Abort eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.972 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej alle. Jeg står i den situation at jeg er blevet gravid og er nu 9 uger henne. 

Det var bestemt ikke planlagt, men p-pillerne smuttede og vi vidste begge to at jeg ikke var beskyttet 100%. Jeg fortalte min kæreste det samme dag som jeg fandt ud af det. Hans svar var at han ikke ville have flere børn lige nu ( han har en søn på 3 år fra et tidligere forhold, som han ikke ser) Jeg er 20 og han 23. Vi bor hjemme hos min mor og jeg er under uddannelse. Han har intet fast arbejde pt. Alt dette er grunden til at han ikke mener det er smart at sætte et barn i verden, og jeg kan sagtens se fornuften i det. Og han sagde lige ud til mig at hvis jeg valgte at gennemføre graviditeten, ville jeg være alene om det. Og det ved jeg ikke om jeg kan klare. 

Derfor føler jeg mig nærmest presset til at få en abort. Jeg har været meget ked af dette, da jeg virkelig kke har lyst til at få det fjernet. Jeg føler mig allerede knyttet til det her barn. Mit hjerte siger mig at jeg skal være mor, men fornuften er i mod. 

Jeg har det sådan,vi har været to om at skabe det, derfor skulle vi også være to om beslutningen, men det går mig på. inderst inde vil jeg virkelig gerne beholde det, men vil så nødig miste min kæreste på det. 

Har brug for råd. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

Bellinda89

Anonym skriver:

Hej alle. Jeg står i den situation at jeg er blevet gravid og er nu 9 uger henne. 

Det var bestemt ikke planlagt, men p-pillerne smuttede og vi vidste begge to at jeg ikke var beskyttet 100%. Jeg fortalte min kæreste det samme dag som jeg fandt ud af det. Hans svar var at han ikke ville have flere børn lige nu ( han har en søn på 3 år fra et tidligere forhold, som han ikke ser) Jeg er 20 og han 23. Vi bor hjemme hos min mor og jeg er under uddannelse. Han har intet fast arbejde pt. Alt dette er grunden til at han ikke mener det er smart at sætte et barn i verden, og jeg kan sagtens se fornuften i det. Og han sagde lige ud til mig at hvis jeg valgte at gennemføre graviditeten, ville jeg være alene om det. Og det ved jeg ikke om jeg kan klare. 

Derfor føler jeg mig nærmest presset til at få en abort. Jeg har været meget ked af dette, da jeg virkelig kke har lyst til at få det fjernet. Jeg føler mig allerede knyttet til det her barn. Mit hjerte siger mig at jeg skal være mor, men fornuften er i mod. 

Jeg har det sådan,vi har været to om at skabe det, derfor skulle vi også være to om beslutningen, men det går mig på. inderst inde vil jeg virkelig gerne beholde det, men vil så nødig miste min kæreste på det. 

Har brug for råd. 

Jeg kan ikke give dig et andet råd end at du skal følge dit hjerte..

Gør hvad dit hjerte siger du skal gøre 

Anmeld

16. marts 2011

Bellinda89

CelinasMoarh skriver:

Jeg kan ikke give dig et andet råd end at du skal følge dit hjerte..

Gør hvad dit hjerte siger du skal gøre 

Ved selv hvilken svær situation det er at stå i.

Jeg fik en abort i dec sidste år & jeg fortryder det bitterligt.. 

Så tænk dig ekstra godt om

Anmeld

16. marts 2011

Carina:-)

Følg dit hjerte.

Kan godt forstå at du er bange for at miste din kæreste.Men risikoen for at du bliver bitter ,og aborten vil skille jer ad er stor.

Tænk dig rigtig godt om

Anmeld

16. marts 2011

Maalene

Ligesom de andre skriver, så skal du følge dit hjerte

Din kæreste har været klar over, at der har været en risiko for, at du kunne blive gravid - synes det er SÅ luset af ham, at forlange du får en abort - han kunne jo bare have brugt gummi!!?!?

Synes virkelig ikke han kan være bekendt, at presse en abort ned over hovedet på dig - I har været 2 om at lave fostret ja, men hvis han ikke er mand nok til at bruge gummi - så synes jeg virkelig heller ikke, han kan bestemme, at du SKAL have en abort, hvis du ikke vil miste ham...

Synes du skal føle RIGTIG godt efter i dit hjerte - og hvis du vælger at gennemføre graviditeten, så kan du sagtens klare det! Er sikker på du har noget familie, som vil elske at hjælpe dig - med eller uden kæresten...

En abort er ikke bare noget man får - det vil du aldrig komme over, hvis du ikke er 110% sikker på beslutningen...

Held og lykke med det hele - og hold os endelig opdateret, så vi kan hjælpe dig herinde, uanset hvad dit valg bliver

Anmeld

16. marts 2011

Ciss

Sender først en stor !!!

Du er nok desværre ikke hverken den første eller den sidste til at stå i den situation. Det er et stort dilemma. Nu har jeg ikke stået i akkurat din situation, men jeg har oplevet den stærke fornemmelse af at ville beholde og beskytte det lille væsen selvom manden ikke syntes, det var et godt tidspunkt.

Nu bor I jo ved din mor og du er under uddannelse. Hvis du har et ok forhold til din mor, tror jeg, jeg vil anbefale, at du tager en god snak med hende. Hun har jo selv fået børn engang, så hun ved, hvad det involverer, og hun kender dig - måske bedre end nogen anden.

Det bedste er selvfølgelig, hvis du og kæresten er enige om, hvad I skal gøre, men hvis I ikke er det, er valget i sidste ende dit. Du er nødt til at tage en vurdering af, hvordan jeres forhold fungerer, hvad du ønsker for fremtiden, hvad som er vigtigst for dig og om du tror, I klarer jer sammen i fremtiden hvis du beholder/vælger abort. Hvis du føler dig presset til en abort du ikke ønsker er det også en ting som kan være med til at ødelægge forholdet.

Jeg kan ikke give dig et svar på, om du skal beholde eller ikke, men jeg vil anbefale, at du snakker om det med enten din mor eller en anden person som kender dig godt og som du stoler på. Det kan være med til at du får klaret tankerne og kan tage den beslutning som er rigtigst for DIG. Jeg tror, det er vigtigt, at du ikke tager en "panikbeslutning". Tænk det godt i gennem på forhånd, så du senere slipper at tvivle på, at du tog den rette beslutning uanset, hvad du vælger.

Endnu et stort og lykke til!

Anmeld

16. marts 2011

Kruse90

er du i tvivl, skal du bestemt IKKE gøre det.
Du skal nok klare det, også alene

Anmeld

16. marts 2011

Pige2009

Du skal gøre, hvad du føler er rigtigt, men være forberedt på, at han ikke vil være der.

Håber I finder ud af det...

Anmeld

16. marts 2011

anjamichell@gmail.com

Tro mig min pige... man er i stand til meget mere end man selv tror.. Jeg ved det fra mig selv...

Skriv hvis du får brug for gode råd... så bakker vi hinanden op... jeg er selv alene i min graviditet lige nu..

Anmeld

16. marts 2011

twinboys

Baagøe skriver:

Du skal gøre, hvad du føler er rigtigt, men være forberedt på, at han ikke vil være der.

Håber I finder ud af det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.