Rockertand skriver:
Åhh, det lyder hårdt, jeg tror da lige, at jeg skal være glad og taknemmelig (det er jeg skam også). Håber, at det bliver meget bedre meget snart.
Jeg tror også, at det havde været anderledes, hvis jeg ikke fik nemme børn - jeg havde da frygtet et kolikbarn, men fik det stik modsatte, altid lalle-glad, højst lidt pylren, har altid sovet igennem osv.
RESPEKT fra mig til dig.

og det var naturligvis Nemesis, der fik øje på mig.
Silja har haft en række problemer siden fødslen. Hun havde refluks i ret svær grad, så udover at gylpe så meget at hun ikke fik mad nok, havde hun halsbrand og gylpede ren mavesyre op. Hun kunne så heller ikke tåle den syrehæmmende medicin (og der er bare ikke rigtigt nogen valgmuligheder, når de er så små) men fik ondt i maven af det, så vi måtte skifte lidt frem og tilbage mellem medicin og ikke medicin. Smerterne gjorde at hun ikke ville spise, og derfor ikke tog ordentligt på.
Hun er også så heldig at være ørebarn, så da hun var 5 måneder fik hun dræn, fordi hun på det tidspunkt havde så meget væske på ørene at hun var stort set døv. Ørelægen mente også at væsken var medvirkende til at hun ikke ville spise, da det er ret ubehageligt at sutte med ondt i ørerne.
Jeg skal være ærlig at indrømme at jeg med jævne mellemrum har fortrudt at vi har fået hende... og jeg har altid været enormt ked af det og skamfuld bagefter, men det er noget af det søvnmangel og frustrationer kan gøre. Jeg tror ikke at jeg er anderledes end andre mødre. Man klarer det og overlever fordi man ikke har noget valg. At bryde sammen er bare ikke "tilladt". Man bider tænderne sammen og fortsætter, fordi man ikke kan gøre andet. Tude kan man gøre op ad manden, når ungerne er blevet puttet. Og på et eller andet tidspunkt har man fået løst op for problemerne, og tingene bliver langsomt bedre.
Nu er solen heldigvis begyndt at skinne - på mere end 1 måde. Siljas refluks er for aftagende. Hun får stadig special MME, men har nu været af Nexium i en måned og hun virker ikke plaget af syre. Hun har heller ikke haft betændelse i ørene i snart 3 uger (noget hun har været meget plaget af efter hun fik dræn, og stoppede dræn virker jo ikke..). Vi skal til undersøgelse med hende hos en fys på Hillerød på fredag, fordi hun er ret svag motorisk på nogle områder. Hun bryder sig ikke om at bruge sine ben og selvom hun har fået scannet hofter (hun sad i UK) og de er fine, vil hun stadig ikke lægge noget vægt på benene, men motorikken er det sidste der rigtigt plager - udover at hun nu skal til at lære sovevaner...
Og lige om lidt er min barsel overstået og jeg sidder faktisk og føler mig snydt. Snydt for mit "nemme" barn og for min rigtigt hyggelige barsel, som jeg var sikker på at jeg skulle have efter at have nummer 1, der også havde svær refluks (hun var dog ikke plaget af syre - hun kunne bare ikke holde noget nede) og kolik.
Gad vide hvad der ville ske, hvis vi bestemte os for en 3'er?
Det her er min lille, lækre solstråle den anden dag. Hun har lige fundet ud af at det er sjovt at ryste på hovedet..
http://www.youtube.com/watch?v=2RtisqmyYuY