Hvornår følte du det blev lettere som nye forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår blev det lettere som nybagt forældre?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

20.624 visninger
31 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg synes det ekstremt hårdt at være ny mor og ville høre hvornår i synes i blev jer selv igen, fik mere søvn, kom ind i rutinerne og fik en "hverdag"..? Ikke savnede tiden før barn og decideret bare kom ind i rollen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. marts 2011

celkt

jeg tror ikke man kan sige, det nogen sinde bliver lettere. Måske er der nogen ting, der bliver lettere, såsom mere nattesøvn, men tilgengæld bliver der bare nye ting der bliver svære. Man bekymrer sig en masse om det nye liv man har fået ansvaret for, det syntes jeg personligt fyldte rigtigt meget for mig. Og jeg tror det er helt normalt at man af og til, omend nok sjældnere og sjældnere, savner sit liv før man fik barn.

Men jeg tror at man en eller anden dag, vågner op og ubevist føler at det er sådan her tingene skal være og ikke spekulerer så meget over at man syntes det er hårdt, det bliver bare naturligt for en, og så kan man endda more sig lidt over hvad man dog brugte al den tid til, man havde før man blev mor...

Anmeld

16. marts 2011

Bare mig..

Jeg synes det ekstremt hårdt at være ny mor og ville høre hvornår i synes i blev jer selv igen, fik mere søvn, kom ind i rutinerne og fik en "hverdag"..? Ikke savnede tiden før barn og decideret bare kom ind i rollen?

Hej..

Min datter havde kolik de første 4 mdr. cirka, om aftenen. Og dét var hårdt! Og er faktisk den eneste grund til jeg synes det var hårdt.. Men jeg tror faktisk, at jeg faldt ordentligt ind i rollen og følte "at det bare aldrig har/havde været anderledes/kunne være anderledes" da hun var omkring de her 4 mdr. hvor hendes kolik også gik over. Dérfra følte jeg mig "godt tilpads" i rollen som mor!

Og nu, ja der kan det bare ikke være anderledes! Jeg elsker min mor-rolle, og kan slet ikke se hvordan jeg ikke kan være det.. Vi er faldet helt til nu, hvor hun er 10 mdr.

Men lettere, nej det er det nok ikke, det er bare andre ting der nu fylder.. Og sådan tror jeg det vil være hele tiden.. Men søvnmæssigt osv osv er det lettere nu, i hvertfald for mig..

Ikke for at lyde dum, men føler du dig ikke godt tilpads som mor?

Anmeld

16. marts 2011

B&J

i mine øjne da min dreng blev 3-4mdr syntes jeg tinge var nemmer rigtigt meget men også fordi han sov næsten aldrig og han var en røver med af spise

Anmeld

16. marts 2011

CMH1985

Jeg har skvaret 5-6 mdr.

Vores datter havde kolik til hun blev ca. 4½ mdr. Så den første tid var RIGTIG hård, og har kostet mange  .

Men efter det stoppede, er det jo simpelthen blevet fantastisk

Anmeld

16. marts 2011

Dittemor26

De første måneder synes jeg var hektiske, med alt det nye og den helt omvendte livsstil. Alt var anderledes og med et minimum af søvn blev overskuddet hurtigt brændt af. Efter 3-4mdr kom rutinerne ligeså stille og tingene blev nemmere hen af vejen.

Anmeld

16. marts 2011

Charlotte Wberg

Jeg har skrevet 1-2 måneder... Rosa er nu 2 måneder og synes det er blevet meget nemmere en de første uger, fordi der så småt danner sig et mønster i hendes hverdag...

Jeg får også for det meste min søvn, som engang imellem afbrydes en enkelt gang så det er da til at holde ud...

Jeg kan ikke huske det med den store, det er 10 år siden og har glemt alt det "hårde" gg

Anmeld

16. marts 2011

Rockertand

- til gengæld er det PISSEnemt med nr. 2, hold da lige op, hvor jeg har dårlig samvittighed over at blive betalt for at holde ferie i 1 år.......jeg går bare og venter på, at Nemesis bider mig i røven, når jeg skal starte på arbejde igen, have børnene op kl. meget tidligt, en hel dag på arbejde og ulvetime med 2 børn - jeg skal vist i gang med noget planlægning.

Anmeld

16. marts 2011

Ciss

Anonym skriver:

Nu spørger du jo egentlig om flere ting.

Jeg har svaret 3-4 mndr ud fra at det var ved den tid, jeg begyndte at slappe mere af og stole mere på mig selv og generelt få lidt overskud til at nyde det lidt mere.

Savnet tiden før børn har jeg ikke, så det kan jeg ikke svare på.

Når det gælder mere søvn...tja, det var vel først ved nærmere 5 mndr tror jeg. Men så begyndte det også at blive rigtig godt.

Nr to er 16 mndr og det er ikke mange nætter med fuld søvn jeg har fået endnu. Så på det punkt er børn nok lidt forskellige.

Anmeld

16. marts 2011

Janni85

Jeg har svaret 5-6 mdr. Der synes jeg det blev nemmere at være mor til to

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.