravid så hurtig sygemeldt igen så blev jeg også bare så ked af det hehe for det var ikke min plan det var stort nederlag for mig at skulle hjem og gå igen..  sukk..

i starten syntes jeg bare det var så syn for mig og træls for mig men nu er jeg begyndt og lære og tænke på min lille dreng det jo derfor jeg hjemme og venter spendt på han komme ud til mig..

Anmeld

17. marts 2011

Nynne88

Hvordan føles plukveer? Håber det er ok at jeg spørger, men jeg kan godt få stik for neden nogle gange men har aldrig tænkt på plukveer.

Det lyder sørme ikke sjovt for dig Håber det bliver bedre da 

Anmeld

17. marts 2011

170811

lounika skriver:

ja det kan jeg godt forstå det ikke er sjovt men du kan jo fortsætte bag efter når du er oven på igen efter føssel..

jeg kender godt følsen af det for jeg har være sygemeld 5 år efter en bilulykke og har kun arbejdet lidt over 1 år før jeg ved et uhel blev gravid så hurtig sygemeldt igen så blev jeg også bare så ked af det hehe for det var ikke min plan det var stort nederlag for mig at skulle hjem og gå igen..  sukk..

i starten syntes jeg bare det var så syn for mig og træls for mig men nu er jeg begyndt og lære og tænke på min lille dreng det jo derfor jeg hjemme og venter spendt på han komme ud til mig..

Puh ha det lyder slemt med biluheldet..

Ja lægen siger også det bare er et spørgsmål om tid før jeg acceptere det og kan se at det er pga min lille baby i maven .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.