Sender først en stor
!!!
Du er nok desværre ikke hverken den første eller den sidste til at stå i den situation. Det er et stort dilemma. Nu har jeg ikke stået i akkurat din situation, men jeg har oplevet den stærke fornemmelse af at ville beholde og beskytte det lille væsen selvom manden ikke syntes, det var et godt tidspunkt.
Nu bor I jo ved din mor og du er under uddannelse. Hvis du har et ok forhold til din mor, tror jeg, jeg vil anbefale, at du tager en god snak med hende. Hun har jo selv fået børn engang, så hun ved, hvad det involverer, og hun kender dig - måske bedre end nogen anden.
Det bedste er selvfølgelig, hvis du og kæresten er enige om, hvad I skal gøre, men hvis I ikke er det, er valget i sidste ende dit. Du er nødt til at tage en vurdering af, hvordan jeres forhold fungerer, hvad du ønsker for fremtiden, hvad som er vigtigst for dig og om du tror, I klarer jer sammen i fremtiden hvis du beholder/vælger abort. Hvis du føler dig presset til en abort du ikke ønsker er det også en ting som kan være med til at ødelægge forholdet.
Jeg kan ikke give dig et svar på, om du skal beholde eller ikke, men jeg vil anbefale, at du snakker om det med enten din mor eller en anden person som kender dig godt og som du stoler på. Det kan være med til at du får klaret tankerne og kan tage den beslutning som er rigtigst for DIG. Jeg tror, det er vigtigt, at du ikke tager en "panikbeslutning". Tænk det godt i gennem på forhånd, så du senere slipper at tvivle på, at du tog den rette beslutning uanset, hvad du vælger.
Endnu et stort
og lykke til!
Anmeld