Hvornår følte du det blev lettere som nye forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. marts 2011

Loa

Min datter en 8 måneder og jeg venter stadig på det bliver lettere

Ej det eneste "problem" her, er at hun sover elendigt om natten, så vi er i total søvnunderskud, og det er sgu hårdt af og til.....

Så dét glæder jeg mig til bliver bedre.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

N&J

Jeg syntes lidt det kom i doser.. det blev en smule lettere ved 3 mdr. alderen, igen da hun selv kunne sidde ved 5 mdr. alderen og igen da hun var omkring et år - fordi hun selv kunne gå og SOV IGENNEM.. det var nok faktisk deet hårdeste for mig personligt, nu hvor hun er to er det så meget nemmere at være mor, men så er der nye problematikker - men det er intet i forhold til hvordan jeg havde det, det første år.. 

Anmeld

16. marts 2011

eElak

ææææhm... Der vil altid være gange indimellem hvor man kan savne tiden uden børn, og det er ikke fordi det vil blive decideret lettere med alderen.. 

Men man falder mere naturligt i rollen som mor med tiden... 

For mig er det sket over flere omgange... 
Den første gang (som er det du efterlyser) har været da knægten har været ca... 8 måneder tror jeg... Jeg havde en herlig start med ham med FTF, kolik, og en fødselsreaktion. Så jeg synes først jeg havde rigtigt styr på det da han var 8 måneder...

Ellers har jeg også oplevet en ændring efter at jeg blev enlig, med at få større overskud til mit barn... Men det er en historie jeg ikke vil fortælle her, blot at det gjorde en forskel.. ;-)

Men du vil altid møde udfordringer med dit barn - der vil være gode og dårlige perioder... her er min knægt for alvor ved at træde ind i den herlige selvstændighedsfase... Han bliver 2 år i næste uge... Det blandet med reaktioner på fars flytning til ny lejlighed, og så det at være delebarn... life's a peach!
Så nu er det andre udfordringer i forhold til i starten, men stadig udfordringer..

Men du lærer det med tiden - bare se på mig - jeg var absolut ikke "mummy-material" inden jeg fik min søn, og jeg har da stadig formået at holde liv i ham, trods de udfordringer livet har budt mig  

Anmeld

16. marts 2011

Olivers-Moar

Jeg har stemt blankt.

Oliver var utrolig nem som spæd men har tilgengæld taget revance siden, det er utrolig hårdt at være mor til Oliver på 3 år lige nu så for mig er det nok gået hen og blevet sværere med tiden.

Men trods alderen er nok hård for alle

Anmeld

16. marts 2011

wamse

Jeg synes ikke det bliver lettere, men det bare andre situationer at forholde sig til. Min den ældste er 18, og det er bare nogle andre ting, man skal forholde sig til. 

Anmeld

16. marts 2011

BJL2010

Jeg har svaret "ande periode". Jeg syntes klart der skete noget ved 3-4 måneders alderen der gjorde tingene meget lettere - det var nok så lang tid det tog at vende sig til den nye situation...og der vi havde fået indarbejdet gode rutiner. Og jeg synes stadig det bliver lettere jo mere tid der går...selvom det samtidig også blev sværere for mig når jeg tænker på barslen - havde det rigtig svært med at gå hjemme, så på den måde blev det ikke lettere eller bedre at være blevet mor! Jeg kan altså også stadig have perioder, hvor jeg savner bare at være MIG, og være mig og kæresten uden barn

Knuser

Anmeld

16. marts 2011

Skouboe

Rockertand skriver:

- til gengæld er det PISSEnemt med nr. 2, hold da lige op, hvor jeg har dårlig samvittighed over at blive betalt for at holde ferie i 1 år.......jeg går bare og venter på, at Nemesis bider mig i røven, når jeg skal starte på arbejde igen, have børnene op kl. meget tidligt, en hel dag på arbejde og ulvetime med 2 børn - jeg skal vist i gang med noget planlægning.

Det troede jeg sjovt nok også det ville blive... indtil nemess fik øje på mig og sendte mig Silja... Jeg havde ALDRIG i mit liv forestillet mig at det kunne være så hårdt at være mor, og vores første havde endda kolik...

Heldigvis lysner det forude og hun sover nu 1½ time ad gangen døgnet rundt, istedet for som før 45 minutter og hun spiser mad...

... men nu er min barsel også ved at være slut...

Anmeld

16. marts 2011

Rockertand

Skouboe skriver:

Det troede jeg sjovt nok også det ville blive... indtil nemess fik øje på mig og sendte mig Silja... Jeg havde ALDRIG i mit liv forestillet mig at det kunne være så hårdt at være mor, og vores første havde endda kolik...

Heldigvis lysner det forude og hun sover nu 1½ time ad gangen døgnet rundt, istedet for som før 45 minutter og hun spiser mad...

... men nu er min barsel også ved at være slut...

Åhh, det lyder hårdt, jeg tror da lige, at jeg skal være glad og taknemmelig (det er jeg skam også). Håber, at det bliver meget bedre meget snart.

Jeg tror også, at det havde været anderledes, hvis jeg ikke fik nemme børn - jeg havde da frygtet et kolikbarn, men fik det stik modsatte, altid lalle-glad, højst lidt pylren, har altid sovet igennem osv.

RESPEKT fra mig til dig.

Anmeld

16. marts 2011

mortilnoahogmelina

Altså nu er jeg første gangs mor , så har selvfølgelig ikk de store erfaringer at trække på . - men min søn er 2 1/2 måned . 

Og den første måned var simpelthen et helvede , jeg havde en dreng der græd 24/7 , viste sig så at han havde noget i klemme i bækkenet fra fødslen (stakkel) - men det er nu ordnet og på plads og har nu en fantastisk glad og dejlig dreng .

Så jeg synes det hele er blevet meget bedre her inde for den sidste halve månedes tid , der er kommet fast rytme i hverdagen så godt man nu allerede kan og han sover bare igennem om natten . så vidunderligt - så her er der ikk de store problemer mere .

Men ingen tvivl om at den første måned til halvanden der skal man virkelig vende sig til det hele  , og det kan være svære for nogen end andre . men det kommer . 

Så bare rolig der skal nok blive bedre det hele med tiden  

Held og lykke med den lille 

Anmeld

16. marts 2011

millesofie

jeg synes ikke det er blevet nemmere endnu tinke er 15mdr

tilgengæld kan jeg mærke hvor "nemt" det er med den store nu hvor han er 5 år og han kan sidde alene engang imellem og man kan få lidt mor-tid alene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.